Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

SU22: Exporteren naar H.264/AVC bevat regelmatig grijs scherm met ronde pijl

Last post 01-29-2019, 16:03 by emuhren. 5 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-28-2019, 14:55 778746

SU22: Exporteren naar H.264/AVC bevat regelmatig grijs scherm met ronde pijl

Hoi,

Afgelopen zaterdag heb ik Studio 22 Ultimate aangeschaft. Het programma werkt prima echter tijdens het exporteren krijg ik regelmatig en op willekeurige plekken een frame in de film met een grijs scherm en een ronde pijl. Ik heb dit op dit forum al vaker gelezen.

Ik heb alle mogelijkheden die er zijn uitgeprobeerd, tot aan resetten toe, maar niets werkt. Iedere keer verschijnen de ronde pijlen weer in mijn project, op dezelfde plaats. Op een gegeven moment ook tijdens het afspelen op de tijdlijn. Als ik naar dat punt op zoek ga en de film frame voor frame bekijk is er niets geks waar te nemen. Het is echt heel erg vreemd.

Uiteindelijk heb ik de film geopend in Studio 21 Ultimate en daar kan ik de film zonder enig probleem renderen.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is? Is dit gewoon een bug die moet worden gemeld bij Pinnacle? En hoe meld ik dit bij Pinnacle technical support in de VS? 

•  01-28-2019, 15:08 778749 in reply to 778746

Re: SU22: Exporteren naar H.264/AVC bevat regelmatig grijs scherm met ronde pijl

Ik zou beginnen met de renderbestanden voor het betreffende project te verwijderen en dan, nadat ik eerst "Gehele film altijd opnieuw coderen" heb aangevinkt zou ik het exporteren opnieuw starten.
  •  01-28-2019, 15:16 778750 in reply to 778749

Re: SU22: Exporteren naar H.264/AVC bevat regelmatig grijs scherm met ronde pijl

Hoi Paul,

Dat heb ik allemaal gedaan. Dat maakt allemaal niets uit. Steeds weer die vervelende frames.......

Eric 

•  01-29-2019, 7:44 778815 in reply to 778750

Betreft: Re: SU22: Exporteren naar H.264/AVC bevat regelmatig grijs scherm met ronde pijl

Ik heb dat probleem soms ook en als opnieuw coderen niet helpt dan sleep ik de betreffende clip opnieuw op de tijdlijn en is het opgelost.

Ik dacht dat dit ontstond bij mij omdat ik  oude projecten opnieuw bewerk in studio 22 

Met nieuwe projecten ben ik het niet tegengekomen. 

•  01-29-2019, 13:48 778836 in reply to 778815

Re: Betreft: Re: SU22: Exporteren naar H.264/AVC bevat regelmatig grijs scherm met ronde pijl

Wat je hier zegt is iets dat ik nog niet heb geprobeerd. En zoals je zegt gaat het bij mij ook om een project waar ik eerder in 21 mee heb gewerkt. Ik ga dit nog even onderzoeken en laat weten of het de oplossing is.
  •  01-29-2019, 16:03 778857 in reply to 778836

Re: Betreft: Re: SU22: Exporteren naar H.264/AVC bevat regelmatig grijs scherm met ronde pijl

Hoi jnwoldman,

Dit was inderdaad de oplossing.

In Studio 22 zijn sommige clips een paar frames korter geworden bij het importeren naar de bibliotheek. Als je dan een Studio 21 project importeert klopt de lengte van de clips op de tijdlijn niet meer. Op de tijdlijn zie je dit helemaal niet en lijkt alles gewoon goed af te spelen. Bij het exporteren komen dan de plaatjes tussen de clips.

Ik ben blij te horen dat dit voor nieuwe projecten in Studio 22 niet speelt. Ik begon het al een beetje vervelend te vinden, maar gelukkig is het nu opgelost. Nogmaals bedankt! 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy