Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Dazzle DVC 170 Rev: 1.2 compatibility studio22

Last post 08-09-2019, 20:33 by Pete_r61. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-08-2019, 11:48 786827

Dazzle DVC 170 Rev: 1.2 compatibility studio22

Hello,

Ik probeer mijn (oude) pinnacle dazzle DVC 170 rev1.2 te gebruiken met inmiddels studio22. Ik heb vroeger gewerkt met studio8. Bij het aansluiten zie ik dat de Dazzle DVC 170 als zodanig wordt herkend door windows 10 en wat nodig lijkt aan drivers wordt geïnstalleerd. Echter laat studio22 alleen mijn webcam als selecteerbaar import device zien. Er is geen andere optie. Ik heb windows volledig geupdate en een Hi8 camcorder aangesloten en volledig werkend. 

Is er iets wat ik kan doen om deze combinatie te laten werken??

Hoor graag van iemand!

•  08-09-2019, 12:11 786832 in reply to 786827

Betreft: Dazzle DVC 170 Rev: 1.2 compatibility studio22

Hallo,

Je bent de zoveelste, waarvan ik verneem, dat Dazzle alles behalve normaal werkt, vooral onder Studio 22...

Ik heb testen gedaan onder Windows 7, met bijgeleverde Studio 16. Ook onder verschillende versies van Windows 10 en ook met Studio 21 en 22.

Dazzle is een fantastisch product, maar de driver is ver van in orde, en dat nog wel onder Pinnacle videobewerkingssoftware !

Er verschijnen zelfs soms verschillende (oude) keuze menu's (van vroegere aanpassingen aan de driver)...

Onder Windows 10 met PS21 en PS22 is er, bij mij, geen input keuze voor S-VHS mogelijk...

Geen regeling van MPGE2 bitrate (toch laat de software zien dat het mogelijk moet zijn)...

AVI is niet onder elke configuratie mogelijk...

Er is verschil, naargelang welke Windows versie en welke PS je geconfigureerd hebt; alleen al dat, zou niet mogen...

Marc

•  08-09-2019, 20:33 786833 in reply to 786832

Re: Betreft: Dazzle DVC 170 Rev: 1.2 compatibility studio22

Hallo, Bedankt voor je reactie. Eigenlijk maakt het mij niet uit welke PSversie zou werken. Ik wil slechts een 50-tal Hi8 bandjes converteren. En verder bewerken met whatever software beschikbaar. Ik heb inmiddels mijn oude XP van zolder gehaald. Werkt nog ook! Echter ik heb hier geen oorspronkelijke software (PS8) meer op geïnstalleerd gevonden. Die stond wellicht op nog op de oudere XT computer (oude Tulip... ja het gaat allemaal heel ver terug) die ik niet meer bezit. Dus als ik een werkende versie PS8 installatie kan realiseren, ben ik met mijn oude XP wellicht uit de brand geholpen. Maar inderdaad... de huidige software PS22 zou hier toch geen enkel probleem mee moeten hebben.

Pete

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy