Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Pinnacle Studio 22 Ultimate zeer trage rendering bij gebruik beeld versherpen

Last post 03-10-2019, 18:00 by fietser1. 5 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  09-24-2018, 6:30 771442

Pinnacle Studio 22 Ultimate zeer trage rendering bij gebruik beeld versherpen

Zoals de titel het zegt, wanneer ik een film exporteer is de rendering onzettend traag als je instelling verscherpen heeft toegepast.

Ik heb dit getest met verschillende beeldformaten 1080p & 4k en verschillende uitvoer instellingen.

Contact opgenomen met de support dienst en onderstaande moest ik instellen:

Open uw project
    - Ga naar Instellingen -> Controlepaneel -> Exporteren en voorbeeld.
    - Verander 'Optimalisatiedrempel naar '60'.
    - Renderen tijdens afspelen 'uit'

- Hardwareversnelling: "Geen"

Dit gaf geen verandering bij het exporteren van de video. Alle mogelijke instellingen heb ik geprobeerd.

Het probleem doet zich enkel en alleen voor als je verscherpen gebruikt.

Bijvoorbeeld een 4K film van 3 minuten duurt 2 1/2h om te exporteren...

Mijn computer heeft de allerlaatste updates, drivers en de hardware is sterk genoeg voor dit programma.

Win 10 Home 64 bit, Intel i7-6700K CPU @ 4.00GHz, 32 GB ram, SSD, Geforce GTX 1080 TI

Alle andere video edting software die ik heb heeft dit probleem niet.

Ik hoop dat hiervoor een oplossing komt want Pinnacle 22 Studio is de beste en meest complete software die je kan kopen voor deze prijs.

Zijn er nog mensen die dit probleem ondervinden, of dit eens willen testen en hierop reageren aub?

Mvg,

Dirk 

•  03-06-2019, 7:47 781195 in reply to 771442

Betreft: Pinnacle Studio 22 Ultimate zeer trage rendering bij gebruik beeld versherpen

Beste Dirk,

Ik gebruik Ultimate 22 en heb soortgelijk probleem. Ik maak een docu met gecombineerd materiaal: 19:6 (Canon XF200/1920x1080/50i) met 4:3 (Sony camera uit 2002 op minidisc). Ik heb de oude beelden allemaal verscherpt en wat kleurcorrectie gedaan. Zwarte balken vind ik geen probleem en geeft een bepaalde sfeer (17 jaar oud). Het renderen (1080p of moet ik 1080i instellen?) gaat erg traag bij de 4:3 beelden (snap ik wel, er moet wat rekenwerk worden gedaan), maar het resultaat is niet goed. Beeld stopt hier en daar en geluid valt soms weg. Bij een andere poging had ik alleen geluid (overigens wel perfect). Film is 32 minuten maar exporteren duurt zo'n 3 a 4 uur.

PC is vergelijkbaar met die van jou. Doe ik iets verkeerd? 

Groet Ron 

•  03-06-2019, 10:12 781208 in reply to 771442

Betreft: Pinnacle Studio 22 Ultimate zeer trage rendering bij gebruik beeld versherpen

Met de een na laatste regel ben ik het dus helemaal niet eens, t.w. dat Pinnacle 22 de beste en meest complete software is, die je kan kopen.

Jan Konings 

•  03-08-2019, 11:08 781407 in reply to 781208

Jan Konings heeft wel een beetje gelijk...

Johan37 

•  03-08-2019, 13:25 781415 in reply to 781407

Heren, met alle respect voor jullie absolute kundigheid, maar het gaat er toch niet om wie er gelijk heeft? Er wordt een probleem aangedragen en deze wordt meteen neergesabeld alsof er aandelen in Pinnacle in het spel zijn, jammer.

Ik werk al vanaf 1995 met Pinnacle, dus heb ook een heel klein beetje ervaring, maar nu ik een wat langere film aan het maken ben met veel correcties van oude beelden, treden er problemen op, dat kan toch?  

Ron

•  03-10-2019, 18:00 781516 in reply to 781415

Beste gebruikers

Er zijn  wel degelijk  een paar oplossingen  ten eerste gebruik de ingebouwde intel grafische processor mits je de juiste processor heb  en stel deze in op intel  bij hardware versnelling.

En de optimalisatie drempel tussen 80- 90 %  Ook een mogelijkheid  is de correcties, stabilisatie,verscherping of extreme kleur correctie uitvoeren in een nieuw project.

Plaats deze bestanden op de tijdlijn en voer de correctie uit en exporteer deze in het bestands formaat van je film project of mp4  met de juiste bitrate .

Vervolgens importeer je deze bestanden in je film project op de tijdlijn. Als nu je film project klaar is exporteer je deze en dit verloopt soepel en snel .

Ik geef nog steeds demo`s en workshops en laat dan zien hoe dat werkt .

Vriendelijke groeten

Aat de Vries 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy