Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Onderzoek: Welke Studio plug-ins gebruikt u?

Last post 11-20-2009, 0:59 by arawolf. 15 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  11-06-2009, 12:34 352054

Email [E] Onderzoek: Welke Studio plug-ins gebruikt u?

Hallo allemaal!

Met Studio versie 14, hebben we voor de derde keer Studio uitgebracht met  video/audio effect plug-ins van derde partijen. Tot  op heden hebben we altijd uitstekende feedback gehad op de samenstelling van de Studio Ultimate pakketten, vandaar dat we ook bij een volgende release weer nieuwe bundels overwegen.  Om de juiste plug-ins  voor onze klanten te selecteren willen we graag het volgende van u weten:

a)    Welke Studio plug-ins gebruikt u in het algemeen?

b)    Van de Studio Ultimate (11*/12**/14***) en Ultimate Collection (14***) plug-ins, welke zijn/waren volgens u de beste?

c)    Welke software producten gebruikt u bij het bewerken momenteel aanvullend op Studio , met functionaliteit die niet standaard aanwezig is ?

d)    Indien geen , welke functionaliteit zou u graag toegevoegd  zien aan Studio middels een uitstekende applicatie van een derde partij?

Om een paar voorbeelden te noemen van functies die ik hiermee bedoel: morphing, stabiliseren, dynamic timewarps, stijleffecten, landkaart/reisroute illustratie, motion tracking of reclame verwijdering.

Dus, laat  me alstublieft weten met welke software u werkt en welke taken u daarmee verricht; Plus welke functionaliteit u graag aan Studio toegevoegd ziet worden middels externe software.

Uw feedback wordt grondig geëvalueerd en zal zeker in overweging worden genomen voor toekomstige releases!

Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking! - Uwe

* = Studio Ultimate 11:

1)    ProDAD VitaScene

2)    StageTools MovingPicture

3)    Bias SoundSoap Pinnacle Edition

** = Studio Ultimate 12:

1)    Boris Graffiti

2)    RedGiant Magic Bullet Looks

3)    ProDAD VitaScene

*** = Studio Ultimate/Ultimate Collection 14:

1)    RedGiant Knoll Light Factory

2)    RedGiant ToonIt

3)    RedGiant Magic Bullet Looks

4)    RedGiant Particular

5)    RedGiant Shine

6)    RedGiant 3D Stroke

•  11-06-2009, 13:43 352081 in reply to 352054

Re: Onderzoek: Welke Studio plug-ins gebruikt u?

Wat mij niet of slechts zeer matig interesseert:

Ik gebruik zelden of nooit audio plugins, dus ook niet Bias Soundsoap.

Prodad Vitascene en Heroglyph hoogstens een paar keer gebruikt en dan aan de kant gezet wegens te gebruiksonvriendelijk. Hoeven voor mij helemaal niet meer.

Adorage ligt mij iets beter maar hoeft voor mij al evenmin.

Stage Tools Moving Picture: Ik gebruik bijna altijd uitsluitend de Studio Pan en Zoom functie.

Wat ik wel interessant vind:

De hele collectie Red Giant tools. Ze hebben veel mogelijkheden en passen uitstekend in de filosofie van de Studio gebruikers interface.

Magic Bullet looks. Geen must maar voldoende interessant. Goede werking is echter niet gegarandeerd en te veel systeem/videokaart afhankelijk.

SmartSound is een must. Gebruik sinds het verdwijnen ervan in S14, SonicFire Pro5. Ik begrijp de strategie van Pinnacle/Avid niet met betrekking tot SmartSound/Scorefitter.

Voor het maken van multiple pip’s doe ik wel eens een beroep op PD8.

Voor het automatisch maken van een fotoshow neem ik regelmatig mijn toevlucht tot Magix VdL, de stijlvariaties van Studio zijn te beperkt.

Voor landkaart/reisroute animatie heb ik Vasco Da Gama. Gebruik het echter weinig wegens te omslachtig. Een gebruiksvriendelijke reisroute animator zou niet misstaan in Studio.

•  11-06-2009, 13:51 352083 in reply to 352081

Re: Onderzoek: Welke Studio plug-ins gebruikt u?

... en geef ons aub een "Hot key" voor het in- en uitschakelen van achtergrondrendering.
  •  11-06-2009, 16:12 352107 in reply to 352083

Betreft: Re: Onderzoek: Welke Studio plug-ins gebruikt u?

Uwe,

a. Geen

b. Stage tools en Boris Graffiti tot de moving titles van S14 .

c. Mapcreator 2.

d. Aan de laatste reaktie van Paul zou ik willen toevoegen dat zo'n hotkey dan het beste zou passen in een aanpasbare toolbar waarin ook andere functies kunnen worden geplaatst.
    Scripting is dan bv. een functie die heel handig zou zijn.
    Verder lijkt me de stabiliteit van het programma veel wenselijker dan allerlei toeters en bellen.
    Stabiliteit en kwaliteit zouden mij meer overhalen Studio weer vaker serieus te gebruiken dan al die franje.

•  11-06-2009, 23:51 352132 in reply to 352107

Betreft: Re: Onderzoek: Welke Studio plug-ins gebruikt u?

Ik zou het op prijs stellen, om minstens twee, liever drie, extra video sporen te hebben.

Moving titles is heel leuk, maar ik gebruik daar een ander programma voor.

gr.  Arie

•  11-07-2009, 2:35 352160 in reply to 352054

Betreft: Onderzoek: Welke Studio plug-ins gebruikt u?

Extra video spoor/sporen  zou een welkome aanvulling zijn.

Het insteleln van de spoor hoogte ( zoals in Avid LE )

•  11-07-2009, 4:27 352186 in reply to 352160

gebruik de plugins van studio 11 ultimate en studio 12 nooit wegens te omslachtige procedure en niet gebruiksvriendelijk. Heb ze er uiteindelijk uit verwijderd

voor studio 14 kan ik geen oordeel geven want ik heb die upgrade nog niet gedaan

Ik gebruik zowel Mapcreator2 als routegen 1.3  en Google Earth en eerder weinig Hypercam

•  11-07-2009, 6:11 352202 in reply to 352054

Ik gebruik de laatste versie studio 11+

Ik ben hier zeer tevreden over op enkele minpunten na.

Het renderen mag sneller. 

Ook had ik graag meer videosporen. 3 minstens en 4 wenselijk.

Ik gebruik bijna alle effecten voor video. De audio snap ik niet zo goed. Ik vind het een beetje te ingewikkeld.

Ik werk met studio vanaf versie 8

Geeft u mij de studio 14+, dan wil ik graties alles voor u uitproberen.

Met vriendelijke groeten,

Hajacaeswe

•  11-07-2009, 6:44 352208 in reply to 352202

als het alleen om de derde partij'en gaat kan ik zeker zeggen dat:

VitaScene en StageTools en RedGiant zijn Musthave's echt wat in studio thuis hoort en studio dat beetje extra geeft omdat ze geen extra tijdlijnen hebben.

Boris Graffiti is in mijn ogen zinloos voor de toekomst zeker als bewegende titel editor van studio 14 goed gaat lopen.

Wat eigenlijk ook standaard moet zijn is een editor voor de Montage thema's.

dus

a: VitaScene gebruik ik het meeste, gevolgt door heroglyph, Smartsound,

b: VitaScene, Stagetools, RedGiant Toonit en Shine,

c: Heroglyph, Smartsound

d: Editor voor Thema's, beter standaard beeld stabilisator, Menu editor zodat je ook "echt" losse hoofdstukken kan maken.

Meer soorten muziek van Scorefitter en niet alleen gericht op Amerika.

Als er geen Smartsound meer is zorg wel dat er meer Scorefitter muziek komt.

En van de eerste Partiij mis ik gezichten hier op het forum van Pinnacle !!!!!!! Angry

•  11-07-2009, 7:53 352220 in reply to 352208

Hoi,

Ik gebruik de plugins met regelmaat, al is het om er mee te stoeien.

Voor Morphing gebruik ik "Abrosoft fanta Morph 4"

Maar zoals Marten al schreef is de stabiliteit van het programma het belangrijkste.

De toeters en bellen komen pas op de tweede plaats.

Met vriendelijke groet,

Kas

•  11-07-2009, 11:56 352270 in reply to 352054

Hallo

Ik zou graag zien, dat Pinnacle Studio 14, CUDA gaat ondersteunen. 

Met vriendelijke groet.

Ton

•  11-07-2009, 12:45 352282 in reply to 352054

Maar zoals Marten al schreef is de stabiliteit van het programma het belangrijkste.

De toeters en bellen komen pas op de tweede plaats.

gr.

cas

Embarrassed

•  11-09-2009, 8:22 352633 in reply to 352282

Hallo Uwe en de andere forum gebruikers,

Meestal gebruik ik alle plugins die bij het software pakket geleverd zijn in een bepaalde film. Soms krijg ik daar dan ook kritiek op, maar ja ....ieder zijn eigen manier van werken.

Ik begrijp echter de frustratie van velen en onderschrijf die ook wat betreft bv smartsound, meerdere videosporen enz., daar zou Avid/Pinnacle toch iets moeten aan doen.

Met vriendelijke groeten,

Etienne

•  11-09-2009, 12:54 352719 in reply to 352633

Hallo,

Ik gebruik alle plugins afhankelijk van de inspiratie, die ik heb om een film te maken. bv spotlight. of smoke.

Adorage en heroglyph zijn intresant, Vitascene gebruik ik niet

Smarrtsound mis ik heel erg, scorefitter is weer z'n typisch voorbeeld uit Amerika.

De title editor is er verasend.

•  11-15-2009, 22:02 354431 in reply to 352719

Weet je wat ik nu niet snap !!!!

Zijn ze alweer druk met een nieuwe versie, ik heb liever ook wat support van pinnacle zelf op dit forum !!

Waar zijn de AVID mannen of vrouwjes !

•  11-20-2009, 0:59 355756 in reply to 352054

Ik speel met pinnacle 12u

en gebruik al de teoeters en bellen :

1)Boris Graffiti

2)    RedGiant Magic Bullet Looks

3)    ProDAD VitaScene

De een met meer succes dan het ander.  Maar ten gepaste tijden komen ze van pas.

Dus een nieuwere versie mag steeds deze oude tools blijven bezitten.Stick out tongue

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy