Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

knop "snel importeren" verdwijnt soms....

Last post 01-01-2016, 22:04 by alma. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  12-30-2015, 21:04 700377

studio 19 ultimate

bij het oproepen van "laatste import" of "inhoud" (effekten, overgangen, montage....) via de Navigation strook links verdwijnt de knop "snel importeren" die ik altijd gebruik om clips naar de tijdlijn te krijgen

wil je die terug zien verschijnen dan moet je  kiezen voor "media" of "projecten" uit de Navigation strook of via de tabs

dit was niet bij de vorige versies 17 en 18 en lijkt me ook niet rationeel

is hier een logica voor of is dit iets fout?

heeft hier iemand ook ervaring mee?

Alex

•  12-31-2015, 15:01 700416 in reply to 700377

Re: knop "snel importeren" verdwijnt soms....

Dat heb je goed gezien Alex.

Het gedrag voor snel importeren is in PS19 gewijzigd en dat heeft te maken met de nieuwe functie Projectvakken (Bins in het engels).

Het is blijkbaar de bedoeling om de functionaliteiten Collecties en Projectvakken, die mekaar momenteel qua mogelijkheden wat overlappen, in de toekomst (PS20??) te herbekijken.
    Het zou me daarbij niet verwonderen moesten de Collecties verdwijnen waarbij dan de actuele functies van Collecties naar Projectvakken zouden worden overgeheveld. 
    In dit proces is PS19 denk ik een tussenstap en die zorgt momenteel toch wel voor wat verwarring.

Ik vermoed dat de workflow die men op het oog heeft is dat de gebruiker eerst voor ieder nieuw project een projectvak aanmaakt (of een bestaand vak selecteert) en dat alle geimporteerde bestanden direct in dat projectvak terecht komen? Als je dus in de tabbladenlijst bovenaan een projectvak kiest dan zal de knop "snel importeren" altijd beschikbaar zijn.
    Import zal enkel mogelijk zijn in een projectvak en als de gebruiker er geen aanmaakt of geen bestaand vak aanduidt om de import in te doen, dan zal PS er automatisch een aanmaken met als naam de huidige datum.  

Een projectvak kan elk soort medium bevatten. Niet alleen video, fotos of muziek (via importeren of slepen of plakken), maar ook overgangen, montage themas, effecten, titels, schijfmenus (momenteel enkel via koperen/plakken) en dat kan interessant zijn omdat in een projectvak dat specifiek voor een bepaald project is aangemaakt, alles wat in dat project gebruikt wordt of zal worden bij mekaar kan geplaatst worden. 

•  12-31-2015, 21:07 700448 in reply to 700416

Betreft: Re: knop "snel importeren" verdwijnt soms....

Bedankt Paul voor de duidelijke uiteenzetting.

Dit wordt efkes aanpassen maar "wir schaffen das".

mvg

Alex

•  01-01-2016, 9:12 700468 in reply to 700448

Als je het filosofisch bekijkt ... ons aanpassen ... is dat niet iets wat een mens zijn hele leven lang moet doen? 

Zich constant aanpassen aan de steeds maar wijzigende levensomstandigheden, een hele opgave is het.  Wink

•  01-01-2016, 22:04 700546 in reply to 700468

Betreft: knop "snel importeren" verdwijnt soms....

Ja Paul dit is inderdaad een hele opgave en hoe ouder je wordt hoe groter deze wordt.

Maar naar het schijnt beschikt "de mens" over een héél groot (de ene al wat meer dan de andere) aanpassingsvermogen en ik vrees dat dit voor de nabije toekomst wel zal van pas komen.

Alex

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy