Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Last post 11-03-2009, 4:38 by santu001. 6 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  10-30-2009, 4:58 350256

Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Pc van mijn zoontje is stuk gegaan, en dan heb ik meestal een excuus om het hele park door te schuiven!

En rekening houdend met mijn vorige zware AVCHD project, en dan gelijk maar Studio 14, wil ik een flink systeem kopen.

Niet dat ik verwacht dat dit echt een wezelijk verschil zal opleveren, maar kwaad kan het niet.

Aan de hand van de reacties betreffende videokaarten op dit forum, ben ik afgestapt van ATI.

Meen te hebben begrepen dat Nvidia het beter doet met Studio.

Mijn grootste struikelpunt is het moederbord.

Hoor namelijk veel goede reviews over de wat duurdere Asus P6T De Luxe V2.

Nu heb ik in de offerte de Asus Rampage Genie II staan, wat een mini ATX is, misschien qua warmte niet verstandig!

Beide krijgen echter goede reviews als i7 Extreme borden?

Als volgt de samenstelling:

Behuizing CoolerMaster Centurion 5 Zwart/Zilver, noPSU

Moederboard Asus Rampage II Gene, S1366, X58, 6xDDR3, mATX of dus de Asus P6T Deluxe v2 

Processor Intel Core i7 975 3.33GHz, 6.4GT/s, 8MB,S1366, Box

CPU Cooler Thermalright Ultra120 eXtreme, S1366 Retail

Harddisk Seagate Barracuda ES.2 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA (In mijn huidige systeem heb ik daar twee van, dus ééntje verhuisd)

Grafische kaart Asus ENGTX275 HTDI 896MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe

Geheugen 1xCorsair Dominator 6GB(3x2GB)DDR3 PC3-12800 1600MHz

BD-Rom drive Asus BC-08B1ST 8XBD,16xDVD, Zwart, SATA, Bulk

Geluidskaart Creative SB X-Fi Titanium, PCIe, bulk

Besturing Microsoft Windows 7 Pro NL, 64b, oem

BD Writer LG BH08LS 8x Blu-Ray RW , Zwart, SATA, Retail

Overige CoolerMaster Silent Pro M700 Modular, 700Watt

Commentaar is altijd welkomWink

•  10-30-2009, 8:15 350291 in reply to 350256

Betreft: Toch maar een nieuwe PC, suggesties!

Lijkt me een racemonster.
    Maar die uitspraak kan best ongelooflijk dom zijn want ik ben net niet helemaal een leek op dat gebied.
    Maarreh.......... ga je BD schijven kopiëren "on the fly" ?

•  10-30-2009, 8:58 350300 in reply to 350291

Nee maar een standaard DVD-rom is niet eens zoveel goedkoper!

BD kopieren zal sowieso niet zo makkelijk gaan, maar het leek me wel leuk om een bd met meerdere drives te kunnen testen! Wink

Overigens hoor ik meer en meer dat een dure i7975 maar marginaal beter is dan de i7920, Aldus diverse benchmarks!

Alleen de bussnelheid is sneller.

Maar dat is meer game gericht, en het gaat mij uiteraard om AVCHD, dus als daar ook geen groot voordeel mee gehaald wordt....

Daar ga ik dus nog even rustig over nadenken en nalezen......

•  10-30-2009, 13:49 350373 in reply to 350300

Hallo Santu,

Volgens beoordelingen op de Alternate site haalt de i920 met overklokken zonder moeite of problemen de snelheid van de i975 maar de i920 is standaard ook al snel.

De moederborden zit niet veel verschil in mogelijkheden mijn inziens wel in prijs,ook zitten de PCI-16 sloten van sommige (Asus) moederborden niet erg handig en kunnen de sata aansluitingen blokkeren, zeker met een kleine kast volgens beoordelingen.Dus aandachts puntje.Zelf heb ik een Asus P6T bevalt me prima.

Werkgeheugen kan naar 2000Mhz.

Groeten Koos.

•  11-02-2009, 15:23 351017 in reply to 350373

Na wat verdere informatie heb ik toch wat wijzigingen in mijn systeem doorgevoerd!

Allereerst wil ik vooral een stabiel systeem, dat naast mijn HT in de huiskamer staat!

Dus overklokken is geen prioriteit, (Geen fans die extra geluid maken, en zo) vandaar het geheugen evt. terug naar 1333MHZ, anders heeft het geen nut sneller geheugen te kiezen, zonder over te klokken!

Plus het is veel goedkoper, dus er kan makkelijker meer in!  Maar goed wat is wijsheid! ;-)

Moederbord wordt P6T de Luxe v2, ruimer, meer mogelijkheden, en vrijwel hetzelfde qua prestaties! 

Nvidia werd me meerdere malen afgeraden, het zou slecht gaan met Nvidia, plus dat Ati onlangs de 5xxx serie heeft uitgebracht!

In dit geval de Asus EAH5850 G/2DIS 1GB, 2xDVI, HDMI, DP, PCIe

Proccesor ben ik nog niet uit!

De meest 'hippe' 975 of de niet zoveel slechtere 920 of 950, en haalt AVCHD daar voordeel uit, wetende dat het niet zwaar genoeg kan zijn!

Keuzes, keuzes!

De keuze voor 64bit is iig wel al gevallen!

•  11-03-2009, 4:26 351136 in reply to 351017

Ben ook van plan nieuwe pc te kopen, en wil de door jou opgegeven samenstelling wel even opvolgen. Ik ben immers zelf niet zo technisch, maar dan heb ik wellicht een leidraad.  Graag idee van kostenplaatje
  •  11-03-2009, 4:38 351139 in reply to 351136

Wil je dat echt weten.....Wink

Er lopen een paar draadjes over nieuwe pc's

Beste is een offerte aan te vragen en ons hier commentaar laten geven!

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy