Wat dit laatste betreft,
Ik kocht Studio 21 Ultimate en ben er wel tevreden over, maar...
Veel werk in gestoken, want ik wou een backup maken met al mijn andere programma's + Studio 21 op mijn beste PC waar Windows 10 - 64 bit v.1703 opstond.
Daarna wou ik ook een backup op dezelfde PC hebben waar ik dan (om een bepaalde reden) Windows 10 - 32bit had opgezet met al mijn programma's + Studio 21.
Daarna kreeg ik Windows 10 v. 1709.
Weer een backup van een installatie van alles + Studio 21 in 64 bit.
Dan weer een een backup van een volledige installatie + Studio 21 in 32 bit.
Alles was netjes in orde en ik kon beginnen Studio 21 uit te proberen, maar al snel bleek er iets fout te lopen als je een oudere PS versie met de nieuwste versie op dezelfde PC had staan...
Uitgezocht hoe ik het in orde moest krijgen en ook gevonden, maar...
Als je Studio 21 al 4 maal hebt geïnstalleerd en ge moet weer - om wat voor reden dan ook - een volledige Windows 10 installatie + Studio 21 installeren...
Dan wordt je persoonlijke Pinnacle Studio 21 'Activatie code' bij Pinnacle automatisch van hun databank gewist !
Gevolg... Je krijgt de melding te lezen: 'Dit serienummer is te vaak gebruikt' - Gelieve contact op te nemen, enz...
De Patch 21.2.0 kan nooit meer geïnstalleerd worden (want daarin zitten al de Activatie codes) - gevolg: al mijn backups zijn verloren tijd en verloren werk !
Hetzelfde heb ik, na zelfs minder dan 4 keer, meegemaakt met het programma Nero... Ik heb toen, na een heel boze mail naar hen te sturen, minstens 10 dagen moeten wachten voor ik een nieuwe serial kreeg...
Het is enorm lastig, als je PC helemaal opnieuw moet geïnstalleerd worden, dat je tijdens het werk daarmee plots moet vaststellen, dat je code niet meer werkt en je (voorlopig) niet kan verder werken.
Ik heb de Pinnacle Studio 21 software terug bezorgd aan de winkel en heb mijn centen allemaal terug gekregen.
Daarna kreeg ik, in mijn mailbox, een aanbieding voor Pinnacle Studio 21 Ultimate (de volledige versie; geen update) voor 72 euro en een paar cent, gratis geleverd, na 2 dagen. Nu werk ik daarmee en heb gevonden hoe ik al die backups opnieuw kan maken zonder telkens de code langs het internet te moeten gebruiken.
Voor de rest, is voor mij, Studio 21 het beste wat Pinnacle tot hiertoe heeft gemaakt. Al het vorige, behalve Avid Studio, is altijd voor mij onbruikbaar geweest, en daaraan wordt niet meer gewerkt om die versies in orde te krijgen.
Marc