Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Geluid van geimporteerd bestaand niet hoorbaar

Last post 07-29-2019, 8:50 by mcl. 7 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  12-02-2018, 15:45 775504

Vorige week opnames gemaakt/geïmporteerd zonder problemen, vandaag weer opnames gemaakt en geïmporteerd. Nu blijkt echter dat het geluid niet hoorbaar is. Als ik de opnames naar de tijdlijn sleep, zie ik wel het "geluidsdeel", maar dat is niet te horen. In de Verkenner/map staan naast de videobestanden wel wav-bestanden, die corresponderen met de opnames. Deze werken alleen als ik die ook naar de tijdlijn sleep, terwijl dit de vorige keer niet zo was.

Het lijkt er op dat ik iets aangeklikt heb zonder het in de gaten te hebben.
  •  12-03-2018, 14:55 775556 in reply to 775504

Betreft: Geluid van geimporteerd bestaand niet hoorbaar

zou het kunnen zijn, dat je het geluid van de speakers gewoon hebt uitgezet? Ik heb het idee dat dit niets te maken heeft met het probleem van het geluid op de tijdlijn . Controleer dus eerst even of je geluid hebt......
  •  12-03-2018, 15:18 775558 in reply to 775556

Heb je die opnames eerst vanaf het geheugenkaartje van je camera met Windows verkenner naar je computer gekopieerd?

Heb je ze dan met de link optie in Studio geimporteerd? 

Staan de wav bestanden ook apart op het camerakaartje en dus op je pc? 

Over welk soort videobestanden heb je het? Welke camera? 

•  12-04-2018, 7:45 775592 in reply to 775558

Re: Geluid van geimporteerd bestaand niet hoorbaar

Hallo Ben en Paul,

Het volume van mijn PC staat aan, daar ligt het niet aan.

Ik heb de opnames rechtstreeks van mijn Canon HV20 camera middels firewire geimporteerd in P20. In de map waarin de geïmporteerde bestanden staan, staat een .M2V -bestand en een WAV-bestand. Dit is gelijk aan de andere keren dat ik op deze manier de opnames geïmporteerd heb.

Ik heb als test een klein stukje als MPEG4-bestand/HD 1080P geëxporteerd. Als ik die b.v. met WMP of VLC-player afspeel is het geluid wel hoorbaar. Als ik hetzelfde bestand met Pinnacle importeer en daarna op de tijdlijn plaats ishet geluid weer niet hoorbaar. Lijkt me toch iets te maken te hebben met een instelling in Pinn.

•  12-04-2018, 8:31 775595 in reply to 775592

Betreft: Re: Geluid van geimporteerd bestaand niet hoorbaar

als je PS hebt opgestart wil je dan rechtsonderaan op je scherm het geluidsicoon met de RECHTERMUISKNOP aanklikken? Dan volumemixer openen..... Zie je dan NGstudio bij de instelmogelijkheden staan en staat dan het volume gedempt of open? Als het gedempt staatiteraard openen en dan zou het moeten functioneren.... Succes
    Ben
  •  12-04-2018, 15:02 775620 in reply to 775595

Re: Betreft: Re: Geluid van geimporteerd bestaand niet hoorbaar

YES, Ben. Dat was m.

Als je een meisje was kreeg je een kusje van me :-)))

Ik kan weer verder.

Bedankt

Wim

•  07-23-2019, 10:21 786522 in reply to 775620

Betreft: Re: Betreft: Re: Geluid van geimporteerd bestaand niet hoorbaar

Ik heb een DVD geimporteerd in PS20 als MP4.

Als ik de MP4 afspeel op mijn laptop krijg ik prima geluid, maar als ik de MP4 op de tijdlijn sleep, krijg ik geen geluid. Er is op het geluidsspoor ook geen beweging te zien.
    Hoe krijg ik het geluid?

Ik heb gedaan wat in het antwoord van Ben staat, maar daar in de volume-mixer staat het geluid tot bovenaan.

De MP4 in het voorbeeldvenster geeft ook geen geluid. 

•  07-29-2019, 8:50 786634 in reply to 786522

Betreft: Re: Betreft: Re: Geluid van geimporteerd bestaand niet hoorbaar

Ik heb het gevonden.

Ik heb het mpeg bestand geconverteerd naar mp3. Het afgesplitste geluidsspoor geblokkeerd en op een nieuw spoort het mp3 bestand geplaatst. Nu loopt het geliuid synchroon met de beelden.

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy