Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

HANDBREAK

Last post 05-11-2018, 9:54 by Bobz. 15 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  04-23-2018, 9:56 763501

HANDBREAK

Ik werk met Pinnacle 14. Na het renderen zette ik tot dusver de video over op een stick met behulp van Handbreak.In Handbreak moest ik i.v.m. deinterlace een aantal instellingen wijzigen. Dit zijn mij geadviseerde instellingen, verder ken ik het programma niet. Het probleem is nu dat mijn pc geherinstalleerd moest worden, met nieuwe versie Handbreak 1.0.7-64 bit windows 7 als gevolg. Waar ik de mij bekende instellingen moet invoeren is nu onduidelijk. De test resultaten zijn ook niet best. Regelmatig verschijnt er onder en/of boven een zwarte schaduw.

Nu levert Handbreak nog oude versies zag ik. Kan iemand mij adviseren welke versie ik moet hebben op om medio 2015 te komen? Of een andere oplossing misschien?

•  04-23-2018, 16:48 763509 in reply to 763501

Re: HANDBREAK

Ben benieuwd om te vernemen waarom je Handbrake gebruikt om een videobestand op stick te zetten. 

Als je Studio een bestand laat maken kan je dat toch gewoon met Windows naar een stick copieren. Ik zie niet in wat Handbrake daarbij komt doen. 

•  04-26-2018, 15:10 763656 in reply to 763509

Betreft: Re: HANDBREAK

Ik heb een advies van Keek2 opgevolgd. Verder ken ik het programma niet en werk bij het instellen met sjablonen. Ik weet wel dat de bestanden zowat de helft zijn van de render bestanden van Pinnacle en dat ik een goed beeld heb.

Inmiddels heb ik via een andere weg waarschijnlijk toch het juiste sjabloon dus de druk is van de ketel denk ik.

Een andere vraag is het uitgangspunt bij Film Maken. Omdat ik vroeger steeds DVD's maakte gebruik ik nu Schijfimage maken voor het renderen en TS bestand en daarna Handbreak. Zou ik misschien niet beter moeten kiezen voor Bestand Maken en dan de AVI lijn kiezen voor renderen(omdat dat het in Pinnacle geïmporteerd is als AVI) en dan Handbreak of maakt dat niet veel uit.?

•  04-26-2018, 20:16 763673 in reply to 763656

HANDBREAK

Met welk type basisbestanden werk je eigenlijk?

Als je een bestand wil maken is eerst een Schijfimage maken compleet zinloos.

Welk soort bestand je moet maken hangt er vanaf wat je ermee wil doen, waarop je het wil afspelen.

En nog wat, in een DVD image zitten vob bestanden en dat zijn de eigenlijke videobeelden. Die vob bestanden zijn mpeg-2 gecodeerd.  

Welk bestandstype maak je met Handbrake? Mpeg-2 gecodeerde .mpg? 

•  04-26-2018, 22:20 763676 in reply to 763656

Bobz:
    Ik heb een advies van Keek2 opgevolgd. Verder ken ik het programma niet en werk bij het instellen met sjablonen. Ik weet wel dat de bestanden zowat de helft zijn van de render bestanden van Pinnacle en dat ik een goed beeld heb...............Een andere vraag is het uitgangspunt bij Film Maken. Omdat ik vroeger steeds DVD's maakte gebruik ik nu Schijfimage maken voor het renderen en TS bestand en daarna Handbreak. Zou ik misschien niet beter moeten kiezen voor Bestand Maken en dan de AVI lijn kiezen voor renderen(omdat dat het in Pinnacle geïmporteerd is als AVI) en dan Handbreak of maakt dat niet veel uit.?

Die Keek2 zal je vast niet geadviseerd hebben om er eerst een image van te maken. Handbrake is idd. via batch processing (meerdere bestanden na elkaar renderen zonder opnieuw instellingen te hoeven maken) een heel goed programma om DVD's te convergeren, maar in dit geval wanneer je dit rechtstreeks wilt doen vanuit Pinnacle is het het beste in je rendering zo dicht mogelijk het type van je bronbestand proberen te renderen. Ik gebruik een programma dat via een script rechtstreeks vanuit het bewerken het bestand naar Handbrake kan sturen voor het renderen naar een exportbestand, maar volgens mij kent Pinnacle geen scripting, maar heeft wel de mogelijkheid om eenzelfde type bestanden te maken, maar die zullen wat omvangrijker zijn dan die van Handbrake.
  •  04-29-2018, 10:17 763798 in reply to 763676

Beide heren bedankt voor de reactie. Om een goed antwoord te geven moet ik op eieren lopen maar ik ga het proberen.

De basis bestanden (van camera naar pc )zijn AVI. Zoals gezegd, vanwege mijn DVD's heb ik dezelfde weg aangehouden om films op een stick te zetten via een schijfimage, het is dezelfde pagina in Pinn. Dus schijfimage met TS render bestand naar MP4 op stick via Handbreak. Dat schijnt dus niet zo'n goed idee te zijn.

Wat dan wel komt niet helemaal over. Kan ik beter in Pinn.14 renderen via Film Maken/Bestand/Bestandtype AVI-DV volledig scherm of MPEG2 DVD compatibel of ander bestandtype in Pinn 14 om dit via Handbreak met MP4 op een stick te zetten? De films worden trouwens op de TV afgespeeld.

Meer kan ik er niet van maken.

•  04-29-2018, 11:15 763800 in reply to 763798

Vergat nog te melden dat de bron AVI 25 bps is en dat  Handbreak standaard op video codec H264 staat en piekframerate 30
  •  04-29-2018, 14:30 763805 in reply to 763800

HANDBREAK

Van welke camera komen die bestanden?

In welk formaat neemt die camera op?

Hoe heb je de bestanden naar je pc overgebracht? 

•  04-30-2018, 8:58 763830 in reply to 763805

Betreft: HANDBREAK

Camera: Sony DCR-HC40E

DV 720x576 25 BPS

Via Importeren van Pinnacle met Firewire meen ik

•  04-30-2018, 9:41 763831 in reply to 763830

HANDBREAK

Ok dat is een oudere miniDV camera die op bandjes opneemt.

Als je die bandjes via fiwi naar je computer overzet kan je kiezen voor DV-AVI of MPEG. Jij kiest voor AVI blijkbaar en dat is een goed idee.

Als je de film na bewerken wil afspelen op TV vanaf een USB stick of harde schijf dan kies je bij Film maken voor bestand (en dus niet voor Schijf) en dan laat je Studio een mpeg-2 of een mp4 bestand maken.

Dat bestand kopieer je dan gewoon vanaf je pc door slepen of Kopieren/plakken (dus zonder tussenkomst van enig ander progje zoals bv. Handbrake) naar een USB stick of een externe HDD die je aan je TV wil hangen.  

•  05-03-2018, 9:18 763961 in reply to 763831

Bedankt. Ik ga het doen.

U hoort nog van mij.

•  05-09-2018, 9:35 764326 in reply to 763961

Ik heb wat geprobeerd.

Het is een film van ongeveer 40 minuten. Ik heb eerst de voor mij gewone weg bewandeld: schijfimage en daarna met Handbreak MP4 overgebracht op een stick. 0.99 GB

Daarna alleen een MPEG2. Na het type Mpeg2 heb ik bij voorkeursinstellingen ingevuld  "aangepast'", bij geg. snelheid 7800kbits/sec en resolutie DVD compatibel. 2,4GB

Nummer 3 is dat Mpeg2bestand via Handbreak MP4 op een stick gezet. 1,03 GB

1. opvalt is de grootte van het MP2 bestand

2. Ik heb geen verschil in kwaliteit gezien vandaar dat ik er maar toe overga de kortste weg te bewandelen, alleen MPeg2.

•  05-09-2018, 19:26 764342 in reply to 764326

Re: Betreft: HANDBREAK

Bedankt voor de terugkoppeling.

Weet niet of Studio 14 al mp4 ondersteunde maar als dat het geval zou zijn dan zou je bij wijze van test ook eens kunnen proberen om een mp4 te maken ipv mpeg2. 

•  05-10-2018, 13:49 764374 in reply to 764342

Betreft: Re: Betreft: HANDBREAK

Ik heb de keuze uit: Mpeg1,2,2TS,Mpeg4(nog te activeren)(is dit gelijk aan MP4?),Real media, Sony,Windows media en 3GP
  •  05-10-2018, 18:31 764400 in reply to 764374

HANDBREAK

Ja, met de keuze mpeg-4 zou je een *.mp4 bestand kunnen maken.

Studio 14 is al wel zeer oud, ik weet niet of die activatie nog mogelijk is. 

•  05-11-2018, 9:54 764415 in reply to 764400

MPEG 4 is geactiveerd.

De volgende keer maak ik wel eens een vergelijk tussen

Mpeg2 voorkeur: aangepast, resolutie DVD comp., geg. snelheid 7800  en

Mpeg4 voorkeur: volledig formaat(beste kwaliteit)

Nog bedankt.

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy