Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

probleem met herinstallatie pinnacle studio 14

Last post 09-22-2020, 10:31 by paulderon. 5 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-20-2020, 10:17 805599

Een probleem waar ik niet wijs uit geraak.

Een aantal maanden geleden heb ik van u  (Paul Plemmens) nieuwe activatiesleutels gekregen, omdat ik pinnacle studio 14 op een nieuwe laptop heb  geïnstalleerd. Mijn paspoortnr. was hierdoor gewijzigd naar .(:Paspoort vrwijderd) ik kreeg van u toen de volgende sleutels toegestuurd:

(Sleutels verwijderd door plemmens)

Alles werkte toen zoals het hoorde.

Vorige week, na een update van windows, waren er zoveel problemen met mijn programma's , zodanig dat ik terug een propere installatie heb uitgevoerd en mijn pc terug naar fabriekstand heb gezet.

Bij het installeren van Pinnacle constateerde ik dat hij terug het oude paspoortnr. had toegekend. Hoe dit mogelijk is begrijp ik niet,maar met mijn oude sleutels werkt het weer. Dus oud paspoortnr: 00083-36273-88600-02742-19872 en de volgende oude sleutels:

(Sleutels verwijderd door plemmens)

Wanneer ik echter nu een opgeslagen project wil openen, vindt hij het niet direct terug, ook al staat het op dezelfde plaats als vroeger, en wanneer ik dan de locatie aanduid, opent hij het, maar alleen met zwarte vakken en vraagtekens. Hij vind dus niets meer van de filmpjes, foto's ondertitels, of muziek .

Weet jij aan wat dit kan liegen of hoe ik dit kan oplossen.

Ik stuurde u reeds een privé bericht enkele weken geleden, op dezelfde manier als de eerste keer, maar kreeg tot nog toe geen reactie.

Dus probeer ik het eens via deze weg 

•  09-21-2020, 1:20 805657 in reply to 805599

Betreft: probleem met herinstallatie pinnacle studio 14

Niet zo slim om deze gegevens openbaar te maken!
  •  09-21-2020, 3:37 805665 in reply to 805657

Inderdaad niet zo'n best idee.

Volgens mij is je probleem te wijten aan het feit dat Studio de gebruikte bestanden niet meer kan vinden omdat het pad ernaartoe gewijzigd is.

Dat kan het gevolg zijn van bv. het verpaatsen van bestanden of van driveletters die gewijzigd zijn door een herinrichting van je pc.  

•  09-21-2020, 10:57 805680 in reply to 805665

Betreft: probleem met herinstallatie pinnacle studio 14

Dat hij het juiste pad niet meer kan vinden begrijp ik, maar hoe kan het dat hij nu terug het oude paspoortnr en de oude sleutels toekend bij de herinstallatie op die nieuwe pc ?

Volgens mij vind hij daardoor het juiste pad niet meer terug.

De vraag is dus: hoe krijg ik hem terug geïnstalleerd met het nieuwe paspoortnr dat hij de vorige keer toekende?  De bijhorende sleutels kunnen er misschien voor zorgen dat alles terug op orde komt.

•  09-21-2020, 16:29 805695 in reply to 805599

Re: probleem met herinstallatie pinnacle studio 14

Ik denk dat er iets niet klopt aan je verhaal.

Je had PS14 op een "oude" pc staan. Dat werkte met een "oud" paspoort en "oude" sleutels.

Je hebt dan PS14 op een nieuwe pc geinstalleerd. het paspoort op die nieuwe pc was anders, (logisch want het paspoort wordt automatisch gegenereerd en daarbij wordt bv. serie- of typenummer van de HDD gebruikt waarop je installeert) Het unieke paspoort hoort dus bij een specifieke pc. 

Ik heb je vervolgens nieuwe sleutels gegeven die matchen met dat nieuwe paspoort op de nieuwe pc in de staat waarin die pc zich op dat moment bevindt en dat is dus niet meer de fabrieksstand maar een door jou na aankoop gewijzigde toestand. 

Nu heb je hem teruggezet naar fabrieksstand en heb je een ander paspoort. Dat zou kunnen en dat hangt af van wat er tussen aankoop (fabrieksstand) en installatie van PS14 gewijzigd is geweest, maar dat ander paspoort kan volgens mij nooit je "oude" paspoort zijn want dat is het oude paspoort van je "oude" pc. 

Iets klopt er niet in je verhaal. 

•  09-22-2020, 10:31 805718 in reply to 805695

Betreft: Re: probleem met herinstallatie pinnacle studio 14

Toch is het zo. Ik heb mijn nieuwe pc terug in fabrieksinstellingen gezet  en dus windows opnieuw geïnstalleerd. Daarna PS14 geïnstalleerd en hij kende mijn oud paspoortnr toe..

Dus momenteel werkt PS met het oudere paswoord van mijn vroegere laptop, met de oude sleutels.

Wat wel is mijn oude laptop is nu in gebruik door mijn vrouw, maar die is na reparatie terug helemaal opnieuw geïnstalleerd en daar staat geen Pinnacle meer op. 

Dus het enige wat ik zou kunnen proberen is PS14  terug op de oude laptop installeren en eens kijken wat er dan gebeurd. Ondertussen kan ik geen enkel van mijn projecten openen, wat betekend ongeveer 3 maanden werk verloren.

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy