Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Exporteren in AVCHD formaat, menu kwijt

Last post 02-20-2014, 9:56 by IreneSt. 12 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-27-2014, 9:16 621554

Ik heb een film gemaakt van bijna een uur, en wil die graag in HD- kwaliteit op de moviebox krijgen. Ik selecteer dan AvCHD met beste kwaliteit en de doelgrootte op onbeperkt. Dan maak ik een beeld hiervan. Bij afspelen op de mediabox kan ik mijn menu niet meer vinden. Doe ik iets fout? Iemand advies?

o ja, ik werk met pinnacle studio 16 

•  01-27-2014, 15:25 621598 in reply to 621554

Re: Exporteren in AVCHD formaat, menu kwijt

Bedoel je een MovieBox of een MediaBox aka Mediaplayer?

Ik neem aan dat je dit laatste bedoelt.

Wat maak je in feite? Een AVCHD gecodeerd videobestand of een AVCHD-schijfbeeld?

Ik neem aan dit laatste en dat zou dan betekenen dat je een bluray bestandsformaat (BDMV folder) aanmaakt dat bedoeld is om op een gewone rode laser DVD te branden.

In feite maakt het allemaal niet veel uit want:

1. Een AVCHD (of anders) gecodeerd videobestand kan nooit een menu bevatten.

2. De standard voor AVCHD-schijf (of AVCHD schijfbeeld op je HDD) ondersteunt voor zover ik me kan herinneren niet het gebruik van menus.

Als dat wel het geval zou zijn dan is het nog maar de vraag of je mediaspeler dat ook ondersteunt.    

•  02-08-2014, 9:32 623349 in reply to 621598

Betreft: Re: Exporteren in AVCHD formaat, menu kwijt

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Ik bedoelde inderdaad een mediaplayer.

ik begrijp dat de weg die ik heb bewandeld met een menu niet mogelijk is. Laat ik mijn vraag dan anders formuleren: hoe kan ik met HD-kwaliteit een film van een uur met een menu maken? Zijn er wel andere mogelijkheden? Ik heb geen blurayspeler, dus dat is geen optie. 

•  02-08-2014, 12:32 623364 in reply to 623349

Betreft: Re: Exporteren in AVCHD formaat, menu kwijt

Er is intro's een les gemaakt bij lessen Woldmandan de film op een usb-stick zetten

en afspelen op een media.

gr,

casper01

•  02-08-2014, 12:36 623365 in reply to 623349

Er bestaan mediaspelers (maar vraag me niet welke, want ik weet het zo direct niet) die DVD en BD imagebestanden kunnen afspelen.

Als een dergelijke mediaspeler dan ook nog de DVD en BD menustructuur ondersteunt dan zou dat een oplossing kunnen zijn.

Anderzijds, de meeste, zo niet alle mediaspelers hebben toch hun eigen menustructuur.

Als je dus de hoofdstukken die je in je film zou willen hebben als aparte (AVCHD) bestanden bewaart op de mediaspeler dan kan je toch via de menustructuur van die mediaspeler de hoofdstukken (=bestandjes) kiezen.  

•  02-08-2014, 12:39 623366 in reply to 623364

casper01:

Bij een intro's een les gemaakt bij lessen Woldmandan de film op een usb-stick zetten

en afspelen op een media.

gr,

casper01

Als mogelijke oplossing voor het gesteld probleem begrijp ik dit antwoord niet casper. Confused

•  02-08-2014, 13:05 623368 in reply to 623366

Betreft: Exporteren in AVCHD formaat, menu kwijt

klopt ,is aangepast.

had moeten zijn er is een intro-les gemaakt.

gr,

Casper01Embarrassed

•  02-08-2014, 13:10 623370 in reply to 623365

plemmens:

Er bestaan mediaspelers (maar vraag me niet welke, want ik weet het zo direct niet) die DVD en BD imagebestanden kunnen afspelen.

Misschien wel handig voor het begrip van Irene om even te omschrijven wat een image is.

Een DVD- of een BluRay schijf bevat een hele groep bestanden die volgens een instructie op één van die bestanden wordt afgespeeld  volgens een menu en waarop je via de afstandsbediening invloed kunt hebben door bepaalde keuzes te maken.

Een mediaspeler kan dat niet omdat die slechts losse bestanden kan "zien".

Een image is het "gecomprimeerde" bestand (1 dus) van al die verschillende bestanden en kan daarom wel door bepaalde mediaspelers  zo worden gelezen als was het een DVD speler of BD speler.

Wanneer die image ook een menu bevat wordt dat gebruikt zoals bij het afspelen van een schijf.

De meeste mediaspelers ondersteunen wel een image van een DVD inhoud, een enkele ook die van een BD.

Dit laatste moet de handleiding duidelijk maken.

Als dit zo is moet je dus een Bluray inhoud exporteren en die tot "image" laten maken. 

Anderzijds, de meeste, zo niet alle mediaspelers hebben toch hun eigen menustructuur.

Als je dus de hoofdstukken die je in je film zou willen hebben als aparte (AVCHD) bestanden bewaart op de mediaspeler dan kan je toch via de menustructuur van die mediaspeler de hoofdstukken (=bestandjes) kiezen.  

Dit laatste heeft ook mijn voorkeur, omdat ik nog nooit een kijker erop heb kunnen betrappen een menu op dezelfde wijze te "bewonderen" zoals ik, als de maker ervan, doe.
    De functie van een menu is en blijft een keuze mogelijkheid bieden om verschillende filmpjes af te kunnen spelen en die mogelijkheid heb je ook met de mappenstructuur van de mediaspeler en een afstandsbediening. 

•  02-08-2014, 14:26 623382 in reply to 623370

Bedankt voor de aanvulling Marten.
  •  02-08-2014, 17:50 623420 in reply to 623382

Yes

•  02-20-2014, 4:45 624727 in reply to 623420

Dank aan allen voor de uitgebreide antwoorden. Ik wist al wat images waren, zo heb ik ook altijd gewerkt. En met dvd-kwaliteit gaat dat inderdaad prima. Maar ik begrijp nu dat de bottleneck waarschijnlijk in mijn moviebox zit. Waarschijnlijk kan die een menu in een blurayimage dan niet aan. Want dat had ik geprobeerd. Ik wist alleen niet of de beperking in pinnacle zat of ergens anders.

super bedankt nogmaals voor het meedenken! 

•  02-20-2014, 4:52 624729 in reply to 624727

Re: Betreft: Exporteren in AVCHD formaat, menu kwijt

IreneSt:

..... Maar ik begrijp nu dat de bottleneck waarschijnlijk in mijn moviebox zit. Waarschijnlijk kan die een menu in een blurayimage dan niet aan. ....

Ik neem aan dat je hier mediaspeler bedoelt i.p.v. moviebox.

Een moviebox ziet er voor Pinnacle nl. zo uit.

•  02-20-2014, 9:56 624761 in reply to 624729

Betreft: Re: Betreft: Exporteren in AVCHD formaat, menu kwijt

Yep, ik haal de termen weer door elkaar....
View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy