Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

AVID Studio 1

Last post 01-08-2020, 6:01 by da-kiko. 9 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-07-2020, 12:11 793386

AVID Studio 1

Hallo zusammen,

läßt sich AVID Studio 1.0 nicht auf einem WIN 10 Rechner  I7  8700K mit 32 GB RAM   1 TB SSD M2   2* 4TB HDD installieren?

Für Hinweise bin ich dankbar.

Hans

•  01-07-2020, 13:01 793399 in reply to 793386

Re: AVID Studio 1

Ich habe versucht, es auf meinem Windows 10-Desktop zu installieren und hatte kein Glück.
  •  01-07-2020, 13:18 793405 in reply to 793386

Re: AVID Studio 1

Update: Ich habe gerade Avid Studio 1.1 installiert und einen Fehler erhalten, wurde aber installiert. Ich habe versucht, Avid Studio zu öffnen und habe eine Fehlermeldung erhalten, um es neu zu installieren und wird überhaupt nicht geöffnet. Ich denke, es ist nicht kompatibel mit Windows 10.
  •  01-07-2020, 13:33 793406 in reply to 793399

AW: Re: AVID Studio 1

R_Vera:
    Ich habe versucht, es auf meinem Windows 10-Desktop zu installieren und hatte kein Glück.

Hallo Vera, hallo Hans,

wie kommt ihr auf DIE  Idee, daß Avid Studio1 aus dem Jahr 2011 mit WIN10 laufen sollte ?
    Damals gab es doch noch gar kein WIN10 , das kam doch erst 2015.

Think before writing, meint Helmut

•  01-07-2020, 15:07 793412 in reply to 793406

Re: AW: Re: AVID Studio 1

Helmut42:

R_Vera:

Hallo Vera, hallo Hans,

wie kommt ihr auf DIE  Idee, daß Avid Studio1 aus dem Jahr 2011 mit WIN10 laufen sollte ?
    Damals gab es doch noch gar kein WIN10 , das kam doch erst 2015.

Think before writing, meint Helmut

Nun, Pinnacle Studio 9 bis Pinnacle Studio 15 kann in Windows 10 mit einigen kleineren Problemen installiert werden, funktioniert aber immer noch.

•  01-08-2020, 2:47 793430 in reply to 793412

AW: Re: AW: Re: AVID Studio 1

R_Vera:

Nun, Pinnacle Studio 9 bis Pinnacle Studio 15 kann in Windows 10 mit einigen kleineren Problemen installiert werden, funktioniert aber immer noch.

Das stimmt zwar, denn auch bei mir läuft PS 14 zu Testzwecken auch noch problemlos unter Windows 10

Ich sehe jedoch einen kleinen Unterschied:

AVID ist in meinen Augen ein Zwitter und liegt in der Entwicklung zwischen PS 15 und PS 16

Ich habe hauch mit AVID gearbeitet Nach deiner Version, die du versuchst zu installieren gab es aber noch eine weitere, bevor PS16 kam.

Ich sehe möglicherweise im Produkt und Eigentümerwechsel den Reibungspunkt, denn die neue, von Corel weitereintwickelte Oberfläche wurde ja von AVID eingeführt.

•  01-08-2020, 3:07 793432 in reply to 793430

Hallo Heinz, hallo Vera,

zu

Ich sehe jedoch einen kleinen Unterschied
    AVID ist in meinen Augen ein Zwitter und liegt in der Entwicklung zwischen PS 15 und PS 16

korrekterweise müßte es heißen zwischen Studio15 und LIQUID EDITION, einer Entwicklung von AVID,
    eines der (damals ) besten Programme , die ich kenne.

Damit ist für mich die ( eigentlich sinnlose ) Diskussion, ob / warum AVID Studio nicht unter WIN10 läuft,
    beendet.

Das kommt mir so vor , wie die Frage warum ein 58-er VW nicht mit Li-Ionen-Batterien läuft ?
    Natürlich ....  wenn man ihn komplett umbaut, aber ob sich der Aufwand lohnt ....
    Dafür gibt es ja ( zum Umstiegspreis ) PS23. Big SmileBig Smile

Lg, Helmut

•  01-08-2020, 3:34 793434 in reply to 793432

@Hans-1, du hast eine PN.
  •  01-08-2020, 3:54 793436 in reply to 793434

Hallo zusammen,

vielen Dank für eure Antworten,

Ich habe versucht, AVID Studio 1 auf dem neuen Rechner zu installieren und es ist nicht gelungen. Nun belasse ich den alten Rechner eben mit WIN 7 und AVID und betreibe ihn nur gelegentlich, um an bisherigen Projekten bei Bedarf Änderungen vorzunehmen.

Gruß Hans

•  01-08-2020, 6:01 793448 in reply to 793436

Hallo Hans-1,

hier eine Anleitung aus dem Avid-Forum, wie man Avid-Studio 1 auf Win10 zum laufen bekommt. (https://community.avid.com/forums/t/136416.aspx)

Re: Windows 10 installationproblem Avid studio

OK, I had the same problem so went looking on the internet for a solution. First of all you have to know that AVID sold AVID Studio to Corel years ago. I still use AVID Studio as it meets my needs and I really don't have a need for or the money for Pinnacle Studio 19. Having said this, here is the solution I applied that worked for me. My Computer is a Dell M6500 I7 laptop with Windows 10 64bit.

If you do not have the CCleaner program download it directly from Piriform at http://www.piriform.com/ccleaner/download, do not download from other sites. This is a freeware program unless you want more bells and whistles.

STEP 1: The first thing you will need to do is once again uninstall everything, Avid Content, Avid Plug-ins, and Avid Studio.

STEP 2: In Windows 10 open the search bar and type in regedit and open it. Do the following to remove references to AVID from the registry.

Make a backup of the registry first in case you change something unintentional so you can recover.  To do that click on FILE in the upper left corner, click export, name the export, something like registrybackupDATE works for me and save in documents folder

On the left panel of REGEDIT notice the HKEY folders,

now navigate to HKEY_CURRENT_USER

click on Software

find Avid

delete the Avid folder

minimize the HKEY_CURRENT_USER folder

Find HKEY_LOCAL_MACHINE and navigate to

click on Software

click on Wow6432node

find Avid

Delete the Avid folder

Exit REGEDIT

STEP 3: Open CCleaner and from the left hand side of the menu panel click on the registry icon.

On the bottom left click "scan for issues" button. Follow the prompts after the scan, make a backup of the registry, and select fix all problems.

Exit CCleaner

Reboot your system

STEP 4: Now you are ready to install Avid but DO NOT OPEN THE PROGRAM AFTER INSTALLATION. Now, install the Avid program, plug-ins, and bonus content that you have validation keys for.

STEP 5: In Windows 10 open the search bar and type in regedit and open it again.

Navigate to HKEY_Local_Machine

click on software

click on Wow6432node

click on Avid

click on Studio 1

In the right panel you will see Key entries, if VersionNT is not listed, right click within the right panel and select new string value, name the string value VersionNT.

Right click on VersionNT and select modify,

Under Value Data enter 601

Exit REGEDIT

Reboot

You are finished

Once your system has stabilized you should be able to open AVID Studio.  If your version of AVID is not 1.1 you will need to run the patch still available from Corel. I hope you have success with this.

I found this solution on the Microsoft Community which referenced Pinnacle Studio 16 and modified it for AVID Studio. It was not until I edited the registry removing the AVID folders and keys that I had success. The uninstall process leaves these folders behind for some reason. Special thanks to YOBECO from his post of Jan 15, 2014 on the Microsoft Community site. If you have Pinnacle 16 go to http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-winapps/pinnacle-studio-16-wont-load/fb350298-7de6-4499-a31e-64ee291d457e?auth=1

Gruß
    Gerhard

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy