Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Foto naar de achtergrond laten verdijnen.

Last post 08-17-2019, 9:40 by Willem F. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-16-2019, 8:39 787164

Foto naar de achtergrond laten verdijnen.

Ik heb een foto op de tijdlijn staan, die ik naar achteren wil laten verdwijnen totdat hij niet meer zichtbaar is. Ik heb het al geprobeerd met de Pan en Zoom functie, maar dan lukt het me niet om de foto helemaal te laten verdwijnen. Is hier een effect voor of is dit op een andere manier te realiseren.
  •  08-17-2019, 6:38 787194 in reply to 787164

Betreft: Foto naar de achtergrond laten verdijnen.

Hallo Wim,

Als je hem van foto langzaam naar zwart wil laten veranderen ( dat is toch je bedoeling?) dan kan dat simpel met een fadeout

Groet

Ben 

•  08-17-2019, 7:59 787197 in reply to 787164

Re: Foto naar de achtergrond laten verdijnen.

Een mogelijkheid: (er zijn er meer)  2D Editor CPU gebruiken met keyframes op 2 parameters.

1. Breedte van buitenrand op 0 instellen om de rand weg te halen. 

2. Grootte bij het begin op 100 en bij het einde op 1 instellen (lager kan niet) waardoor de foto op heel klein formaat in het midden zichtbaar blijft.

Omdat op te lossen:

2.Bijsnijden Boven en Onder, Links en Rechts bij het begin op 0 instellen en op het einde op 100

Resultaat: De foto wordt beetje bij beetje kleiner terwijl hij ook stilaan aan alle kanten bijgeknipt wordt.

Wil je dat bijknippen niet dan:

3. Voor de parameter Bijsnijden, een paar frames vóór het einde een keyframe tussenvoegen en de instelling voor Boven en Onder, Links en Rechts op 0 zetten. 

Wil je dit effect bewaren? Rechtsklik dan op de magenta gekleurde lijn en kies voor Effect > Opslaan als FX-compositie.

Wil je het later weer gebruiken Kies dan in de Bibliotheek voor fx > mijn fx-composities.

Succes ermee. 

•  08-17-2019, 9:40 787202 in reply to 787164

Betreft: Foto naar de achtergrond laten verdijnen.

Nog een manier is om via de Editor met keyframes op Grootte en Dekking te werken.

Begingrootte 100, eindgrootte 0

Begindekking 100, einddekking 0,  de dekking wordt dan wel steeds minder bij afspelen..

Als je dat niet wilt kun je de dekking tot vlak voor het einde op 100 laten staan en op het einde op nul zetten, je houdt dan de volledige dekking tot vlak voor het einde.

Hierdoor verdwijnt het beeld op het einde volledig, probeer maar eens. 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy