Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Export naar iPhone

Last post 06-04-2015, 6:05 by kameraad. 9 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-31-2015, 6:33 679037

Export naar iPhone

Klein filmje van 1:25 minute geexporteerd naar MOV format (het Apple format). Allerlei instellingen geprobeerd Als tussenstation kopieer ik het filmpje van de PC naar mijn dropbox om het daar vervolgens dan op mijn iPhone (ook met dropbox) te kopieeren naar deze iPhone.

Telkens krijg ik de melding "Sorry, dit type video kan niet worden opgeslagen op dit apparaat".

Ook het MP4 formaat wordt niet geaccepteerd door mijn iPhone 4S (8.3).

Met eenvoudig free Video Convertor progje wat je zo vind op het internet lukt het wel. 
    Maar het is weer (!) een extra handeling die je moet doen (bewerkelijk dus).

S18 voldoet ook hier niet aan mijn (eenvoudige) wensen.

Hans

•  06-02-2015, 9:14 679193 in reply to 679037

Betreft: Export naar iPhone

Ik heb geen iPhone, dus ik weet niet of ik je kan helpen. Maar misschien helpt het om niet te snel de conclusie te trekken. Op grond van wat je schrijft, hoeft het niet S18 te zijn, maar zou het ook de iPhone, of dropbox kunnen zijn die niet aan je (eenvoudige) wensen voldoet. Als je met die instelling naar het probleem kijkt, vind je misschien een andere manier om het filmpje naar je iPhone te transporteren, al heb ik gehoord dat het voor een iPhone vrij lastig kan zijn om data van iets anders dan Apple systemente importeren.
  •  06-02-2015, 9:41 679194 in reply to 679193

Re: Betreft: Export naar iPhone

F.Zwarts:
    .....

Maar misschien helpt het om niet te snel de conclusie te trekken....

Ik was in dezelfde richting aan het denken.

Heb ook geen iPhone, mijn dochter heeft er echter twee, een 5 en een 6.

Probleem is dat ze momenteel en nog voor 3 weken in Jakarta zit. Ik kan dus op korte termijn ook niet testen. 

•  06-02-2015, 11:29 679204 in reply to 679194

Betreft: Re: Betreft: Export naar iPhone

Met een eenvoudig conversie avi naar iPhone progje werkte het gewoon. Binnen S18 een AVI, conversie erover heen ,dan naar Dropbox en vervolgens importeren naar de iPhone. MP4 en MOV geprobeerd met S18, maar het format is verkeerd. Naar properties gekeken van de output maar ik zie geen verschil. S18 render dus anders. Het ligt dus niet aan dropbox of aan de iPhone. Trek zelf een conclusive

Groet
    Hans

•  06-02-2015, 13:50 679211 in reply to 679204

Als de MP4 en de  MOV op alle andere apparaten wel goed af te spelen zijn, alleen niet op de iPhone, wat is dan de conclusie?
  •  06-02-2015, 16:15 679225 in reply to 679211

Dat S18 niet geschikt is om filmpjes te maken voir de phone. Zijn we het daar over eens in ieder geval 
  •  06-02-2015, 18:08 679237 in reply to 679225

hier moet je zijn met je vraag;

http://www.pinnaclesys.com/publicsite/du/products/studio/ipad/

Dan kan je het antwoord krijgen.

gr

Casper01 

•  06-03-2015, 6:10 679289 in reply to 679237

Dit is om video te bewerken op de iPad of iPhone (wie dat dan ook zou willen doen). Kost ook nog geld en dat heb ik al uitgegeven aan S18 (meer dan dat)

Neen, ik wil gewoon een zelf gemaakt klein filmpje op de iPhone zetten, zodat ik dat eenvoudig aan iemand kan laten zien. Simpelweg editten en exporteren. Via dropbox (of iets anders dat maakt niet uit) op de iPhone zetten. Dat lukt tendele, daar het formaat NIET wordt herkend door de iPhone. Het eerder genoemde kleine progje dat een AVI (gemaakt door S18) converteerd naar het wel juiste formaat kan dit zelfde filmpje wel afspelen op de iPhone. Er is dus een verschil in output formaat tussen S18 en dat andere (gratis) progje.

Zoals altijd wordt het weer veel te gecompliceerd gemaakt. Altijd bewerkelijk en teveel andere tools nodig om een eenvoudig doel te bereiken.

Groet

Hans

•  06-03-2015, 21:31 679347 in reply to 679289

Even gegoogled; iPhone speelt enkel .mov bestanden.
  •  06-04-2015, 6:05 679366 in reply to 679347

Dat is mooi dat S18 dat kan exporteren. Echter zoals ik in het verhaal geschreven heb is ik dat al geprobeerd, maar ziet de iPhone een verkeerd formaat. Het inlezen lukt dus niet. Overigens is het niet geheel waar wat je zegt. IPhone accepteert ook MP4, echter deze worden door de iPhone intern zelf geconverteerd (alhoewel ik ook een MP4 op de iPhone heb staan (browsen met verkenner door de DCIM directory laat dat zien).

Groet
    Hans

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy