Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Brandfouten S14 Ult.

Last post 03-22-2010, 13:08 by jako. 6 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  03-22-2010, 1:36 389419

Brandfouten S14 Ult.

Hallo allemaal,

Graag leg ik de volgende vraag aan jullie voor.

In de afgelopen maanden (sinds verschijnen S14) heb ik meerdere films gemaakt van HD materiaal. In de films titels en overgangen gebruikt en een enkel menu.

Via maken schijfimage klaargezet en daarna via pinnacle gebrand op BD. Vrijwel alles zonder problemen

Na de afloop van de wintersport de filmbeelden van onze kinderen ingelezen (DV formaat) en samengesteld  tot een film. Renderen gaat o.k. Image op PC laat zich moeiteloos afspelen. Gezien lengte film is DL DVD nodig

Vervolgens brandopdracht gegeven via S14. Dan wordt lead-in geschreven, heel kort de image(kan feitelijk niet in die tijd) en daarna 20 minuten de lead-out. Gevolg is een niet leesbare DVD (wordt nergens gelezen, ook niet in PC)

Na meerdere pogingen zaak gebrand via Nero waarin dit wel werkt en een afspeelbare dvd is ontstaan.

Ik heb dit probleem in eerdere draadjes niet kunnen vinden. Vandaar een nieuwe.

groet

Jacob

•  03-22-2010, 2:20 389424 in reply to 389419

Betreft: Brandfouten S14 Ult.

Hierover is al meer geschreven, o.a. door mijzelf.

Kijk hier ondermeer:

http://forums.pinnaclesys.com/forums/thread/240270.aspx

en hier:

http://forums.pinnaclesys.com/forums/thread/353088.aspx

Jan Konings

•  03-22-2010, 6:07 389459 in reply to 389424

Jan,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb beide draadjes doorgelezen.  Als ik het goed heb gaat het  in de eerste over schrijven van AVCHD op DL. Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Kern van mijn vraag is dat ik via S14 met succes na het eerst maken van een image kan branden van AVCHD op BD, dit is meerdere keren gedaan en gaat prima en nu hetzelfde wil doen met dvd materiaal en dat niet lukt.

In het tweede draadje is mn het merk schijf en software van de speler van belang. Maar ook dat speelt geen rol. Ik heb meerdere merken gebruikt  (zowel BD als DVD en CD) in deze brander en dat werkte allen prima.

Onze kinderen gebruiken in hun camcorder DV minitape. Ik heb dus een film geplakt in het standaard 16/9 formaat (ook opnames zijn daarin). Daarna opdracht film maken gegeven met als bepaling: image maken en opslaan. Specificaties DL 8,5GB Beste kwaliteit  Renderen en maken image gaat goed. Daarna getracht te branden via S14 --> film maken--> instellingen--> image branden. Video TS map aangevinkt. Daarna gaat het niet meer goed. In Nero overigens wel.

Heb je nog enig idee wat hier speelt?

mvg

Jacob

•  03-22-2010, 6:22 389461 in reply to 389459

Dat soort problemen met DL DVD schijven is hier wel eens vaker genoemd.
    Het mag m.i. ook geen probleem zijn als je een programma laat doen waarvoor het is ontwikkeld.
    Jouw workaround lijkt me daarom ook geen workarond maar de beste optie.
    Gebruik een specifiek videobewerkingsprogramma om te editten en gebruik een specifiek brandprogramma om te branden. Big Smile
    Meer werk is het in ieder geval niet.
  •  03-22-2010, 6:33 389464 in reply to 389461

Marten,

Eens, meer werk is het niet. Wat mij nieuwsgierig maakt is dat BD prima werkt en DVD niet. Zeker gezien het feit dat de image door S14 is gemaakt.

Alhoewel ik me niet zo vaak op het forum waag ben ik wel een trouwe lezer. Het nodige van de problemen met S14 heb ik wel bij de hand gehad maar dit is , voor zover ik heb kunnen vinden binnen het forum, een nieuwe.

mvg

Jacob

•  03-22-2010, 6:41 389468 in reply to 389464

Mijn inschatting is dat het niet zozeer aan de Studioversie ligt maar meer aan het fenomeen DL.
    Vanaf de introductie van dat type schijf ging het in Studio, maar daar niet alleen, niet altijd goed.
    Het zou me niet verwonderden als dezelfde problemen ook voorkomen bij BD schijven van 50GB.
    Ik zou er in ieder geval nooit zo'n schijf aan wagen icm. Studio.
  •  03-22-2010, 13:08 389547 in reply to 389468

Marten,

Zaak getest door film in twee stukken te knippen en dan een deel te branden op een 4,7gb DVD. Dan werkt de zaak inderdaad correct. Nogmaals dank voor je reactie. 50GB BD heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik dus ook maar niet doen op deze manier.

mvg

Jacob

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy