Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

PS 21U start niet meer op

Last post 08-03-2019, 3:37 by Natasja.S. 9 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  07-28-2019, 12:22 786612

Hallo, ik heb een heel vervelend probleem. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een zwarte clip aangeklikt omdat ik wist niet was het was. Het programma liep vast dus waarschijnlijk is er iets mis met de clip. Vevolgens heb ik het programma met Ctrl Alt Delete gesloten en geprobeerd het programma opnieuw op te starten. Dit lukte niet, ook niet na mijn computer diverse keren helemaal uitgezet te hebben.

Is er een manier om het programma weer opgestart te krijgen?

Als ik het programma aanklik krijg ik "wordt geladen" / "extenders worden geladen" / "toepassing wordt gestart" / "Extenders worden geinitieerd" / Init database     ….. vervolgens verdwijnt het blok en gebeurt er niets.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!  

Natasja 

•  07-28-2019, 16:28 786618 in reply to 786612

Betreft: PS 21U start niet meer op

Ik kwam deze oplossing op dit forum tegen en heb ik geprobeerd. Nu ben ik nog veel verder van huis! Kan ik nog terug? Help! Projectvakken zijn verdwenen....

- Sluit Pinnacle Studio 22.
    - Druk de volgende knoppen samen in om het scherm  'uitvoeren' te openen: Windows + R
    - In het veld typ (of kopieer & plak)        %localappdata%        en druk op enter.
    - wijzig dan de naam van de Pinnacle_Studio_22 map naar Pinnacle_Studio_22.old
    - Start Studio 22 opnieuw op met Administrator rechten (Rechtermuisknop op Studio 22 -> Uitvoeren als Administrator).

•  07-29-2019, 3:30 786624 in reply to 786618

Goedemorgen! 

Ik hoop dat Paul Lemmens mij met dit probleem kan helpen.

Sinds ik het bovenstaande heb geprobeerd, kon ik Pinnacle openen met Administrator rechten en daarna ook weer "gewoon" . Maar het programma is gereset. Het ziet er nu uit als toen ik net begon.... Ik ben nu dus redelijk in paniek en hoop dat dit nog op te lossen is.

Het probleem begon met het niet meer kunnen opstarten van Pinnacle na een crash en na het bovenstaande gedaan te hebben, heb ik nu een lege Pinnacle. Al mijn projectvakken zijn weg, waar ik weken/maanden aan bezig ben geweest.

In verkenner zie je nu 2x Pinnacle 21 staan. Kan ik degene waar "old" achter staat nu wissen? Ik wil graag verder waar ik mee bezig was maar vrees dat het allemaal weg is....

In verkenner ziet het er nu zo uit:

Ik hoop dat jij een oplossing weet Paul! Alvast heel erg bedankt! Vriendelijke groet, Natasja 

•  07-30-2019, 0:13 786659 in reply to 786624

Natasja, voor je pinnacle old verwijderd probeer dan eerst om pinnacle 21 bijv. pinnacle 21 new. te noemen en bij pinnacle 21 pld  het woordje old verwijderen

Dan start PS weer op zoals het voorheen was. Heb je dan verbetering?

Groeten Dirk 

•  07-30-2019, 2:52 786660 in reply to 786659

Goeiemorgen Dirk!

Bedankt voor je bericht! Ik durf eigenlijk niets meer te doen want ik wil niet verder in de problemen raken. Ik heb de vraag ook bij Corel neergelegd, want ik wil eerst echt zeker weten of ik niet straks alles kwijt ben.  En.... of ik de projectvakken eventueel in een gereset systeem nog op kan halen... 

Groetjes, Natasja 

•  08-01-2019, 2:13 786700 in reply to 786660

Hallo Dirk,

Ik heb je advies opgevolgd. Nu ben ik weer terug bij mijn eerste probleem, namelijk dat hij niet opstart. Blijft hangen bij de melding "init database" zoals te zien in eerste bijlage. Het blok verdwijnt en er gebeurt niets.

Is er echt niemand die me kan helpen met dit probleem? Ook niet Paul Lemmens of Joop Woldman?

Groetjes, Natasja 

•  08-01-2019, 10:29 786704 in reply to 786700

Natasja je kunt studio old gewoon verwijderen, maar als je persoonlijke instellingen zijn wel verdwenen en zal je opnieuw moeten instellen.

Je bent natuurlijk niets van je projecten kwijt die staan nog gewoon in de map waar je ze opgeslagen had.

Om de instellingen terug te kunnen zetten kijk dan eens op de lessensite naar de les "10 De map settings kopiëren" in de categorie downloaden en installeren. 

•  08-01-2019, 14:38 786708 in reply to 786704

Dank je wel voor je reactie Joop! Ik heb de les even gelezen; ik ga me er morgen verder in verdiepen. Hartelijk dank! Ik zag het mapje settings met "settings.xml" staan. Ik zal daar in het vervolg een kopie van maken...

Vanmiddag kreeg ik ook van Corel een reactie en deze was: 

"U kunt de reset ongedaan maken door de nieuwe "pinnacle_Studio_21" map te verwijderen en de pinnacle_Studio_21.old map te hernoemen naar pinnacle_Studio_21. Mogelijk kunt u na het terugdraaien Pinnacle Studio niet opstarten, nogmaals een reset uitvoeren is dan de enige oplossing."    (precies andersom dus).

Ik ga er nu in ieder geval mee verder. Ik wil het programma weer gewoon hebben zoals het was. En ik ben inderdaad wel bij dat de films gewoon op de computer zijn blijven staan. 

Groetjes, Natasja 

•  08-02-2019, 10:32 786716 in reply to 786708

Sorry, was de hele week op vakantie.

Ik neem aan dat je er intussen uit bent geraakt. 

•  08-03-2019, 3:37 786729 in reply to 786716

Hallo Paul, bedankt voor je reactie! 

Ja, ik ben er intussen uit. Ik heb het mapje "old" verwijderd en het systeem startte weer op, maar natuurlijk moest ik alle projectvakken opnieuw maken. Gelukkig zijn de films nooit verdwenen….  

Ik begrijp alleen niet waarom het systeem zo gemakkelijk crasht. Het kwam alleen maar door 1 clipje dat niet geopend kon worden en daardoor vast liep. Ctr Alt Del heeft het vastgelopen systeem gestopt maar daarna kon het nooit meer opgestart worden. Aan de computer kan het volgens mij niet liggen. Deze is redelijk zwaar, nieuw en ik gebruik hem alleen voor videobewerken en om foto's op te slaan. Het is niet zo'n fijn idee dat het zo snel gecrasht kan zijn...

Groetjes en fijn weekend!

Natasja 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy