Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Vraag aan S11 gebruikers over DVD invoer

Last post 05-31-2007, 14:50 by robbie33. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-30-2007, 15:52 9063

Vraag aan S11 gebruikers over DVD invoer

Hoi,

Ik gebruik momenteel S10 zonder enig probleem. Ik heb echter een aantal DVD's van overgezette Hi8 films. Bij gelegenheid wil ik die gebruiken bij het samenstellen van een film. In S10 moet ik daartoe de DVD's eerst met een apart programma omzetten naar AVI. Is het bij de S11 mogelijk dat de omzetting door dit programma zelf gedaan wordt ? Bedankt voor de reactie.

Rob

•  05-30-2007, 16:19 9071 in reply to 9063

Betreft: Vraag aan S11 gebruikers over DVD invoer

robbie33:

In S10 moet ik daartoe de DVD's eerst met een apart programma omzetten naar AVI. Is het bij de S11 mogelijk dat de omzetting door dit programma zelf gedaan wordt

Zowel Studio 10 als Studio 11 kunnen dat zelf.
    Eerst de DVD bestanden via het menu "bestand" importeren (als Mpeg2) en vervolgens op de tijdlijn zetten en laten renderen naar verschillende soorten Avi.
    Zoiets is echter niet aan te bevelen als je weer een DVD wilt maken, je maakt dan teveel vertaalslagen die ten koste gaan van de kwaliteit.
    In dat geval kun je beter blijven werken in Mpeg2 als je niet te veel filters en effecten gebruikt.

•  05-31-2007, 7:08 9212 in reply to 9071

Keek2:
    robbie33:

In S10 moet ik daartoe de DVD's eerst met een apart programma omzetten naar AVI. Is het bij de S11 mogelijk dat de omzetting door dit programma zelf gedaan wordt

Zowel Studio 10 als Studio 11 kunnen dat zelf.
    Eerst de DVD bestanden via het menu "bestand" importeren (als Mpeg2) en vervolgens op de tijdlijn zetten en laten renderen naar verschillende soorten Avi.
    Zoiets is echter niet aan te bevelen als je weer een DVD wilt maken, je maakt dan teveel vertaalslagen die ten koste gaan van de kwaliteit.
    In dat geval kun je beter blijven werken in Mpeg2 als je niet te veel filters en effecten gebruikt.

Hier heb ik verder niets aan toe te voegen :)

•  05-31-2007, 14:50 9452 in reply to 9212

Beste mensen,

Ongelovelijk stom, noooooit naar gekeken. Het enige excuus voor mezelf is dat ik tot nu toe uitsluitend de inhoud van bandjes importeerde, maar toch.   Bedankt voor de "eye-opener".

Suk6 verder hier

Rob

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy