Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Wat betekent Trial?

Last post 04-23-2011, 0:24 by plemmens. 9 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  03-25-2011, 8:21 463823

Wat betekent Trial?

Attachment: screenshot_01.jpg

Dacht ik eindelijk het lang verwachte programma aan de tand te kunnen voelen, maar nee hoor.
    Als ik ik wil uitproberen waar ik benieuwd naar ben, zal ik hem eerst moeten kopen.
    Ook logisch overigens voor een programma dat als één van de menu's "de "E-winkel" laat verschijnen om ook weer je portemonnee te kunnen trekken.

•  03-25-2011, 8:35 463827 in reply to 463823

Betreft: Wat betekent Trial?

Vreemd bij mij pakt de import gelijk mijn webcam en sta ik er gelijk op als filmster.

Groetjes Joop

•  03-25-2011, 8:41 463834 in reply to 463823

Re: Wat betekent Trial?

Marten,

Ik vermoed dat je aan de slag wil met een niet ondersteund bestandsformaat.

Kan je wat meer info kwijt over de gebruikte bestanden? Welke camera? Welke codec? Met welk programma gemaakt? ...

•  03-25-2011, 9:03 463839 in reply to 463834

Betreft: Re: Wat betekent Trial?

Attachment: 2.jpg

Gewoon een AVCHD (lite) bestand dat in S14 en 15 prima verwerkt kan worden.
    Het is toch belachelijk dat je tegenwoordig met een trial niet een stukje AVCHD kunt testen, zonder onmiddellijk doorgelinkt te worden naar de winkel?
    Als ik op de link klik kom ik op de Avid website om voor bijna € 170  het programma aan te schaffen en zo de functie te "ontgrendelen".
    Ook weer bijzonder gebruikersvriendelijk van Avid.
    Ik vrees dat niet veel mensen de behoefte hebben om iets te testen met DV-Avi of Mpeg2.
    Om zoiets te bewerken kun je ook een gratis Windows programma gebruiken, daarom nogmaals mijn vraag:
    Wat betekent in dit geval Trial?
    Dat het uitmelken van de potentiële klanten al in het vóórstadium begint?

•  03-25-2011, 10:56 463858 in reply to 463839

Wat betekent Trial?

Deze codec is gratis te ontgrendelen als je de release van AS hebt. Er zijn er nog zo een paar, als ik me goed herinner is mp3 ook in dat geval.

Dat je bij gebruik van de trial echter verwezen wordt naar een te betalen ontgrendelingssleutel is niet normaal. Ik heb dit aangekaart.

Om dit probleem direct uit te vergroten naar "uitmelken van de potentiele klanten" vind ik eerlijk gezegd ook wat overdreven.

Als dat zo overkomt dan kan ik (ook al is Avid een commercieel bedrijf dat verwacht wordt winst te maken) met de hand op het hart zeggen dat dit zeker niet de bedoeling van Avid is geweest.  

Je zou wel gek zijn.

•  03-25-2011, 11:38 463865 in reply to 463858

plemmens:
    Je zou wel gek zijn.
    Lijkt me ook Paul.
    Maar in dit geval stel ik me even op als een belangstellende zonder Pinnacle of Avid verleden met dus ook geen installaties of overblijfselen daarvan op de PC.
    Het lijkt me logisch dat ik bij het starten van de trial wordt opgeroepen om het programma aan te schaffen, maar als ik de trial wil gebruiken als trial moet ik niet bij de eerste 3 bestanden die ik wil importeren of op de tijdlijn zetten een scherm voor m'n neus krijgen dat ik de H264 codec of andere opties alleen kan vrijschakelen via aankoop van het programma, want dat gebeurt.
    Niet alleen bij AVCHD dus, dan zou ik hooguit gereageerd hebben met een paar gefronste wenkbrauwen.
    Maar bij de drie verschillende bestanden die ik als eerste wilde testen kreeg ik 3 x een schermpje met 3 keer verschillende zaken die geactiveerd moesten worden.
    De andere 2 mogen jullie zelf zoeken.Wink
    Het betekent dat er bij mij dus niets te testen valt.
    Zoiets geeft echter een behoorlijk verkeerde start en hoe het bedoeld is kan ik alleen maar raden.
    Hoe het op mij overkwam heb ik verwoord.
    En dat is mede ingegeven door de wijze waarop de kopers van Studio 14 zijn behandeld.
    Om dit probleem direct uit te vergroten naar "uitmelken van de potentiele klanten" vind ik eerlijk gezegd ook wat overdreven.
    Nergens kunnen opmaken dat het een probleem (vergissing) is ipv. bewuste strategie.
    Of heb ik iets gemist?
  •  03-26-2011, 15:02 464075 in reply to 463865

Nergens kunnen opmaken dat het een probleem (vergissing) is ipv. bewuste strategie.
    Of heb ik iets gemist?

Hoe was het ook al  weer?

Vertrouwen tenzij het tegendeel blijkt

of

Wantrouwen tenzij het tegendeel blijkt

•  04-07-2011, 23:59 466736 in reply to 464075

Wat betekent Trial?

Het probleem is onderkend en er wordt aan een oplossing gewerkt bij middel van een nieuwe probeerversie.
    Het is nog niet duidelijk wanneer die beschikbaar zal zijn.
    Wie dus Avid Studio wil testen met AVCHD opnames moet dus nog wat geduld hebben.

Melding van Eduardo Urrutia:

FYI - Just to keep you all up to date we have identified the problem as originally reported and are already working on a solution. We will post an updated Trial build as soon as we can. Unfortunately I don't know when that will occur.

•  04-22-2011, 11:39 469662 in reply to 466736

Probleem is opgelost heb ik vernomen.

In de aangepaste probeerversie die vanaf nu beschikbaar is, is de activering voor vesrchillende bestandsformaten (AVCHD, mp3 ... ) inbegrepen. 

•  04-23-2011, 0:24 469729 in reply to 469662

Voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen:

De nieuwe probeerversie is dezelfde als de vorige met dit verschil dat ontbrekende activering van bepaalde codecs nu inbegrepen is.

Dit betekent dus dat deze versie niet kan gebruikt worden als patch om deze codecs vrij te geven in een reeds geinstalleerde vorige versie.

Verder betekent dit dat als je de vorige versie al geinstalleerd hebt en je verwijdert die om nadien de nieuwe te installeren dat dan het activeringsprobleem opgelost zal zijn ... maar als de vorige versie meer dan 15 dagen geleden geinstalleerd werd dan zal de vervaldatum van deze vorige versie ook van toepassing zijn op de nieuwe.
    Practisch gezien wil dit zeggen dat, als de 15 daagse proefperiode verlopen is, je aan de nieuwe versie niets hebt tenzij je ze kan installeren op een andere machine waarop de vorige nooit eerder geinstalleerd werd. 

Uiteraard is er geen enkel probleem voor "nieuwe gebruikers" van de testversie, zij zullen helemaal niets merken van het activeringsprobleem.

Overigens is de nieuwe probeerversie nu 30 dagen geldig ipv 15

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy