Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Foto's met .cr3 Raw bestand kan niet geimporteerd worden.

Last post 11-09-2020, 12:08 by jako. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  11-08-2020, 9:51 807331

Foto's met .cr3 Raw bestand kan niet geimporteerd worden.

Foto's met .cr3 Raw bestand kan niet geïmporteerd worden.

Heb vakantiefoto's van mijn dochter gekregen van de herfstvakantie. Ik kon ze eerst niet open krijgen, maar dat ging met de Windows store en zoeken op cr3 bestanden. Kan ze nu wel zien. Maar nu wil ik ze toevoegen aan mijn film.  Ik werk met studio 22 ultimate.

Maar dit bestand wordt niet ondersteund. Nu heb ik al verschillende convertors geprobeerd om ze om te zetten naar een .jpeg bestand, maar nog steeds niet het goede programma gevonden. Ik zoek een gratis programma. De meeste trial programma's kan je proberen, maar dan krijg je een watermerk op de afbeelding en daar zit ik ook niet op te wachten. Voor 135 foto's een koopprogramma aanschaffen vind ik ook vervelend.

Mijn dochter kan haar camera op Jpeg instellen, maar daar heb je niks aan van de gemaakte foto's. Moet ze terug op vakantie gaan en alles opnieuw gaan maken.

Er zijn converteerprogramma's in de browser, maar die ondersteunen tot cr2. Waar wel cr3 bij staat die werken niet. Ze zien  de foto's niet.

Iemand enig idee. Zou het graag snel weten, want ik kan niet vooruit.

Bij voorbaat mijn dank. 

Had een print screen willen toevcoegen, maar wordt ook niet gezien. 

•  11-09-2020, 1:18 807345 in reply to 807331

Betreft: Foto's met .cr3 Raw bestand kan niet geimporteerd worden.

Misschien het proberen waard, de naam cr3 wijzigen naar bv jpeg? 

Succes Dick 

•  11-09-2020, 12:08 807371 in reply to 807331

Betreft: Foto's met .cr3 Raw bestand kan niet geimporteerd worden.

Hallo,

Cr3 is de raw versie van Canon systeemcamera's.

Bij de camera is een cd/dvd geleverd met daarop een canon programma wat cr3 kan openen en kan opslaan als jpg.

Ook kun je de software downloaden vanaf : https://www.canon.nl/support/consumer_products/product_ranges/cameras/eos/ 

of deze proberen : https://www.canon.nl/support/consumer_products/software/canon-raw-codec.html?os=windows%2010%20(64-bit)&language= 

Last but not least is een programma als Adobe CC/Lightroom/photoshop heel goed in staat om dit op te lossen.

Groet

Jacob 

View as RSS news feed in XML
Copyright ┬ę 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy