Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Van Firewire naar USB?

Last post 02-02-2018, 17:06 by mcl. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  02-01-2018, 15:58 759310

Van Firewire naar USB?

Ik bezit een Sony HD 1080i camera (dus nog met cassettes). De overdracht van het gefilmde materiaal gebeurde van de camera via een firewirekabel naar mijn desktop PC.
    Deze desktop heeft het begeven.
    Omdat ik nog heel wat filmcassettes hebt die moeten overgebracht worden om in Studio (voorlopig nog 11 Ultimate) te bewerken zoek ik een oplossing.

Welke mogelijkheden heb ik om, vertrekkend van een Firewirepoort op mijn camera,HD- beeldmateriaal over te brengen naar mijn laptop (HP Pavilion 7 notebook waar enkel USB-poorten en een HDMIpoort beschikbaar zijn)

Ik kijk uit naar jullie suggesties.

Jan 

•  02-01-2018, 17:56 759314 in reply to 759310

Betreft: Van Firewire naar USB?

Om een beetje kwaliteit te handhaven heb je geen mogelijkheid zonder firewire.
    Je zou kunnen proberen het te regelen met iemand die nog wel een firewire kaart in z'n computer heeft of als je ooit zelf een andere desktop gaat aanschaffen door daar een tegenwoordig op AliExpress heel goedkoop firewire kaarje in te zetten.
  •  02-02-2018, 16:49 759358 in reply to 759314

Dank voor uw snelle reactie.

Ik ben niet altijd in de mogelijkheid om te monteren vanop mijn desktop. Daarom bracht ik mijn HD-beeldmateriaal van mijn camera met een firewirekabel via mijn desktop over op een externe harde schijf.
    Een nieuwe desktop kopen, enkel om mijn beeldmateriaal in HD van mijn camera te halen wou ik vermijden.

Uit uw reactie meen ik te moeten verstaan dat alle verhalen over adaptiekabels geen goede resultaten opleveren. 

In dat geval rest er mij niets anders dan iemand te vinden met een desktop met een firewirepoort.

•  02-02-2018, 17:00 759359 in reply to 759314

Dag Keek2,

Dank voor uw snelle reactie.

Ik ben dikwijls in de onmogelijkheid om te monteren met mijn desktop. Dat doe ik dan met mijn laptop.
    Ik breng het HD-beeldmateriaal met een firewirekabel over van mijn camera, via mijn desktop, om een externe harde schijf. Daarna kan ik op elke plaats monteren op mijn laptop. 

Uit uw antwoord meen ik te moeten opmaken dat de verhalen rond adaptatiekabels of bepaalde toestellen om van firewire naar USB te gaan geen kwaliteitsvolle oplossing bieden.
    Een dure desktop kopen die bijna alleen gebruikt wordt om filmmateriaal over te brengen op een externe harde schijf wil toch vermijden.
    Er rest  mij dan blijkbaar niets anders dan iemand te vinden die over een pc met firewirepoort beschikt.

Hartelijk dank 

•  02-02-2018, 17:06 759360 in reply to 759310

Hallo,

ik heb nog een fire-wire kaart mer 3 ingangen. Kan je zo in je PC steken.

groet,

Martin

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy