Gabwj:Ik heb nog geen pinnaccle,maar ben deze wel van plan om aan te schaffen. Ik heb recent een HD camera gekocht en wil daarom met Pinnaccle 14 aan de slag. Ik heb echter ook nog een oude analoge camera en wil ook nog met de oude bandjes aan de slag. Volgens mij heb je dan de moviebox nodig, maar deze is alleen in combinatie met pinnaccle versie 12 te koop (voor zover ik kan zien). Weet iemand wat nu slim is: wachten tot de moviebox er is met versie 14 (als deze combinatie al komt) of de moviebox met versie 12 aanschaffen en upgraden naar 14 (met toch wel extra kosten). Ik zie graag reacties.
Welke versie wil je kopen ??
Basis, of hoger, kijk je naar de prijzen maakt het niet zoveel meer uit !!
je kunt namelijk de Movie Board Ultimate kopen ben je 179 euro kwijt met studio 12 Ultimate (dit zal ook wel de prijs worden van de 14 versie ultimate collection Upgrade)
Maar koop je de studio movieboard basis, krijg je studio 12 en een movieboard voor 99,00 euro. Koop je daarbij ook de 14 Ultimate Collection Upgrade (89 euro) ben je totaal 188 euro kwijt dus tien euro meer als anders.
Voorkeur voor de PCI versie, omdat deze stabieler werkt tov van de USB versie's.
Alleen het verschil tussen beide movie boards is dat de laatste genoemde versie alleen maar invoer heeft, terwijl de eerste versie ook weer analoog terug kan schrijven, maar dat lijkt mij onzin tegenwoordig......
Hier een overzicht tussen de verschillende studio 14 versie's:
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/
Worden deze straks geleverd mete studio 14, zal de Studio Movieboard ook geleverd worden met de Studio HD versie, wil je meer opties moet je toch de upgrade kopen, prijzen maken niks meer uit in dat geval............