Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Hangslot na importeren DivX bestand

Last post 05-09-2017, 19:27 by plemmens. 1 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-09-2017, 10:28 737102

Hangslot na importeren DivX bestand

Ik heb ooit met een ander videobewerkingspakket een paar DivX bestanden gemaakt. Die wilde ik nu met Pinnacle verder bewerken.

Omdat een testje met exporteren naar een DivX ook direct werd afgebroken, vermoedde ik dat er geen DivX-codec op mijn vers geïnstalleerde PC stond en deze blijkbaar ook niet mee werd geïnstalleerd door Pinnacle. 

Inmiddels heb ik K-Lite codecpack geïnstalleerd, dus er moet ergens een DivX-codec op mijn systeem zwerven, maar de twee problemen zijn niet opgelost.

Na een nieuwe poging om te exporteren naar een DivX (mislukt) heb ik daar een omweg voor gevonden, maar ideaal is het natuurlijk niet. Ik exporteer nu naar een mp4 en die zet ik dan met een converter om naar een kleiner DivX-bestand.

Maar ik dus nog steeds geen DivX importeren, want op het "Bron"-scherm krijg ik dan een hangslot te zien.

Wat gaat er fout?

Versie: Pinnacle Studio 20 Ultimate

•  05-09-2017, 19:27 737125 in reply to 737102

Re: Hangslot na importeren DivX bestand

Geen probleem hier met de DivX codec.

Ik kan een avi bestand waarbij de DivX codec gebruikt is perfect importeren.

Ik kan ook DivX gecodeerde avis zonder probleem exporteren. 

En daarvoor is helemaal geen codec pack nodig. Alle benodigse codecs voor alle in te stellen exportformaten zelf aan boord.

Dat K-Lite codecpack is dus compleet zinloos.

Ik vraag me ook af waarom je in godsnaam naar een DivX gecodeerde avi zou willen exporteren. Wat wil je met dat bestand doen?

Volgens mij is mp4 op vlak van efficientie en beeldkwaliteit beter.  

Zijn de "oude" DivX bestanden HD of SD?

Heb je hier toevallig een voorbeeldje van beschikbaar zodat ik hier zelf eens kan proberen om het te importeren.

Oh en je probeert dus naar DivX te exporteren, welke instelling kies je daarvoor? 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy