Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Bluray branden lukt wel, maar speelt niet af/geen menu. Studio 21

Last post 09-08-2019, 9:45 by Katka. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-05-2019, 14:45 788067

Bluray branden lukt wel, maar speelt niet af/geen menu. Studio 21

Hallo,

Al lang ben ik niet meer op dit forum geweest. zelden problemen gehad en ben nog altijd geheel tevreden over Pinnacle. Momenteel heb ik met studio 21 enkele bluray-rojecten gemaakt. voorheen ook met studio 20. De bluray's gemaakt met studio 20 speelden altijd mooi af. Die wat ik met 21 maak, willen niet opstarten op zowel de yamaha bluray-speler als ook niet op de Verbatim externe 4k slimline brander. Er komt gewoon geen menu in beeld. Als ik met de verkenner naar de stream bestanden ga (op de bluray), kan ik die wel gewoon afspelen met VLC. Wat ik kon zien zijn de instellingen van 20 en 21 hetzelfde.

Indeling Blu-Ray-Schijf

Instelling: Aangepast

Video

Standaard: Auto Detect (heb ik ook al op 1440x1018 50i ingesteld)

Coderen H264

Aangepaste Bitrate 15 Mbits/s. Heb ik ook al op 16 gehad, wat ik bij het originele beeld zie.

Beeldkwaliteit: Hoge snelheid.

Overigens heb ik een bluray met menu gemaakt, wat dus niet in beeld komt, en een bluray zonder menu, waar ook niets gebeurt. 

Heeft iemand ervaring hiermee?

Kan er soms een foutje in de bluray-plugin zitten?

Ik dank jullie alvast voor tips.

Stephan 

•  09-06-2019, 9:24 788103 in reply to 788067

Betreft: Bluray branden lukt wel, maar speelt niet af/geen menu. Studio 21

ik neem aan dat je beeldmateriaal 1920x1080 is; in dat geval zou ik die waarde dan ook niet verlagen.
    In controlepaneel kan je bij exporteren en dan zie je hardwareversnelling.keuze uit Cuda/Intel/geen...………. Zet die op GEEN

Verder het advies om de laatste driver van je videokaart te downloaden .
    Dan zal het hopelijk weer lukken om Bluray te branden.

Succes
    Ben 

•  09-06-2019, 13:16 788106 in reply to 788103

Hallo Ben,

Dank je. Ik denk dat ik nu de fout weet naar aanleiding van je opmerking dat ik 1920x1080 bedoel. Wat ik zei, klopt. De resolutie is 1440x1080. Dit waren nog projecten met een oudere camera opgenomen. Die Blurays die ik al gemaakt heb en die ook werkten, waren met de nieuwe HD-camera opgenomen. Mogelijk is de lagere resolutie dus de oorzaak. Ik ga het proberen wat de uitwerking is en laat over enkele dagen wat weten.

Groetjes, Stephan 

•  09-08-2019, 9:45 788165 in reply to 788106

Het lijkt op een probleem bij Pinnacle studio 21 Ik heb diverse settings en resoluties geprobeerd. Zonder resultaat. Het menu komt gewoon niet in beeld. De eerder gebrande BluRay's waren met studio 20 gemaakt en die spelen perfect af. In studio 21 wordt er wel een map aangemaakt BD(MV en die map kan ik ook op bluray branden. De speler herkent de schijf ook. Op de Yamaha bluray-speler staat dan ook MENU. het beeld blijft echter zwart. De stream op de bluraydisc kan ik overigens wel op de PC aanklikken en speelt gewoon af.

Gisteren heb ik in plaats van een bluray maar een DVD van het project gebrand. Dit werkt wel prima. Ik krijg het menu te zien en kan van hieruit de film afspelen.

Morgen ga ik Studio 23 aanschaffen. Hopelijk lost dit het probleem op.

Ik laat wat weten.

Stephan

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy