Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Hardware ondersteunung AMD

Last post 09-25-2019, 16:40 by vincentk. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-12-2019, 12:40 788318

Voor het eerst geeft PS23U bij bij hardware versnelling ook de keuze AMD.

Wellicht kan ik niet goed zoeken maar tot nu toe heb ik niet kunnen vinden wat dit betekent en welke AMD producten ondersteund worden. Is dit bij iemand bekend?

Is er al iemand die een test heeft gedaan met AMD ondersteuning?

Groet

Jacob 

•  09-12-2019, 12:57 788321 in reply to 788318

Betreft: Hardware ondersteunung AMD

Inmiddels staat de Nederlandse Handleiding (onder help) online.

Daarin wordt wel de hardware ondersteuning van Intel en Nvidia besproken maar niet die van AMD terwijl het menu toch echt die optie biedt.

Zodra ik op de knop erachter (automatische detectie) klik komt AMD direct in beeld.

Groet

Jacob 

•  09-12-2019, 14:36 788327 in reply to 788321

Naast Nvidia en Intel ondersteunt PS23 nu ook AMD grafische kaarten.

Jou ATI Radeon is een AMD kaart en als jij op Automatisch klikt dan ziet PS23 die kaart en zet het de HW versnelling op AMD. 

•  09-13-2019, 6:22 788344 in reply to 788327

Paul,

Dank voor je antwoord.

Ik vraag het omdat bij inschakelen van de AMD ondersteuning er met export naar mp4 (H264/AVCHD) geen verwacht bestand van ca 20GB uitkomt maar een bestand van 100MB. Gebruik ik mts(Transport Stream) gaat het wel goed.

Zet ik hardware ondersteuning op geen gaat alles weer als vanouds.

Was en ben dus ook benieuwd of er anderen zijn met ervaringen.

Het installeren van de nieuwste videodriver biedt geen soulaas.

Groet

Jacob 

•  09-25-2019, 16:40 788850 in reply to 788344

Dag Jako,

In de Pinnacle videoclub waar ik lid van ben gebeurt het dat iemand problemen heeft bij de export van een montage. De eerste vraag die dan gesteld wordt, is: "Hoe heb je de hardwareversnelling ingesteld?". In Studio 22 (en eerder?) was de keuze: CUDA, Intel of Geen. Wie CUDA had gekozen omdat hij een NVidia grafische kaart had, kreeg dan het advies dat te wijzigen in Intel of Geen. Keer op keer bleek daarmee het probleem van de baan.

Jouw verhaal met AMD komt me dus zeer bekend voor. Wist je dat bijvoorbeeld CUDA alleen werkt met bepaalde specifieke Nvidiakaarten (de lijst staat op https://nl.wikipedia.org/wiki/CUDA)? En dan nog... Want voor de Nvidia Geforce op mijn laptop vond ik online de volgende specificaties: “The below specifications represent the GPU features available. Actual implementation may vary by OEM model (mijn onderstreping). Technology support: CUDA YES - Display support: H.264, VC1, MPEG2 1080p video YES” M.a.w. de werkelijke bruikbaarheid ('actual implementation') van Cuda zal in de praktijk nog moeten blijken. De slechte ervaringen van clubleden met CUDA indachtig, heb ik de hardwareversnelling ingesteld op Intel. 

Jouw ervaring leert ons dat de nieuwe keuzemogelijkheid 'AMD' geen zekerheid biedt, erger nog: dat-ie problemen kan opleveren. Vragen die daarbij rijzen: Heb je het juiste type AMD kaart? En heeft Pinnacle zijn hardwareversnellingszaken wel op orde? Mijn desktop is uitgerust met een ATI/Radeon kaart. Als ik zou overstappen op Studio 23 of volgende, ben ik in elk geval niet van plan de hardwareversnelling in te stellen op AMD, toch niet zolang ik niet met 2k of 4k opnames werk. En indien een clublid exportproblemen ervaart met Studio 23, zal ik hem kunnen verwijzen naar jouw wedervaren.   

Mvg

Vincent 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy