Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

kort achteruit lopen nieuwe scene

Last post 04-14-2019, 0:53 by Dico. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  04-08-2019, 11:11 782588

kort achteruit lopen nieuwe scene

Hallo.

Ik heb sinds kort studio 22 aangeschaft (had altijd al studio 14), en heb scenes  opgenomen met mijn nieuwe sony camera in K 4 en MP4 formaat.

Als ik van de opgenomen filmscenes een film maak ik MP4 formaat (K4 kan mij tv niet afspelen), dan gebeurt het dikwijls dat bij de overgang van de ene naar de andere scene van de nieuwe scene het beeld een fractie van een seconde achteruit loopt.

Dat is nogal storend en ik weet niet hoe ik dit kan voorkomen.

Is dit probleem  bekend en zo ja, hoe is het op te lossen?

Hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Gerrit Pater.

•  04-09-2019, 13:56 782685 in reply to 782588

Betreft: kort achteruit lopen nieuwe scene

Bij mij was dat ook aanwezig maar alleen met onbewerkte scènes. Na laatste update van P22 is het verdwenen.
  •  04-12-2019, 2:36 782794 in reply to 782685

Re: Betreft: kort achteruit lopen nieuwe scene

Attachment: cirkel.JPG

Beste Mountain,

Ik heb de update ook uitgevoerd en nu loopt het beeld niet meer naar achteren, maar zie ik tussen de scenes een fractie van een seconde een pijl in de vorm van een cirkel. 

Dat is alleen als ik de K4 resolutie waarin de film gemaakt is omzet in MP4. (dit moet omdat mijn tv geen K4 kan lezen).

Filmen in MP4 formaat en vervolgens de film in pinnacle samenstellen geeft deze fout niet.

Het zit absoluut in de filmcamera, maar wordt er tussen geplakt door pinnacle. 

Ik heb hiervan een schermafbeelding bijgevoegd.

Hoop dat je me kunt helpen.

Met vriendelijke groet,

Gerrit Pater.

•  04-13-2019, 14:35 782862 in reply to 782794

Betreft: Re: Betreft: kort achteruit lopen nieuwe scene

Beste Gerrit,

Ik heb geen ervaring met 4k opnames. Dus daarvan kan ik je niet in adviseren.

Het cirkel teken ken ik wel, het duidt meestal op een ongerenderd deel van een scène, vaak de laatste 2 frames. Controleer of die niet bevroren zijn. Bij mij was dat te controleren op de tijdlijn. 

Na de laatste update heb ik dit niet meer geconstateerd 

Vriendelijke groet, 

Mountain 

•  04-14-2019, 0:53 782876 in reply to 782794

Betreft: Re: Betreft: kort achteruit lopen nieuwe scene

Ik heb de update ook uitgevoerd en nu loopt het beeld niet meer naar achteren, maar zie ik tussen de scenes een fractie van een seconde een pijl in de vorm van een cirkel. 

Dat is alleen als ik de K4 resolutie waarin de film gemaakt is omzet in MP4. (dit moet omdat mijn tv geen K4 kan lezen).

Filmen in MP4 formaat en vervolgens de film in pinnacle samenstellen geeft deze fout niet.

Gerrit Pater, Ik heb hetzelfde probleem maar ik heb de tijdlijn instellingen op HD 3840x2160 en 25(25P) for pal gezet Nu heb ik (nog ) geen probleem meer

Succes Dirk 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy