Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Bewerkt met Studio minder mooi

Last post 05-16-2007, 10:46 by GJA. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-16-2007, 6:56 4288

Bewerkt met Studio minder mooi

Hallo, ik zou graag wil weten waarom een gemaakte film, die je direct vanuit je camera op de TV afspeelt veel scherper is dan een met SX gemonteerde film (gebrand in de hoogste kwaliteit 100%)?

Groet, Martin

•  05-16-2007, 7:26 4295 in reply to 4288

Betreft: Bewerkt met Studio minder mooi

Martin,

Dat zou aan veel dingen kunnen liggen verwacht ik zo.

Wat in elk geval zo is, is dat een DVD een mpeg bestand laat zien dat gecomprimeerd beeld laat zien. Er is dus informatie uit het bronmateriaal gehaald zodat het minder ruimte in beslag neemt op de DVD.

Een DV bandje rechtstreeks van de camera op de TV is dus ook van betere kwaliteit. Of je dat verschil ook ziet vraag ik mij af en heeft zeker ook te maken met de TV en het filmbeeld. Een stilstaand landschap met veel licht op een 37cm beeldbuisje zal geen verschil laten zien, Een 107 cm plasma TV met snel bewegend donker beeld zal wel zichtbaar verschil geven.

Ik ben benieuwd naar andere mogelijke oorzaken.

Groeten,
    Marchel
    Movie

•  05-16-2007, 7:38 4301 in reply to 4288

Hallo Martin,

Ga naar setup/video-audio instellingen/Videovoorbeeld/video op volledige resolutie inschakelen. VINKJE plaatsen.

Of het ligt aan je videokaart?

Ton

•  05-16-2007, 7:51 4309 in reply to 4301

Hallo "Klaassen", Het gaat niet om het voorbeeld. Het gaat om het uiteindelijke resultaat op DVD.

Die kwaliteit is lager als het opgenomen bandje als ik die rechtstreeks op TV draai.

Ook als ik een AVI afspeel is het beeld scherper als de MPEG2!

Martin

•  05-16-2007, 10:46 4380 in reply to 4309

• GJA is not online. Last active: 18-03-2013, 14:41 GJA
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-10-2007
    • Telkens weer verrassend wat we zien!!
    • Posts 535

Re: Betreft: Bewerkt met Studio minder mooi

Beste Martin,

Ten eerste:

Een belangrijke vraag: Hoe sluit jij je camera aan op de TV?

Via een digitale verbinding, s-video, scart of de drie losse pluggen?

Afhankelijk van je TVmogelijkheden en cameramogelijkheden kan het best zijn dat je een beter signaal uit je camera naar de Tv brengt dan moglijk is vanaf een DVD.

Ten tweede:

Hoe is de DVD beeldkwaliteit in vergelijking met een "gewone commerciele" DVD. Want als hier duidelijk beeldkwaliteit verschil is geef ik je gelijk dat Studio het mogelijk veroorzaakt. Maar als die kwaliteit vergelijkbaar is moet je aan de eerste optie denken of de instellingen tussen DVD en TV.

Suc6

Gerrit

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy