Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Waarom toont P23 geen beeld bij import?

Last post 10-06-2020, 16:35 by Terebellum. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  10-06-2020, 12:31 806395

Waarom toont P23 geen beeld bij import?

Hallo,

Ook bij mij is nu het uur daar, dat ik de oude tapes wil gaan omzetten naar de schijf. Wat heb ik tot op heden gedaan: de opnames zijn gemaakt met een JVC GR DV3000 camera: mini DV tapes dus. Een oud beestje, maar hij doet het nog goed. Recent het koetswerk met 96% alcohol schoongemaakt. Ik werk met een PC met Win10 Pro, met een Intel I7-2600 processor, met 2x 4GB Corsair DDR3 RAM. Gestart wordt dit alles vanaf een Samsung 250Gb SSD, De beelden worden met een Digitus capturecard binnengehaald. Ik heb P23 geïnstalleerd. Ik heb de JVC  drivers geïnstalleerd.

In P23 krijg ik de melding AVC-compliant DV-apparaat. De JVC wordt dus herkend. De icon 'opname starten' is groen opgelicht. Klik ik dan op 'opname starten' en wordt in het beeldscherm van 3 naar 1 teruggeteld, erg gebeurt dan verder niets en ik krijg de melding "Video van apparaat halen mislukt". Gebruik ik Magix Video Pro en probeer daarmee de beelden binnen te halen, dan merk ik dat, vanuit deze software, de JVC kan bedienen (starten, stoppen, voor- en achteruitspoelen), maar ook hiermee laten zich geen beelden binnenhalen. Er is dus wel communicatie tussen JVC en computer/software, maar beelden binnenhalen lukt niet.

Dit is het punt waar ik de hulpvraag inroep via dit forum.

Wie kan mij (verder) helpen?

Dank alvast!

Groet, Terebellum
  •  10-06-2020, 15:13 806401 in reply to 806395

Re: Waarom toont P23 geen beeld bij import?

Die camera neemt digitaal op op miniDV tapes, dus in principe is er geen capture kaart nodig die analoog naar digitaal omzet.

Als die camera een fiwi ofte i-link uitgang heeft en je pc heeft ook een dergelijke ingang dan is het gewoon zaak om de apparaten op die manier met mekaar te verbinden. 

Een Digitus (nooit eerder van gehoord)  tussenstap is dus in principe niet nodig.

•  10-06-2020, 16:35 806403 in reply to 806401

Reply Waarom toont P23 geen beeld bij import?

Waarde Plemmens, 
    dank voor uw reactie. Ik ga er mee aan het werk! Fijne avond gewenst!
View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy