Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Film/project bekijken op andere pc (windows 10) dmv usb

Last post 02-28-2018, 21:08 by FRANS FILM. 7 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  02-20-2018, 11:18 760120

IK heb een project/film gemaakt met pinnacle 10.8 (windows vista) en zet deze op usb. Op deze pc kan ik direct de film zien. Met dezelfde usb kan ik de film niet op een andere pc (windows 10) bekijken.

Hoe los ik dat op, of is dat onmogelijk?  

Ik heb ruim 8 jaar niets gedaan met pinnacle, omdat destijds de tijd mij ontbrak om de problematiek van pinnacle te doorgronden. Inmiddels heb ik wat meer tijd over en loop nu hier weer tegen aan.

•  02-20-2018, 19:34 760151 in reply to 760120

Wordt de usb stick niet herkend in windows 10 of wat is exact het probleem als je zegt dat het bestand niet af te spelen is?

Wat als je het bestand van de usb stick naar de harde schijf van de win10 kopieert?

Met welk programma pobeer je het op de win10 computer af te spelen? 

•  02-21-2018, 13:57 760191 in reply to 760151

Re: Film/project bekijken op andere pc (windows 10) dmv usb

hoi Paul,

De USB wordt herkend op de windows 10.

Het programma Pinnacle op de windows vista pc zet op de usb verschillende bestanden mbv mijn films/me projects.

Eén van de programma's welk worden weggeschreven op de USB heeft aardig wat MB's en is weggeschreven met *.stx. Met de Vista pc en usb kan je de film bekijken.

De windows10 computer heeft geen programma Pinnacle. Ik heb het vermoeden dat ik een programma'tje moet downloaden. Ik heb dus nog geen programma gedownload en ook het bestand nog niet op de harde schijf van de windows 10 pc gezet.

gr

Frans

•  02-21-2018, 21:04 760215 in reply to 760191

Een .stx bestand is helemaal geen film, het is een Studio projectbestand wat enkel met Studio kan geopend worden op een pc waarop natuurlijk ook Studio moet staan.

Als je van je project een filmbestand wil maken moet je het eerst wel als dusdanig exporteren. Dat geexporteerde filmbestand kan je dan op om het even welke pc bekijken. 

•  02-22-2018, 10:43 760233 in reply to 760215

Hoi Plemmens,

Bedankt voor je reactie. Hoe kan ik het filmbestand exporteren?

Ik zie namelijk geen exporteerkeuze in het menu.Of heb ik daar weer een ander programma voor nodig?

vrgr

Frans

•  02-22-2018, 11:35 760236 in reply to 760233

Studio 10 is inmiddels ruim 10 jaar oud en die versie heb ik uiteraard al lang niet meer op mijn pc staan, maar als ik me goed herinner had je links bovenaan 3 tabbladen en de meeste rechtse daarvan noemde "Film maken".

Als je daarop klikt dan kan je kiezen tussen de diverse exportmogelijkheden. Kies daar voor "Bestand" en vervolgens voor een bepaald Bestandstype zoals bv. MPEG-4

Overigens, probeer niet om Studio 10 op je win10 pc te installeren. Studio 10 dateert nog van de tijd toen er van win10 nog helemaal geen sprake was. 

•  02-23-2018, 11:24 760294 in reply to 760236

Hoi Paul,

Ik ga morgen kijken of dat lukt, wat je aangaf. Ik heb er weinig hoop in. Het resultaat hoor je van me.

gr

Frans

•  02-28-2018, 21:08 760605 in reply to 760294

Hoi Paul,

Je opmerking was goed en ik kon een heeeeel klein stapjjjjjjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee verder komen in de strijd.

Wat een ellende! Ik ben al uren en dagen bezig geweest. Wil ik mpeg-4 dan moet ik 20 euro betalen. En op basis van mijn ervaring met pinnacle weet ik niet of dat slim is.

Een redelijk resultaat met een filmpje van een halve minuut  heb iok met mpeg-2 aangepast.Maar vanavond probeerde ik het met 4,5 minuut film en ik had na 4.5 uur nog steeds niets.

Diverse keren was de zaak al vastgelopen. Ik weet niet of ik hiermee verder ga. Heb jij nog iets slims?

Of is eer nog ergens een code te vinden om de 20 euro te vermijden?

Op de originele verpakking staat ergens met enkele muisklikken en dat de computer niet zwaar wordt belast. Ik ga ervan uit dat ze die tekst in latere versie vermijden.

Enkele honderden muisklikken zullen ze bedoelen en het systeem is zo instabiel als wat.

gr

Frans

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy