Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Patch 17.5 en Sonicfire Smartsound probleem.

Last post 08-31-2014, 18:03 by guidoscm. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  07-06-2014, 17:30 636438

Patch 17.5 en Sonicfire Smartsound probleem.

Afgelopen weekend heb ik patch 17.5 geïnstalleerd over mijn Pinnacle Studio Plus 17.4 installatie. Ik las dat hierin nu Sonicfire Smartsound zit. Dit is nieuw voor mij. Ik ken dit niet en ik was wel nieuwsgierig naar wat ik ermee zou kunnen.

Tijdens het ophalen van de patch kreeg ik een key en een ActivationKey voor Sonicfire Smartsound. Tijdens de installatie, werd inderdaad apart Sonicfire geïnstalleerd. Hierbij werd een knop getoond om de keys op te halen. Die brachten mij weer bij de web-pagina met de key en de ActivationKey. Toen ik verder ging met de installatie, werd echter niet om deze keys gevraagd en de installatie werd naar eigen zeggen succesvol beëindigd. 

Vervolgens heb ik Studio opgestart. Dit is nu Pinnacle Studio Plus Versie 17.5.0.327.  Ik zag een nieuw icoontje boven de tijdlijnen: Nieuwe Smartsound-song toevoegen.. Dit heb ik geprobeerd in de veronderstelling dat dit de Sonicfire Smartsound is. Er werd om een registratie gevraagd, waarbij ik een naam, een bedrijsnaam en een serienummer kon invoeren. Aangezien ik geen serienummer heb, heb ik hier maar de key van de web-pagina overgenomen. Vervolgens werden er een hele rij updates uitgevoerd. Tenslotte kwam de melding:

De SmartSound Applicatie is niet correct geactiveerd. Neem contact op met de fabrikant.

Blijkbaar had ik niet de key, maar de Activationkey moeten intikken. (Waarom vragen ze dan ook om een serienummer?)

Telkens als ik nu opnieuw dit nieuwe icoontje aanklik, komt deze melding weer. 

Is het iemand duidelijk hoe ik dat kan repareren? 

•  07-06-2014, 17:41 636439 in reply to 636438

Betreft: Patch 17.5 en Sonicfire Smartsound probleem.

Ik kan mijn eigen vraag beantwoorden. Het blijkt dat bij het klikken van het icoontje, achter het Studio Pinnacle venster, andere venster komen van Sonicfire Smartsound. Die zie je pas als het Pinnacle Studio venster weggaat, bijvoorbeeld bij het afsluiten ervan. 

In deze venters zit wel een menu waarbij je weer bij de registratie kan komen. Hier bleek me, dat het met het serienummer toch wel de key wordt bedoeld, en dat je in een ander venster de activatiekey alsnog kunt.invullen. 

Ik vind het allemaal wat onzorgvuldig beschreven, maar ik ben blij dat het nu werkt. 

•  08-31-2014, 18:03 640679 in reply to 636439

Re: Betreft: Patch 17.5 en Sonicfire Smartsound probleem.

Ik had ook wat problemen met Sonicfire en pinnacle.

De installatie word duidelijk beschreven op de site van sonicfire.

After you have installed Sonicfire Pro 5.8, you will unlock it by using the serial number that was supplied in the Studio 17.5 registration email (the serial number will begin with the letter P). Then apply all available updates to install the free tracks that come with the program. Once complete, click the Help menu and choose Plug-In Activation and select the "Avid/Pinnacel Studio" option. Then enter the Studio Plugin activation code (it will begin with "AVS...") into the field at the bottom to unlock the Studio plugin functionality. 

You will invoke the plugin by clicking the SmartSound icon above the Studio timeline. This will create a temporary connection to Sonicfire Pro. You can then select one of the owned tracks (the ones with blue icons next to them) in the Express Track window, enter a custom length and variation, and click on the Send button to send the audio to your Studio project. You can then make additional length adjustments by shortening or extending the track directly on the Studio project. 

Hoe je de muziek invoegt heb ik in deze video uitgelegd.

http://youtu.be/3uFBpVwYEJw .

De muziek klinkt beter dan de standaard pinnacle muziek.

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy