Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Geluid in Pinnacle Studio 16

Last post 04-12-2013, 12:07 by vutter2002. 23 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  04-04-2013, 15:08 587386

Na het inladen van een film in Studio 16 heb ik constant kleine geluidsonderbrekingen in het geluid.

Het zit niet in de camera (Panasonic HC-X900) daar is het geluid vlekkeloos.

Waar kan dit in zitten ?

•  04-04-2013, 15:21 587389 in reply to 587386

Betreft: Geluid in Pinnacle Studio 16

Kan afhangen van de performance van je PC, van de bestanden die je met die camera maakt, of je wel in een juist projecttype werkt, instellingen voor achtergrondrenderen,  etc.

Belangrijkste lijkt me dat het niet in een export bestand zit.
    Bij mijn 50p bestanden uit die camera heb ik er nooit iets van gemerkt. 

•  04-04-2013, 15:37 587393 in reply to 587389

Probeer ook de patch als je hem nog niet geinstalleerd hebt.
  •  04-05-2013, 4:17 587459 in reply to 587393

Re: Geluid in Pinnacle Studio 16

Dat is nou mijn probleem, ik kan de update niet installeren doordat ik een foutmelding krijg

tijdens installeren van de update:  Fout bij het verkrijgen van bestandsbeveiliging:

D: Gebruikers\Taeke\Documents\GetlastError: 5

•  04-05-2013, 8:32 587528 in reply to 587459

Dat kan te maken hebben met een virusscanner maar eveneens met het feit dat jij na installatie van Studio blijkbaar een aantal bestanden bent gaan verplaatsen.

Nu is "Error code 5" een Windows foutmelding die betekent 'Access Denied' of Toegang geweigerd. Het zou dus kunnen zijn dat je niet als administrator bent ingelogd. Rechtsklikken op de patch en kiezen voor Uitvoeren als administrator zou dus ook een oplossing kunnen zijn.

•  04-05-2013, 14:12 587579 in reply to 587528

Bij mijn weten heb ik geen bestanden verplaatst. Wel is het zo dat ik een SSD heb waar ik alleen programma's op installeer

en een verwijzing heb gedaan naar mijn D: schijf om daar mijn Documenten Video's enz op te slaan. Ik heb geprobeerd

met een uitgeschakeld Antivirus en als Administrator om de patch te installeren maar hij geeft steeds dezelfde foutmelding.

•  04-05-2013, 14:31 587585 in reply to 587579

Probeer een keer een nieuwe download als administrator en met uitgeschakelde virusscanner.

Wat bedoel je met: Tevens heb ik de Bibliotheken naar schijf D: verplaatst. ?

Is de Content die met je PS16 geinstalleerd werd en die normaal op je C drive terecht komt ook daar wel geinstalleerd? Of is die ook naar de D drive afgeleid?

•  04-05-2013, 15:31 587590 in reply to 587585

Ja de Bibliotheken zijn verplaatst naar de D: schijf waar ook alle films van de camera is opgeslagen.

De Content is gewoon op de C schijf geinstalleerd.

Bedoel je dat ik Pinnacle 16 opnieuw moet installeren? Dit werkt tot nu toe goed.

Het is alleen de uodate die niet geinstalleerd wil.

•  04-07-2013, 4:38 587813 in reply to 587590

Ik bedoel dat je beter de patch opnieuw download met virusscanner en firewall uitgeschakeld en hem daarna opnieuw probeert te installeren ook met uitgeschakelde virusscanner.

•  04-08-2013, 7:49 587984 in reply to 587813

Ook dit heb ik geprobeerd maar helaas zonder resultaat.Krijg nog steeds dezelfde foutmelding.
  •  04-08-2013, 11:46 588017 in reply to 587590

Betreft: Re: Geluid in Pinnacle Studio 16

vutter2002:

Ja de Bibliotheken zijn verplaatst naar de D: schijf waar ook alle films van de camera is opgeslagen.

Welke?

Ook public aka Openbaar ?

•  04-08-2013, 14:31 588037 in reply to 588017

Re: Betreft: Re: Geluid in Pinnacle Studio 16

Nee, de openbare bibliotheken zijn niet verplaatst.
  •  04-09-2013, 10:43 588167 in reply to 588037

Re: Betreft: Re: Geluid in Pinnacle Studio 16

Ik heb nu ook geprobeerd om Pinnacle 16 eerst te verwijderen en daarna weer te installeren met Administrator rechten.

Maar het verwijderen wil ook niet meer, krijg steeds dezelfde foutmelding: Fout bij het verkrijgen van bestandsbeveiliging: D: Gebruikers\Taeke\Documents\Getlasterror: 5

D is de schijf waar ik de films e.d. opzet.  C is de SSD waar alle programma's op staan. Wie kan mij helpen?

•  04-09-2013, 14:59 588189 in reply to 588167

Probeer eens te de-installeren met de gratis versie van Revo Uninstaller.
  •  04-10-2013, 5:18 588243 in reply to 588189

Ook het gebruik van Revo Installer heeft geen resultaat, dezelfde foutmelding.
  •  04-10-2013, 5:52 588244 in reply to 588243

Besturingssysteem?
    Het is een Windows Beveiligingsmelding en het lijkt erop dat na de installatie van het programma de gebruikersaccount beveiliging is gewijzigd.
    Je zou nog eens kunnen proberen met de gebruikersaccountbeveiliging helemaal uitgeschakeld.
    Anders zit er niks anders op dan alles handmatig te verwijderen, maar ook dat kan heel moeilijk worden door dezelfde beveiligingsinstellingen.
    Een andere gebruiker aanmaken met administrator rechten zou dan nog een mogelijke optie zijn of opstarten in beveiligde modus misschien?
  •  04-10-2013, 14:34 588296 in reply to 588244

... en als wat Marten voorstelt, niet zou werken dan vrees ik dat je aan een herinstallatie van Windows toe bent.
  •  04-10-2013, 14:40 588297 in reply to 588244

En nog een suggestie. Ik begrijp dat je verwijzingen naar Windows bibliotheken omgezet hebt van SSD naar harddisk? Probeer dan eens die, met bijbehorende bestanden, terug te zetten; misschien dat ergens een 'harde' link bewaard werd die niet naar bibliotheken kijkt.....

Ik hoop dat het werkt,

Henk 

•  04-10-2013, 15:14 588304 in reply to 588167

Betreft: Re: Betreft: Re: Geluid in Pinnacle Studio 16

vutter2002:

Fout bij het verkrijgen van bestandsbeveiliging: D: Gebruikers\Taeke\Documents\Getlasterror: 5

D is de schijf waar ik de films e.d. opzet.  C is de SSD waar alle programma's op staan. Wie kan mij helpen?

Stom dat het me nu pas opvalt, maar dit kan natuurlijk nooit goed zijn.
    Blijkbaar heb je een fout gemaakt bij het verplaatsen van de bibliotheken.
    Je kunt binnen Windows en met Windows commando's  de bibliotheken Mijn Documenten, Mijn Video's, etc van zowel gebruikers als openbaar naar andere locaties verplaatsen maar niet de standaard Windows map Gebruikers (Users).
    Die mag niet verplaatst worden en hoort altijd in de root van de C: te staan.
    Bij jou staat die map blijkbaar op D en dat kan niet, vandaar de foutmeldingen dat Windows of een ander programma daar niks kan installeren of de:installeren.. 

•  04-10-2013, 16:56 588315 in reply to 588304

Keek2:

Je kunt binnen Windows en met Windows commando's  de bibliotheken Mijn Documenten, Mijn Video's, etc van zowel gebruikers als openbaar naar andere locaties verplaatsen maar niet de standaard Windows map Gebruikers (Users).
    Die mag niet verplaatst worden en hoort altijd in de root van de C: te staan.

Hallo Marten, 

Maar je kunt wel een map D:\Users\Taeke\Documents toevoegen aan een bibliotheek, dacht ik, want dat doe ik ook zonder problemen. M.a.w. als de 'home' directory omgezet is is er een probleem, maar als het een volgende map toegevoegd is aan een bibliotheek zou het toch wel goed moeten gaan. Of vergis ik mij?

Met vriendelijke groet,

Henk 

•  04-10-2013, 17:19 588317 in reply to 588315

Attachment: 1.jpg

Bochane:
    ................ maar als het een volgende map toegevoegd is aan een bibliotheek zou het toch wel goed moeten gaan. Of vergis ik mij?

Dat zou ik nooit durven beweren Henk.
    Maar ik zou niet weten waarom je een map met een dergelijk pad zomaar op de dataschijf zou zetten.
    Volgens mij kan dat alleen maar door de gebruikersmap te kopiëren en plakken.
    Voor zover ik weet kan Windows een dergelijk geplaatste map nooit herkennen en zeker niet de map Gebruikers/Gebruikersnaam/met de verborgen map AppData/Local, waarin Avid en Pinnacle heel wat wegschrijven en installeren.

Maar het blijft allemaal gissen want ik ken het besturingssysteem van de OP niet eens. 

Een bibliotheek kan alleen verplaatst worden binnen Windows en zo dat Windows hem ook herkent als bibliotheek met de optie van de bijlage.
    Die optie is er niet voor de hoofdmap Gebruikers

•  04-11-2013, 5:42 588350 in reply to 588317

Marten, je hebt helemaal gelijk.

Het beste is om, direct na het installeren van Windows, dus nog vóór het installeren van andere programma's, de locaties van de diverse "mijn ..." mappen volgens de door Marten aangeven methode te wijzigen. In dit geval naar D: .

Wanneer je nu programma's als Studio installeert zullen de verwijzingen automatisch goed worden opgeslagen

Een goede stap voor stap beschrijving kun je hier vinden.

Bernd

•  04-11-2013, 7:17 588360 in reply to 588350

Betreft: Geluid in Pinnacle Studio 16

Het blijft allemaal gissen, het liefst zou je zelf willen zoeken....

Bekijk de volgende situatie, een multi-boot omgeving met een SSD met W8 (dus met een C:/users) samen met een 'gewone' harddisk waarop W7 staat, dat is helemaal legaal. Die 'gewone' harddisk zal wanneer W7 opgeboot is een C:\users hebben en wanneer W8 opgeboot is gezien worden met een mappen structuur D:\users. Wanneer W8 opgeboot is mag je D:\users\naam toevoegen aan je bibliotheek, zodat W8 en W7 dezelfde gebruikersbestanden zien. W8 mag toegang houden tot de 'eigen' C:\users, maar dat hoeft niet. Dat laatste is doodnormaal bij pc's die aangesloten zijn op servers. 

Het is hier de installatieprocedure die onderuit gaat, een registersleutel of een bestandje die/dat zegt dat Studio wel geïnstalleerd is, is er wel; een bestandje die de installatie procedure nodig heeft, is er niet. Patstelling. Hoe het gekomen is weet niemand meer, verwijderd of de verkeerde plaats terecht gekomen? Ik weet ook niet waar de installatieprocedure naar kijkt om te zien of - en welke Studio geïnstalleerd is. Die referentie weghalen zou de makkelijkste optie zijn. Er blijft niet veel over: of proberen alles naar de oorspronkelijke plaatsen terug te schuiven of een of andere de-installer proberen of met de hand het register en de bestanden opschonen en in het uiterste geval Windows terug zetten naar een vorige toestand of zelfs opnieuw installeren.....

Houd ons op de hoogte, wij leven mee

Henk 

•  04-12-2013, 12:07 588522 in reply to 588304

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Geluid in Pinnacle Studio 16

Beste Keek,

Ik heb alle Bibliotheken verplaatst naar de D: schijf behalve de Gebruikers(User) map.

Het probleem is inmiddels opgelost.Ik zou een nieuwe installatie doen ook omdat ik geen systeemherstel meer kon toepassen

Dat installeren lukte me niet en op een of andere wijze stelde de computer voor om een systeemkopie terug te zetten. (deze heb ik op bepaalde tijden ingesteld)

Ik wist niet wat er gebeurde maar ik kreeg mijn oude buroblad terug (wat ik door gepruts met een ander account was kwijtgeraakt) en na geprobeerd het updatebestand van Pinnacle 16 te installeren lukte dat ook nog.

Ik was zo blij als een klein kind. Ik denk dat door het herstel wat ik in windows moest doen de foutmelding achterwege bleef. Hartelijk dank voor de tips ook voor de andere gebruikers op dit forum.

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy