Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

PS 18 traag en bevriest

Last post 12-18-2017, 19:02 by Jan Heijnis. 18 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  12-16-2017, 14:06 754794

PS 18 traag en bevriest

Ik heb al heel wat videos gemaakt met PS18 maar het fenomeen trager en trager na wat bewerkingen loste ik op door opnieuw PS 18 op te starten.

Nu heb ik een nogal zware montage met 5 videolijnen met wat effecten op maar nu blokkeert PS 18 konstant. Van zodra ik de cursor verplaats op de tijdslijn bevriest het systeem voor een tijd om dan plots toch weer in gang te schieten. Na een paar wijzigingen aan de montage ben ik verplicht te stoppen en opnieuw op te starten om dan terug een paar minuten aanpassingen te kunnen doen en.... dan terug te stoppen en op te starten. Heel vervelend en tijdrovend. Bovendien krijg ik nogal frekwent 'Studio werkt niet meer'.

Ik heb al wat projectsettings gewijzigd maar het probleem blijft. Ik draai onder W10 en mijn montage PC is niet aan internet verbonden. 

Ben ik alleen met dit probleem en is er iemand die mij hulp kan geven?

•  12-16-2017, 15:08 754800 in reply to 754794

Betreft: PS 18 traag en bevriest

Ik denk dat je nietalleen staat met dit probleem, daarom ben ik overgestapt naar Magix.

Gr Frans 

•  12-16-2017, 17:55 754805 in reply to 754800

En Frans .. wat zijn je ervaringen met Magix?

Ik was vroeger een Avid Liquid gebruiker en mis dit nog steeds! Een top software!

Later overgestapt naar Media Composer ..goede maar ingewikkelde montage software maar input en output van video bestanden een ramp..en duur.

PS18 leek mij simpel snel en goed .. maar mijn gemelde problemen zijn er te veel aan!

dank voor je reactie..

groetjes

Pol 

•  12-16-2017, 22:36 754835 in reply to 754805

oa. ex Première en Liquid gebruiker. Vanwege bovenstaand issue in 2015 ook overgestapt naar Magix Pro X6, inmiddels aanbeland bij versie 9. Intuïtief, zeer stabiel, Nederlandstalig all-in-one programma, echter niet (gratis) bijgeleverd de grote hoeveelheden, vele duizenden effecten zoals bijvoorbeeld bij Studio Ultimate, maar wat beperkter in deze. Complete pakketten effect plug-ins zijn wel bij te kopen. Bij VideoDeLuxe (minimaal Plus/Premium) en Pro X kun je ervoor kiezen zg. "proxy" montage vóór of tijdens montage automatisch of handmatig uit of aan te vinken; proxy montage werkt juist héél goed met name bij langere, complexe montages. Sinds vorig jaar kun je ervoor kiezen je software ondersteuning tegen gereduceerde prijs elk jaar te verlengen en dan krijg je er tevens weer gratis extra's bij. Doe je dat niet dan blijf je gewoon bij de laatst betaalde versie. Je behoudt altijd weer de mogelijkheid te upgraden tegen gereduceerde prijs. Ik heb wel 'n klein beetje "het gevoel" (kan ook aan/bij mij liggen) dat de halfjaarlijkse grote W10 Home upgrades de software installatie niet ten goede komen, evenals selectieve andere software welke na W10 upgrades geherinstalleerd moet worden vanwege plots instabiel of gewoon soms domweg ineens verdwenen. Onder W7 was Pro X niet van slag te krijgen. Overigens is Sony Vegas (niet Nederlandstalig) ook onder de vleugels van Magix ondergebracht.

Ik heb onlangs alhier nog geprobeerd wijzer te worden of bovenstaand issue bij recente Studio versies inmiddels verbeterd is, juist bij langere, complexere montages; en juist dáár heb ik geen duidelijk antwoord op gekregen. Studio blijft - denk ik - 'n mooi programma mits je je montages niet al te lang en maar vooral niet al te complex maakt. Onder het motto: "des te minder effecten, des te beter", voor - korte - "fun" filmpjes met effecten, eventueel niet aanwezig onder Pro X, staat Studio 18 U ernaast.          

•  12-16-2017, 23:07 754838 in reply to 754835

SmileBig SmileSurpriseZip it!
  •  12-16-2017, 23:10 754839 in reply to 754838

Paul niet thuis?
  •  12-16-2017, 23:15 754840 in reply to 754800

Ook ik was gebruiker van Avid liquid ook die mis ik.

Werk nog Magix Pro X7 voldoet prima

Gr Frans 

•  12-17-2017, 12:37 754867 in reply to 754839

..want..?

Ik geef gewoon antwoord op 'n vraag.  En eerlijk is eerlijk. Van de 2 genoemde pakketten kan er maar 1 de beste zijn, alhoewel Studio ook nog wel z'n ding heeft zoals ik al schrijf.

•  12-17-2017, 12:38 754868 in reply to 754840

Wat ik betreur bij Corel dat ze zich bezighouden met twee montageporgrammas te ondersteunen zoals COREL VIDEO en PS en dan  uitkomen met nieuwe versies met terug veel toeters en bellen (die eigenlijk niemand nodig heeft ipv zich te concentreren op de stabiliteit (zoals het steeds trager lopen en PS werkt niet meer!) en één deftig werkend product op de markt te brengen.

Blijkbaar ben ik niet alleen die door PS problemen hunkeren naar een ander product!  

•  12-17-2017, 12:41 754869 in reply to 754868

PolVdP:

Wat ik betreur bij Corel dat ze zich bezighouden met twee montageporgrammas te ondersteunen zoals COREL VIDEO en PS en dan  uitkomen met nieuwe versies met terug veel toeters en bellen (die eigenlijk niemand nodig heeft ipv zich te concentreren op de stabiliteit (zoals het steeds trager lopen en PS werkt niet meer!) en één deftig werkend product op de markt te brengen.

Blijkbaar ben ik niet alleen die door PS problemen hunkeren naar een ander product!  

Je slaat de spijker op z'n kop. 

•  12-17-2017, 13:31 754870 in reply to 754869

EN wat lees je in PCWorld over PS21 REVIEW op het einde!

"It's too bad that bugs and crashes still arise in this release"

dus overstappen van PS18 naar een nieuwe versie PS21 voor mij is blijkbaar niet de oplossing..

•  12-17-2017, 20:26 754887 in reply to 754867

Jan Heijnis:

..want..?

Ik geef gewoon antwoord op 'n vraag.  En eerlijk is eerlijk. Van de 2 genoemde pakketten kan er maar 1 de beste zijn, alhoewel Studio ook nog wel z'n ding heeft zoals ik al schrijf.

Even mijn reacties verklaren misschien?
    Nog goed kan ik me herinneren dat ik ook op zo'n soort vraag probeerde antwoord te geven door alleen maar een ander programma te noemen.
    Onmiddellijk volgde een correctie door de (enige) moderator met o.a. de mededeling dat op dit forum geen reclame of bespreking  van andere programma's mocht plaats vinden en werd mijn tekst gecorrigeerd naar iets nietszeggends.
    Wat dat betreft is er wellicht iets ten goede veranderd op dit forum, maar is mijn reactie natuurlijk vrij normaal met de vraag of de moderator er nog wel is.

Maar het zegt denk ik genoeg over het programma zelf en dit forum. Dat ik hier nog af en toen rondstruin is puur omdat van de ooit zo geroemde Pinnacle forumdagen, die ik mede mocht organiseren, hier nogal wat oud bekenden rondwaren aan wie ik goede herinneringen heb.

Hoop dat het zo duidelijk is. 

•  12-18-2017, 7:36 754899 in reply to 754794

Een probleem dat in in veel Studio versies opduikt. 

Ik werk er omheen, door heel veel met kleine subprojecten te werken die ik dan later samenvoeg in een groter project. Zo blijft ieder project klein en overzichtelijk en blijft Studio ook hanteerbaar. 

•  12-18-2017, 9:45 754906 in reply to 754899

Ik ben ook een voormalig Pinnacle gebruiker en ben tot versie 12 gegaan.En volg hier een beetje de ontwikkelingen en zag aan de vragen hier dat na versie 12 geen progressie meer in Pinnacle zat.Wel droevenis over crashes en lastig video bewerken,en veel hulp vragen.Dat kost ook veel tijd en ergernis.dan kun je 2 dingen doen je blijven ergeren en tijd verdoen in oplossen van de problemen.Of je gaat over naar een goed video montage pakket waar je de tijd die anders spendeert aan het oplossen van problemen in het onder de knie krijgen van je nieuwe video montage pakket.Die er zeker zijn met een kundig forum waar je snel en duidelijk met kennis van zaken ondersteuning krijgt.De keus is aan je zelf door otteren of overstappen???? of  succes met je beslissing.

Met vriendelijke groet,

Koos. 

•  12-18-2017, 13:01 754913 in reply to 754906

Alleen al het blote feit dat Corel niet instaat is of het niet aan durft om een trial beschikbaar te stellen om uit te proberen, zou voor twijfelende kopers en/of gebruikers een teken aan de wand moeten zijn omtrent de huidige stand van zaken van het programma.

•  12-18-2017, 18:07 754938 in reply to 754913

Wat dit laatste betreft,

Ik kocht Studio 21 Ultimate en ben er wel tevreden over, maar...

Veel werk in gestoken, want ik wou een backup maken met al mijn andere programma's + Studio 21 op mijn beste PC waar Windows 10 - 64 bit v.1703 opstond.

Daarna wou ik ook een backup op dezelfde PC hebben waar ik dan (om een bepaalde reden) Windows 10 - 32bit had opgezet met al mijn programma's + Studio 21.

Daarna kreeg ik Windows 10 v. 1709.

Weer een backup van een installatie van alles + Studio 21 in 64 bit.

Dan weer een een backup van een volledige installatie + Studio 21 in 32 bit.

Alles was netjes in orde en ik kon beginnen Studio 21 uit te proberen, maar al snel bleek er iets fout te lopen als je een oudere PS versie met de nieuwste versie op dezelfde PC had staan...

Uitgezocht hoe ik het in orde moest krijgen en ook gevonden, maar...

Als je Studio 21 al 4 maal hebt geïnstalleerd en ge moet weer - om wat voor reden dan ook - een volledige Windows 10 installatie + Studio 21 installeren...

Dan wordt je persoonlijke Pinnacle Studio 21 'Activatie code' bij Pinnacle automatisch van hun databank gewist !

Gevolg... Je krijgt de melding te lezen: 'Dit serienummer is te vaak gebruikt' - Gelieve contact op te nemen, enz...

De Patch 21.2.0 kan nooit meer geïnstalleerd worden (want daarin zitten al de Activatie codes) - gevolg: al mijn backups zijn verloren tijd en verloren werk ! 

Hetzelfde heb ik, na zelfs minder dan 4 keer, meegemaakt met het programma Nero... Ik heb toen, na een heel boze mail naar hen te sturen, minstens 10 dagen moeten wachten voor ik een nieuwe serial kreeg...

Het is enorm lastig, als je PC helemaal opnieuw moet geïnstalleerd worden, dat je tijdens het werk daarmee plots moet vaststellen, dat je code niet meer werkt en je (voorlopig) niet kan verder werken.

Ik heb de Pinnacle Studio 21 software terug bezorgd aan de winkel en heb mijn centen allemaal terug gekregen.

Daarna kreeg ik, in mijn mailbox, een aanbieding voor Pinnacle Studio 21 Ultimate (de volledige versie; geen update) voor 72 euro en een paar cent, gratis geleverd, na 2 dagen. Nu werk ik daarmee en heb gevonden hoe ik al die backups opnieuw kan maken zonder telkens de code langs het internet te moeten gebruiken.

Voor de rest, is voor mij, Studio 21 het beste wat Pinnacle tot hiertoe heeft gemaakt. Al het vorige, behalve Avid Studio, is altijd voor mij onbruikbaar geweest, en daaraan wordt niet meer gewerkt om die versies in orde te krijgen.

Marc 

•  12-18-2017, 18:26 754940 in reply to 754938

Manmanman, wat doe je toch moeilijk met al je back-ups. Neem nou maar als vaststaand feit aan dat systeemherstel en back-ups verre van heilig en zeker niet fout oplossend zijn.

Mocht er eens iets goed mis zijn, dan heb je 3 soorten herstel in W10 en als laatste optie een meest recente installatie W10 vanaf usb/dvd. En daarna je programma's her-installeren. Dat is het allerbeste.

Belangrijkste: bewerk kopieën van je A/V/foto materiaal. Nooit de originelen. Wellicht hier en daar tussendoor een back-up/stukje export van -gedeeltelijke- montage(s)..? 

•  12-18-2017, 18:41 754941 in reply to 754940

Jan,

Vaststaand feit? Verre van heilig? Ik gebruik niet zomaar een backup programma en al helemaal niet dat wat in Windows zit.

Wees gerust, ik heb niet alleen kennis van zake, maar ook veel ervaring; ik weet waarom ik het doe en wat ik ermee doe.

Al wat je noemde ken ik wel, maar gebruik ik nooit.

Marc

•  12-18-2017, 19:02 754943 in reply to 754941

Waarvan akte.
View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy