Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Film na importeren langer

Last post 01-07-2014, 6:16 by F.Zwarts. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-03-2014, 6:47 618859

Film na importeren langer

Ik heb een wat raar probleem.

De meeste mensen hebben problemen met het importeren van film... bij mij gaat het uitstekend... zo goed zelfs dat het systeem er ongeveer een half uur bij verzint. 

Als ik een film importeer ziet Studio 12 dat deze 1 uur en 27 minuten is. Na het importeren is de film 1 uur en 57 minuten. De extra 30 minuten bestaan uit een aantal stukken waar de film zeg maar blijft hangen. Na ongeveer 5 minuten gaat het geheel dan weer verder. De 30 minuten eruit knippen lijkt geen optie omdat de film op de één of andere manier vast slaat en bewerkingen niet meer kunnen worden uitgevoerd. 

Het rare is dat met een film van ongeveer een uur dit probleem zich niet voor doet. Bij de film waar het probleem zich wel voor doet ontstaat het ook pas na 1 uur en 5 minuten. 

De te importeren film bestaat uit 3 VOB bestanden. 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan voorkomen.

Aletta.

•  01-03-2014, 7:54 618868 in reply to 618859

Betreft: Film na importeren langer

Probeer die drie .VOB bestanden gewoon met de verkenner te kopiëren van de DVD naar een map ergens in je computer. Hernoem ze dan van .VOB naar .MPG en kijk dan nog eens wat er gebeurd.

•  01-07-2014, 6:16 619353 in reply to 618859

Betreft: Film na importeren langer

Ik heb hier ook last van gehad in Studio 12. Het gebeurde eigenlijk alleen met Dvd's die ik importeerde, die ik had gebrand met mijn Hard-Disk video recorder. Ik heb nooit een goede oplossing gevonden. Ik vermoed een incompatibiliteit in de MPEG2 codering van de Hard-Disk recorder, die door Studio 12 onder WIndows fout geïnterpreteerd wordt.
View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy