Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

S14 crash door Titel-editor

Last post 11-07-2009, 2:44 by R.bakker. 27 replies.
Page 1 of 2 (28 items)   1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  •  10-14-2009, 15:35 346355

S14 crash door Titel-editor

Hallo,

Een nieuw probleem wat zich zeer frequent bij mij voordoet.

S14 crashed continue bij gebruik van de editor voor bewegende titels. Het betreft hier een schermvullende bewegende titel (preset "words from behind").

Is dit een meer voorkomend probleem en heeft iemand mogelijk een oplossing ?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

M.vr.gr. Niek

•  10-14-2009, 15:54 346360 in reply to 346355

Betreft: S14 crash door Titel-editor

Hier hetzelfde, vooral bij een wijziging/korrektie in de tekst.

•  10-15-2009, 8:04 346547 in reply to 346360

Betreft: S14 crash door Titel-editor

Ha Marten,

Inderdaad, het maken van de titel gaat nog wel maar zodra je iets wil aanpassen gaat het fout.

Groet, Niek

Aanvulling: heb inmiddels Pinnacle support gevraagd hoe dit voorkomen kan worden, zal antwoord(en) hier doorgeven.

•  10-15-2009, 12:15 346627 in reply to 346547

Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Heb net geprobeerd het probleem te reproduceren.

Vijf pogingen ondernomen en een keer erin geslaagd S14 te crashen.

Ik zie er geen vast stramien in. Is er iemand die voor mij een stap voor stap recept kan posten wat met (quasi) zekerheid in een crash resulteert?

•  10-15-2009, 13:13 346644 in reply to 346627

Betreft: Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Helaas kun je van mij (op dit moment) geen vast stramien verwachten Paul.
    Je kent me denk ik goed genoeg om te weten dat ik daar best naar heb gezocht en indien ik iets had gevonden, het als bug met mogelijk een workaround hier had gemeld.
    Bij mij was het net of Studio met die nieuwe functie bij mij aan het "inschieten" was.
    De eerste 8 keer dat ik die nieuwe titelfunctie via dubbelklik op de titelbalk opgestart heb, het woord "tekst" direct of naderhand  wijzigde of verwijderde crashte het programma.
    Wijzigde ik niks en accepteerde dat woord als titel was er niks aan de hand.
    Maar wie wil nou "Tekst" als titel?
    Dus maar eens de handleiding erop nageslagen en ontdekt dat ook Titeldeko nog steeds aanwezig is als titeleditor.
    Nadat ik die een keer als klassieke titel editor had opgestart via rechtsklik op het titelspoor, is de crash tengevolge van de nieuwe titeleditor het niet meer voorgekomen.
    Ik kan het dus niet meer reproduceren, maar weet 100% zeker dat het in ieder geval voorkwam nadat ik het hele woord tekst of een gedeelte daarvan na selecteren verwijderde of een ander ingevoerd woord qua tekst ging aanpassen.
  •  10-15-2009, 13:47 346661 in reply to 346644

Dank voor de moeite Marten.

Crashes zijn met S14 zeker de wereld niet uit. Naast Studio zelf, veroorzaakt niet alleen de bewegende titel generator maar ook de nieuwe importer regelmatig een crash. Probleem is dat veel crashes moeilijk reproduceerbaar zijn. Blijkbaar spelen diverse vaak onbekende (voor mij tenminste) factoren daarbij een rol.  
    Dikwijls lijkt het er op dat de manier waarop Studio reageert niet consequent is in die zin dat het resultaat (crash of geen crash) van een bepaald procédé afhankelijk is van waar Studio mee bezig geweest is vóór dat procédé gestart werd.  

Gewoon éénmaal "Tekst" vervangen/wijzigen leidde bij mij niet tot een crash. Een crash kwam er wel nadat ik 3 maal een tekstwijziging had aangebracht en daartussenin nog een aantal keer de in- en uitgaande beweging van de tekst gewijzigd had.
    De crash was er maar ik kon hem tot nu toe ook niet nog eens reproduceren.

Nogmaals mijn dank.

•  10-15-2009, 15:25 346690 in reply to 346661

plemmens:
    Crashes zijn met S14 zeker de wereld niet uit.

Nou nee niet bepaald, in mijn geval zou dit zelfs een understatement zijn.
    Het is niet te hopen dat mensen die serieus projecten met het programma maken evenveel crashes hebben gehad als ik met alleen maar wat testjes.
    Sinds Studio 10.0 met geen programma zoveel crashes gehad . . . .
  •  10-15-2009, 16:04 346702 in reply to 346627

plemmens:

Heb net geprobeerd het probleem te reproduceren.

Vijf pogingen ondernomen en een keer erin geslaagd S14 te crashen.

Ik zie er geen vast stramien in. Is er iemand die voor mij een stap voor stap recept kan posten wat met (quasi) zekerheid in een crash resulteert?

Paul, het is zelfs zo dat het openen van de titel editor voor een aanapssing van een eerder gemaakte beweegbare titel al in een crash resulteerd.

Het maken van de titel zelf gaat (tot op heden nog) goed. Maar zodra er later een aanpassing noodzakelijk mocht zijn dan kan ik in alle gevallen de titel generator niet meer openen zonder opnieuw S14 op te starten. Het probleem doet zich ook vaak voor na re-start van S14. Enige oplossing dan is het verwijderen van de titel en deze opnieuw aanmaken. Ik realizeer me dat dit je niet veel verder helpt maar ik probeer zo veel mogelijk informatie te geven.

Groet, Niek

•  10-16-2009, 0:55 346774 in reply to 346702

Euf:

Maar zodra er later een aanpassing noodzakelijk mocht zijn dan kan ik in alle gevallen de titel generator niet meer openen zonder opnieuw S14 op te starten. Het probleem doet zich ook vaak voor na re-start van S14. Enige oplossing dan is het verwijderen van de titel en deze opnieuw aanmaken.

Dergelijk gedrag zie ik hier niet. Titel editor openen om een eerder gemaakte titel aan te passen lukt mij altijd. Zoals eerder gemeld ben ik door herhaaldelijk, agressief en snel achter mekaar aanpassingen te doen er één keer in geslaagd om een crash te veroorzaken.

Zie jij hetzelfde problematisch gedrag onder 32 bit en onder 65 bit?

Ter info: Ik draai hier momenteel onder XP SP3.

Marten,

Ik zie beslist minder crashes dan destijds met het dramatisch slechte S10.0.
    Heb ook de ervaring dat S14 merkelijk minder crasht onder XP dan onder Win 7 RC.
    Daar kan natuurlijk het feit dat Win7 ook beta is voor iets tussen zitten.
    Ik heb Win7 diverse keren opnieuw geinstalleerd de laatste maanden en ik heb daar altijd een wat onzeker gevoel bij gehad.
    Te pas en te onpas kreeg ik de melding dat (Windows) Explorer gestopt was met werken waarbij ik dan gedurende een 10-tal seconden met een leeg bureablad zat.
    Na die 10 secs kwam alles dan weer spontaan op zijn pootjes terecht.
    Als iets dergelijks gebeurde terwijl ik met S14 bezig was dan kan je je voorstellen wat er nadien gebeurde... 

•  10-16-2009, 5:49 346838 in reply to 346774

Paul,

Met S14 werk ik uitsluitend met Vista 64 hen S14 dan ook niet onder Vista 32 bit geinstalleerd.

Inmiddels heeft de AVID support gevraagd om gedetailleerde info.

groet, Niek

•  11-01-2009, 2:45 350663 in reply to 346838

Re: Betreft: Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Hallo allemaal,

ik heb hetzelfde probleem als jullie. Wanneer ik een titel wil importeren is dit geen probleem, maar ga deze niet proberen te wijzigen. S14 crasht zodra je dat wil anuleren en dergelijke.

Ik heb al heel wat email verkeer gehad met Avid customer, maar zonder resultaat. Ik heb alles maar dan ook alles geprobeerd wat ze me hebben geadviseerd. Ze verdenken hoofdzakelijk de videokaart, echter zeggen ze dat ze met dezelfde videokaart hebben getest en het programma zonder probleem werkt?! Ik heb op een kaal systeem S14 geinstalleerd met de nieuwste drivers van ati zonder resultaat.....

Omdat mijn vermoeden is dat S14 problemen heeft met mijn ATI drivers heb ik een GTX275 gekocht.

Groeten,

Rick

•  11-02-2009, 4:02 350819 in reply to 350663

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Hallo Rick,

Nadat Marten en Leon met diverse suggesties kwamen is dit probleem is bij mij (en anderen) inmiddels opgelost.
    Zie voor details dit draadje.

http://forums.pinnaclesys.com/forums/thread/347218.aspx

M.vr.gr.
    Niek

•  11-03-2009, 3:22 351128 in reply to 350819

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Niek,

bedankt voort je reactie! Ik heb de topic doorgelezen en zie dus verschillende oplossingen. Ik heb eigen alles daarvan al geprobeerd, echter hoop ik vandaag mijn GTX 275 binnen te krijgen en dan denk ik en hoop ik dat het probleem verholpen is. Alleen wel erg jammer dat ik voor een 1 maand oude pc al een nieuwe grafische kaart moet kopen om  een stukje software...

Ik laat in ieder geval weten of het geholpen heeft, want dat kan mensen helpen.

Met vriendelijke groet,

Rick[click to view image]

•  11-03-2009, 4:40 351140 in reply to 351128

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Ben benieuwd.

Ik was juist afgestapt van de 275, omdat dit naar zeggen een oudere duurdere kaart was!

Maar als ook de nieuwe 5xxx ati kaarten problemen blijft geven, moet ik daar nog eens over nadenken.

•  11-03-2009, 4:56 351143 in reply to 351140

Een beetje overdreven allemaal naar mijn idee.
    Er zal toch echt uitgebreid met Ati kaarten zijn getest.
    Waarschijnlijk zit het kwaad in de extra zaken die met een driverupdate van Ati worden geïnstalleerd, zoals ook al eens bij een eerdere versie van Studio is gebeurd.
    Ik ben niet zo goed op de hoogte van de ins en outs van die kaarten, maar ik meen me te herinneren van toen dat, wanneer alleen sec de drivers voor de videokaart werden geïnstalleerd er niets aan de hand was.
  •  11-03-2009, 5:19 351148 in reply to 351143

Keek2:
    Een beetje overdreven allemaal naar mijn idee.
    Er zal toch echt uitgebreid met Ati kaarten zijn getest.
    Waarschijnlijk zit het kwaad in de extra zaken die met een driverupdate van Ati worden geïnstalleerd, zoals ook al eens bij een eerdere versie van Studio is gebeurd.
    Ik ben niet zo goed op de hoogte van de ins en outs van die kaarten, maar ik meen me te herinneren van toen dat, wanneer alleen sec de drivers voor de videokaart werden geïnstalleerd er niets aan de hand was.

Ook dit heb ik natuurlijk getest met mijn oude ATI kaart, dus alleen de drivers en niet de CCC erbij. Dit was ook niet de oplossing, huidige kaart echter wel en het is zelfs geen snelle kaart (9500 serie). (kosten van deze kaart waren 69,00 euro).

•  11-03-2009, 6:09 351154 in reply to 351148

Het kan natuurlijk ook één of andere combinatie zijn van Ati met bepaalde software of hardware.
    Het wil er bij mij niet in dat Ati kaarten niet goed zijn zijn.
    Op het engelstalige forum zijn er genoeg mensen die beweren met Ati geen probleem te hebben.

Blijft natuurlijk fier overeind dat dit soort gedoe met Nvidia kaarten blijkbaar niet voorkomt, dus wie nog iets moet aanschaffen........
    Niet te gauw de prijsdumping van Ati kaarten accepteren bij een offerte.
    Het valt me nl. op dat alle scherp geprijsde systemen voorzien zijn van Ati.

•  11-03-2009, 6:44 351160 in reply to 351154

ATI blijft in een rap tempo doorontwikkelen, terwijl dat bij Nvidia een beetje stilstaat!

Men steld zelfs dat men moeite heeft met ontwikkelen, en dat kaarten nu heel moeilijk te krijgen zijn.

De nieuwere 285 en 295 al helemaal niet

Dus Ati heeft sneller oudere kaarten dan Nvidia!

Overigens kan je ook alleen de drivers installeren en niet de toeters en bellen!

•  11-03-2009, 7:13 351165 in reply to 351160

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Heren,

vandaag de dag mijn Asus ENGTX 275 binnen gekomen is en meteen geinstalleerd heb hierbij dus de resultaat!

En zoals ik al had verwacht werkt alles nu eindelijk! Dus de conclusie is heel duidelijk.... ATI drivers geven problemen!

Even over het de opmerking over ati en Nvidia:

Inderdaad is zijn de ATI kaarten sneller dan de Nvidia kaarten in dezelfde prijsklasse. Echter is gebeleken door velen gebruikers dat ATI  drivers vaker problemen geeft en kiezen daarom ook voor Nvidia. Echter blijft het uiteraard de keuze altijd bij jezelf!  Ik verschillende artikelen komt overigens de GTX 275 beter uit de test dan de HD 4850 en de HD 4890 terwijl deze in dezelfde prijsklasse zitten.

Met vriendelijke groet,

Rick

•  11-03-2009, 7:15 351167 in reply to 351140

Ik zou er inderdaad nog eens goed over nadenken, kijk vooral naar de bussnelheid van ATI en niet alleen naar de geheugen snelheid!

Groetjes,

Rick

santu001:

Ben benieuwd.

Ik was juist afgestapt van de 275, omdat dit naar zeggen een oudere duurdere kaart was!

Maar als ook de nieuwe 5xxx ati kaarten problemen blijft geven, moet ik daar nog eens over nadenken.

•  11-03-2009, 7:20 351169 in reply to 351154

Er is ook niks mis met de kaarten van ATI! Maar de DRIVERS zijn gewoon de boosdoeners...

MVG
    rick

Keek2:

Het kan natuurlijk ook één of andere combinatie zijn van Ati met bepaalde software of hardware.
    Het wil er bij mij niet in dat Ati kaarten niet goed zijn zijn.
    Op het engelstalige forum zijn er genoeg mensen die beweren met Ati geen probleem te hebben.

Blijft natuurlijk fier overeind dat dit soort gedoe met Nvidia kaarten blijkbaar niet voorkomt, dus wie nog iets moet aanschaffen........
    Niet te gauw de prijsdumping van Ati kaarten accepteren bij een offerte.
    Het valt me nl. op dat alle scherp geprijsde systemen voorzien zijn van Ati.

•  11-03-2009, 7:24 351172 in reply to 351169

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Hi Rick,

Ik denk dat de hardware ook niet het probleem is maar de drivers, ATI heeft voor bijna de gehele serie de zelfde drivers. Volgens mij zit daar het probleem.

Koop je nieuwe Kaarten van ATI is het probleem niet aanwezig, juist de oudere kaarten die moeten werken met de nieuwe drivers, daar zit de problemen verwacht ik.......

Terwijl de software juist de nieuwe aansturing nodig hebben.

Ze moeten juist testen met oude kaarten met de laatste drivers, dan zullen ze zien dat er porblemen zijn......zoals ik met mijn oude (2 jaar) ATI kaart.

zoek maar eens op gamers forums hoe die denken over ATI kaarten, Ick!

•  11-03-2009, 7:58 351181 in reply to 351172

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Helemaal mee eens, echter zeggen ze van pinnacle dat ze mijn ati kaart getest te hebben! Hmm vraag het met af!

Leon:

Hi Rick,

Ik denk dat de hardware ook niet het probleem is maar de drivers, ATI heeft voor bijna de gehele serie de zelfde drivers. Volgens mij zit daar het probleem.

Koop je nieuwe Kaarten van ATI is het probleem niet aanwezig, juist de oudere kaarten die moeten werken met de nieuwe drivers, daar zit de problemen verwacht ik.......

Terwijl de software juist de nieuwe aansturing nodig hebben.

Ze moeten juist testen met oude kaarten met de laatste drivers, dan zullen ze zien dat er porblemen zijn......zoals ik met mijn oude (2 jaar) ATI kaart.

zoek maar eens op gamers forums hoe die denken over ATI kaarten, Ick!

•  11-04-2009, 9:48 351449 in reply to 351181

Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: S14 crash door Titel-editor

Goede avond,

Zelf heb ik ook een Ati kaart namelijk een Radeon 4650 met 1024 Mb. geheugen aan boord.Nog geen enkel probleem ondervonden met het in voegen van titels?Ook bewegende titels is geen probleem.Werkte eerst met Vista en nu met windows 7 en op beide geen problemen ondervonden 

•  11-04-2009, 15:05 351553 in reply to 351449

Dat is mooi dat het werkt!Smile hoef je geen andere kaart aan te schaffen.

Echter denk ik dat de ATI drivers niet alleen samen werken met het besturings systeem en drivers van de kaart, maar ook hangt het "denk ik" af van je moederboard.

Praten we over 64 bit of 32 bit besturings systeem? 

MVG,

Rick

Page 1 of 2 (28 items)   1 2 Next >
View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy