Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

videos in .mov worden getoond met een tekst in beeld in pinnacle 19

Last post 04-29-2016, 13:39 by plemmens. 1 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  04-17-2016, 18:14 710232

videos in .mov worden getoond met een tekst in beeld in pinnacle 19

Ik heb sinds kort pinnacle studio 19 in bezit en wil hier (uiteraard) filmmateriaal mee bewerken en aan elkaar plakken.

De fragmenten die ik van de videocamera haal leveren geen problemen op. Ik heb echter ook veel filmpjes die gemaakt zijn met ons fototoestel. Deze hebben het formaat .mov. Ze worden wel herkend door Pinnacle, maar er is de hele tijd een tekst in beeld zichtbaar.

Aan de bovenzijde staat 'PICVideo M-JPEG 3' en aan de onderzijde 'www.pegasusimaging.com'

Waarom gebeurt dit? En nog hoe kan ik dit oplossen? Nu zijn mijn filmpjes eigenlijk onbruikbaar. Moet ik ze nu allemaal gaan converteren naar een ander formaat? Dat zou toch ook vreemd zijn? Dat het programma ze wel herkent, maar er een tekst overheen gooit? 

•  04-29-2016, 13:39 711094 in reply to 710232

Re: videos in .mov worden getoond met een tekst in beeld in pinnacle 19

De bestanden van dat fototoestel zijn blijkbaar gecodeerd met de 'PICVideo M-JPEG 3' codec van Pegasus.

Die codec is eigendom van Pegasus en wordt door Studio niet ondersteund. Dat is de reden dan je op deze opnames dat watermerk ziet.

Ik raad je aan om de instellingen van je fototoestel te wijzigen en in de toekomst te kiezen voor een meer gangbare codec. 

Welk merk/type toestel is dat trouwens?

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy