Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Film maken

Last post 01-24-2018, 13:23 by Peerke61. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-02-2018, 18:56 755936

Film maken

Ik werk met Pinnacle studio 16 ultimate. Ik heb plotseling een rode balk gekregen in de tijdlijn op de plaats waar ik normaal het renderen kan volgen (van geel naar groen). Nu wordt er volgens mij niet meer gerendeerd. Ik kan ook de film niet meer branden want dan geeft de computer een foutmelding. Hoe krijg ik de rode band weer weg?
  •  01-02-2018, 19:26 755937 in reply to 755936

Re: Film maken

Welk soort videobestanden gebruik je?

•  01-03-2018, 15:45 756025 in reply to 755937

Betreft: Re: Film maken

Ik gebruik een Sony Handycam HDR-CX330 en die levert AVCHD-video (.m2ts)  bestanden.
  •  01-17-2018, 9:09 758059 in reply to 756025

Film maken

De rode balk betekent dat de bestanden niet kunnen gerenderd worden.

Probeer eens de extensie .m2ts te veranderen in .mpg.

Een andere mogelijkheid zou zijn de instelling voor hardwareversnelling wijzigen.

Je hebt daar drie mogelijkheden: Geen, Intel en Cuda. Probeer ze een keer alle drie.

Tenslotte zou je kunnen proberen de .m2ts bestanden te converteren naar bv. mp4. dat kan met het gratis programma Handbrake.

Dat kan in batch als ik me goed herinner dus je hoeft dat niet stuk voor stuk te doen. 

•  01-24-2018, 13:23 758724 in reply to 758059

Betreft: Film maken

Ik heb de hardware versnelling geprobeerd maar dat hielp niet. Het helpt wel als ik de optimalisatiedrempel helemaal naar links (0) zet. dan gaat de rode balk weg maar dan zie ik ook de gele en groene band niet meer die aangeven dat er gerenderd wordt. Als ik lang genoeg wacht wordt de film dan toch wel goed en ken ik hem ook gewoon branden op een DVD. Het probleem met de rode band ontstond midden in een film. Ik heb in het verleden ook al meerdere malen grote films 30 tot 50 min met dezelfde bestanden .m2ts gemaakt en toen ging het steeds goed. Maar nu is opeens die rode balk verschenen. Mogelijk heb ik een instelling veranderd maar dat kan ik me niet herinneren. Ik heb ook al een keer het hele programma opnieuw geïnstalleerd maar ook dan bleef de rode band terugkomen. Ik heb nog niet geprobeerd de bestanden te converteren omdat ik dan nogal een toer vindt. Het blijft vreemd dat het al een paar jaar goed gaat en nu opeens die rode band verschijnt!

View as RSS news feed in XML
Copyright ┬ę 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy