Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Wat te doen?

Last post 05-18-2015, 12:57 by HenkB. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-03-2015, 20:52 674292

Wat te doen?

Hallo,

Tot op heden maakte ik altijd een DVD of een Blu-Ray schijf van mijn films.

Ik wil,nl al mijn images op een externe schijf zetten en dan direct op mijn TV afspelen.

Nu heb ik een SONY Bravia TV (ong. 4 jaar oud) en als ik de externe schijf verbind met de USB ingang, dan krijg ik geen beeld.

Als ik de schijf verbind met de USB van mijn Blu-Ray speler en deze is via HDMI verbonden met mijn TV, dan speelt hij goed af.

Is er een manier om mijn images direct via mijn TV af te spelen, uiteraard met de beste HD kwaliteit?

Kan je het wel met nieuwe TV's direct via USB?

Groet,

Martin

•  05-17-2015, 14:37 675503 in reply to 674292

Betreft: Wat te doen?

Heeft iemand nog een suggestie?

Groet,

Martin

•  05-17-2015, 16:46 675523 in reply to 674292

mcl:

Ik wil,nl al mijn images op een externe schijf zetten en dan direct op mijn TV afspelen.

Is er een manier om mijn images direct via mijn TV af te spelen, uiteraard met de beste HD kwaliteit?

Kan je het wel met nieuwe TV's direct via USB?

Groet,

Martin

Hoi,

Niet alle bestanden zijn afspeelbaar op een TV.

Ik zet mijn images om naar een MPEG 2 / 1080i bestand.

Via de USB op mijn TV werkt deze optie prima.

Groet. Kas

•  05-17-2015, 18:03 675534 in reply to 675503

Martin, de specificaties van je TV vertellen welk type bestanden via de USB aansluiting kunnen worden afgespeeld.
    In jouw geval van Images moet daar (DVD)ISO vermeld staan.
    Is dat niet het geval zul je die gemaakte images moeten omzetten naar een bestandstype dat wel vermeld wordt.
    Staat het wel vermeld dan kun je zo'n ISO afspelen al was het een DVD of BD.

Je moet dan wel een .ISO bestand hebben, dat je bv. voor DVD met het gratis DVDShrink kunt maken vanuit een Video TS bestand van een DVD.

BD ISO afspelen gaat minder dan DVD ISO en komt vrijwel alleen bij de nieuwste types TV voor. 

•  05-18-2015, 12:57 675592 in reply to 675534

Is het een schijf met een eigen voeding ?

Sommige tv's kunnen geen schijf lezen die via de tv zijn voeding krijgt.

Verder heb ik een Media speler op mijn tv aangesloten en daar een externe schijf (zonder eigen voeding) op aangesloten, deze media spelers kunnen alles afspelen, terwijl veel tv's nogal wat problemen met diverse formaten hebben. 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy