Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

moviebox voor versie 14

Last post 11-05-2009, 10:28 by Leijden. 9 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  11-03-2009, 10:34 351221

moviebox voor versie 14

Ik heb nog geen pinnaccle,maar ben deze wel van plan om aan te schaffen. Ik heb recent een HD camera gekocht en wil daarom met Pinnaccle 14 aan de slag. Ik heb echter ook nog een oude analoge camera en wil ook nog met de oude bandjes aan de slag. Volgens mij heb je dan de moviebox nodig, maar deze is alleen in combinatie met pinnaccle versie 12 te koop (voor zover ik kan zien). Weet iemand wat nu slim is: wachten tot de moviebox er is met versie 14 (als deze combinatie al komt) of de moviebox met versie 12 aanschaffen en upgraden naar 14 (met toch wel extra kosten). Ik zie graag reacties.
  •  11-03-2009, 11:23 351233 in reply to 351221

Re: moviebox voor versie 14

Wachten op Moviebox met Studio 14.
    Maar kijk even verder rond, naar andere capture hardware (zoals van Canopus). Pinnacle hardware staat niet bekend om z'n super betrouwbare werking. Een vaak gehoorde klacht is dat bij analoge opnames het geluid en beeld niet synchroon lopen.

Als jouw oude camera toevallig een firewire-aansluiting heeft dan heb je zo-wie-zo geen capture kaart nodig Wink

Bernd

•  11-03-2009, 12:51 351252 in reply to 351233

Davilex:

Als jouw oude camera toevallig een firewire-aansluiting heeft dan heb je zo-wie-zo geen capture kaart nodig Wink

Een analoge cam met fiwi is hoogst onwaarschijnlijk vrees ik.  Wink

Het eenvoudigste zou zijn dat de nieuwe cam een analoge ingang heeft en en kan fungeren als analoog/digitaal omzetter.

Gedetailleerde info mbt de nieuwe cam ontbreekt spijtig genoeg. 

•  11-03-2009, 22:21 351358 in reply to 351221

Betreft: moviebox voor versie 14

Gabwj:
    Ik heb nog geen pinnaccle,maar ben deze wel van plan om aan te schaffen. Ik heb recent een HD camera gekocht en wil daarom met Pinnaccle 14 aan de slag. Ik heb echter ook nog een oude analoge camera en wil ook nog met de oude bandjes aan de slag. Volgens mij heb je dan de moviebox nodig, maar deze is alleen in combinatie met pinnaccle versie 12 te koop (voor zover ik kan zien). Weet iemand wat nu slim is: wachten tot de moviebox er is met versie 14 (als deze combinatie al komt) of de moviebox met versie 12 aanschaffen en upgraden naar 14 (met toch wel extra kosten). Ik zie graag reacties.

Welke versie wil je kopen ??

Basis, of hoger, kijk je naar de prijzen maakt het niet zoveel meer uit !!

je kunt namelijk de Movie Board Ultimate kopen ben je 179 euro kwijt met studio 12 Ultimate (dit zal ook wel de prijs worden van de 14 versie ultimate collection Upgrade)

Maar koop je de studio movieboard basis, krijg je studio 12 en een movieboard voor 99,00 euro. Koop je daarbij ook de 14 Ultimate Collection Upgrade (89 euro) ben je totaal 188 euro kwijt dus tien euro meer als anders.

Voorkeur voor de PCI versie, omdat deze stabieler werkt tov van de USB versie's.

Alleen het verschil tussen beide movie boards is dat de laatste genoemde versie alleen maar invoer heeft, terwijl de eerste versie ook weer analoog terug kan schrijven, maar dat lijkt mij onzin tegenwoordig......

Hier een overzicht tussen de verschillende studio 14 versie's:

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/

Worden deze straks geleverd mete studio 14, zal de Studio Movieboard ook geleverd worden met de Studio HD versie, wil je meer opties moet je toch de upgrade kopen, prijzen maken niks meer uit in dat geval............

•  11-04-2009, 11:51 351487 in reply to 351252

plemmens:
    Davilex:
    Een analoge cam met fiwi is hoogst onwaarschijnlijk vrees ik.  Wink
    Dat zeg je nu wel, maar ik kwam een hele tijd geleden een oude analoge Hi8 camera tegen (van Sony) met een fire wire aansluiting (iLink noemen ze dat). Mijn oude bandjes konden daarmee prima overgezet worden naar de pc nadat mijn eigen Canon het begeven had.
    Bernd Stick out tongue
  •  11-04-2009, 12:33 351506 in reply to 351487

Zelf nooit gezien, maar ik wil je geloven. Embarrassed
  •  11-04-2009, 13:08 351513 in reply to 351506

Betreft: Re: moviebox voor versie 14

Eigenlijk hebben jullie allebei gelijk, 't is maar welke naam je het beestje geeft.
    Sony Hi8 digicam is een "analoge" camera die de video digitaal vastlegt op een Hi8 bandje, niet DV tape dus, wel firewire.
    Of zoiets, ik snap het ook niet helemaal maar het filmpje uit mijn handtekening is er mee gemaakt, prima kwaliteit voor het type camera.
    Als ik het me goed herinner de TRV 138
  •  11-04-2009, 13:24 351518 in reply to 351513

Hallo Gabwj,

Op marktplaats is nog wel een Moviebox DV van pinnacle te koop circa 95 euro.

Ik heb er zelf ook een die werkt goed alleen Digitaal signaal werkt niet meer bij deze box sinds Studio 10 of 12???

Leon heeft of had er ook een die heeft ook Studio 14 misschien kan vertellen of deze Moviebox DV met Studio 14 ook nog werkt.

Groeten Koos. 

•  11-04-2009, 21:38 351619 in reply to 351518

moviebox dv werkt probleemloos in versie 10 t/m 12, alleen 14 geeft het problemen, Crying signaal komt niet aan !!

Dus geen optie voor Studio 14, omdat Pinnacle hem ook niet meer maakt zal er ook geen oplossing voor komen, ben ik bang.......

(das wel jammer....Crying )

•  11-05-2009, 10:28 351780 in reply to 351619

Hallo Leon,

Bedankt voor de terug koppeling ik heb Studio 14 nog niet,maar moet een andere oplossing zoeken als ik Studio 14 aanschaft voor analoge signalen te bewerken.

Groeten Koos.

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy