Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Pinnacle versie 16 Titel editor probleem

Last post 07-06-2014, 9:08 by blondie28. 12 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-28-2014, 7:00 621662

Ik twijfel of ik een verkeerde handeling doe, want iedere keer als ik de titel editor heb gebruikt kan ik de film niet meer afspelen.

1) ik start de titel editor door op de T te klikken.

2) ik vul mijn tekst in, voeg eventueel bewegingen toe en gebruik een standaard opmaak van de tekst. Na een testje binnen de editor klik ik op OK

3) het titel fragment wordt automatisch op het door mij  gekozen track geplaatst. Zover alles OK

4) wannneer ik nu het resultaat wil bekijken, lukt dit niet: ik schuif de tijdlijn net voor het fragment en druk op play, maar dan verspringt de tijdlijn steeds naar een vaste positie en that's it. Ik kan geen enkel fragment meer afspelen. Als ik vervolgens op instellingen klik en bij voorbeeld de rendering wijzig, dan kan ik wel weer fragmenten afspelen maar de nieuwe tekst wordt niet getoond. Dit kan pas als ik Pinnacle afsluit en weer opnieuw opstart. Lijkt me niet de bedoeling toch.  Wie weet raad? Bedankt alvast voor je hulp! 

•  01-28-2014, 7:39 621668 in reply to 621662

Betreft: Pinnacle versie 16 Titel editor probleem

Welke Studio gebruik je? Wat voor opnames gebruik je, AVCHD? Hoe ziet je PC er uit?

Dat soort effecten treedt ook op als Studio nog bezig is met prerenderen, er zijn nog geen beelden klaar van dat fragment en Studio wil die eerst produceren.

Maar vertel eerst even wat meer van je configuratie en opnames.

Met vriendelijke groet,

Henk 

•  01-28-2014, 10:05 621684 in reply to 621662

Als je antwoord wilt over Pinnacle Studio versie 16, dan kun je je vraag beter niet in het forum "Pinnacle Studio 15 en ouder" stellen. In het forum "Pinnacle Studio 16, 17 & Avid Studio" heb je meer kans op een goed antwoord.
  •  01-28-2014, 10:30 621692 in reply to 621684

F.Zwarts:
    Als je antwoord wilt over Pinnacle Studio versie 16, dan kun je je vraag beter niet in het forum "Pinnacle Studio 15 en ouder" stellen. In het forum "Pinnacle Studio 16, 17 & Avid Studio" heb je meer kans op een goed antwoord.

Ik heb hem dus verplaatst naar het juiste forum. Wink

•  01-29-2014, 7:38 621808 in reply to 621668

Bedankt voor je reactie Henk.

Ik dacht ook aan prerenderen en dat ik te snel zou zijn, maar volgens mij rendert ie helemaal niet. Ik zie namelijk geen geel/groene balk verschijnen na het saven.

Je stelde me nog enkele aanvullende vragen. Hier de antwoorden:

Ik werk met Pinnacle Studio 16 Ultimate en ik heb de update 16.1 van 3-11-2013 geladen.

Ik heb een oude Sony Digital Handycam met mini DV.

Mijn PC is pas nieuw en heeft 8GB geheugen, een zware videokaart en ook gedeeltelijk SSD geheugen. 

Ik heb voorheen met Studio 11 Ultimate gewerkt en dat liep als een tierelier.

Ik moet zeggen dat ik pas met de eerste film bezig ben op versie 16, maar het intuitieve van versie 11 is wel grotendeels verdwenen.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft. 

Groeten

Jan 

•  01-31-2014, 6:34 622086 in reply to 621808

Sorry, ik heb te laat gezien dat je Studio 16 had. Ik ben blijven steken bij Studio 15, dus veel kan ik niet zeggen of proberen.

Je kunt zien of je computer bezig is in Taakbeheer, type Ctrl - Alt - Del, kies taakbeheer dan Prestaties.

Kijk ook eens of je het probleem ook hebt als je iets soortgelijks doet in het voorbeeld projectje. Gaat het daar ook mis dan moet je eerst denken aan een configuratie probleem: videokaart of - driver, DirectX

Een enkele keer lees je ook dat dit probleem pas is ontstaan na de update. Daar kijken we dan later wel naar.

Groet

•  02-01-2014, 8:42 622194 in reply to 622086

Ik heb het nog eens nagelopen. Op mijn eigen film wordt er na het saven van de titel-editor niet gerendered en kan ik niet verder met het afspelen van de film. Bij play springt de cursor naar het begin van het nieuwe ingevoegde stukje tekst en blijft daar staan.

Als ik aan het meegeleverde stukje film (voorbeeld film) een titel toevoeg wordt er wel gerendered en werkt alles normaal vwb de titel editor.

Mijn videokaart is een Geforce GTX 560 of 650 geloof ik, maar zou volgens de "kenners" voldoende moeten zijn. 

•  02-01-2014, 9:46 622201 in reply to 622194

Janski:
    .......Op mijn eigen film wordt er na het saven van de titel-editor niet gerendered en kan ik niet verder met het afspelen van de film. Bij play springt de cursor naar het begin van het nieuwe ingevoegde stukje tekst en blijft daar staan.....
    Toch is dat typisch het gedrag dat ik hier zie als Studio nog geen beeld heeft en bezig is, of denkt bezig te zijn, met het prerenderen daarvan. Ik denk dat daarvoor de rekenkracht van de videokaart gebruikt wordt, die kan nog druk zijn zonder dat jij het in Taakbeheer ziet.

Van een GT(X) 560 / 650 (ti) zijn vele variaties maar ik denk ook dat die voldoende zijn.

Deze versie van Studio heb ik niet, het is dus wat vaag, en ieder met meer ervaring is welkom maar:

- Misschien eens de tijdelijke bestanden van dit project verwijderen en dan nog eens proberen, dan gooi je eventuele fouten die eerder gemaakt zijn weg

- Misschien de versie van DirectX even controleren: Studio 16 heeft DirectX9 nodig; in Start in het vakje 'Programma's en bestanden zoeken' type je 'cmd' en in het window dat dan opkomt type je 'dxdiag'

- Misschien eens een proefje doen met het omzetten van een opname naar MPEG2-HD 1080i (het is nog steeds HD, maar meer uitgepakt) en daar het zelfde mee te doen. 

•  02-08-2014, 12:29 623363 in reply to 622201

Ik heb de tijdelijke render bestanden verwijderd, maar dat verandert niets. Er is render ruimte genoeg (56 GB).

DirectX versie 11 heb ik op mijn PC

Ik werk niet met een HD film overigens.

Specs van mijn PC:

Intel i7-3770 3,4 GHz  8GB RAM  64 bit

Videocard NVIDIA Geforce GTX 560 Ti met 4GB geheugen   Weergave modus 1024x768 (32 bit) 75Hz

I weet niet of het probleem er in zit dat de kaart 32 bits is en de PC 64 bits? ik heb er overigens nergens problemen mee. 

Op het engelse forum is er ook iemand die hetzelfde probleem heeft. Ook daar is nog geen oplossing bekend.

•  06-29-2014, 11:20 635848 in reply to 623363

Hallo,

Is dit probleem al verholpen?

Ik heb hetzelfde probleem in studio 17 ultimate.

Dus als jullie intussen al een oplossing weten hoor ik dit graag.

groetjes 

•  06-29-2014, 15:08 635870 in reply to 635848

t/m 17.4 is dit niet opgelost (dit probleem zit zowel in st16 als 17)

patch 17.5 heb ik niet geinstalleerd omwille van het audio-probleem maar in de releasegegevens van deze laatste is ook niets vermeld ivm de titeleditor

vermits dit probleem niet zoveel gemeld wordt vrees ik voor een oplossing

uitkijken naar de volgende patch misschien

gr 

•  07-05-2014, 6:43 636345 in reply to 635870

hoi,

in de laatste patch is het inderdaad nog niet opgelost, want die heb ik wel geinstalleerd 

•  07-06-2014, 9:08 636407 in reply to 636345

Het is dus niet met mts bestanden.

Ik werkte altijd met mpeg 2, maar net een nieuwe camera en nu met mts werkt de title editor wel.

gr 

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy