Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Omvang van opname's

Last post 08-07-2009, 7:00 by olm. 9 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  08-02-2009, 1:02 326868

Omvang van opname's

Hoi,

Op verzoek van de peuterzaal maakte ik video-opname's van het schoolreisje. (Was wel lachen hoor met dat kleine spul).

Nu zag ik dat bij het copieren naar de HD de opname's niet in 1- maar in 2 mappen terecht waren gekomen.

Dat was nogal lastig met de chronologische volgorde van de film in Pinnacle 11.1

Wat is de reden van deze 2 mappen, en....waarom kwamen de opname's door elkaar te staan?

Hans 

•  08-03-2009, 5:05 327162 in reply to 326868

Betreft: Omvang van opname's

vraagje : werk je met een HD camera met tape of met geheugenschijf.  Hoe heb je de gegevens van de camera naar je PC gebracht.?
  •  08-03-2009, 11:40 327233 in reply to 327162

Ik heb een JVC Averio met een harde schijf.

Ik heb de bestanden gecopieerd van JVC naar de PC.

•  08-04-2009, 10:52 327466 in reply to 327233

Sorry in dat geval kan ik niet helpen. Ik werk mt Sony handycam en tape voor mijn HD films en de manier om die op PC te krijgen verloopt via een i link (of firewire) kabel en dan zijn de bestanden waarschijnlijk met een andere extensie (m2v en m2wav- voor geluid)
  •  08-04-2009, 13:29 327496 in reply to 326868

Hanswiel:

Wat is de reden van deze 2 mappen, en....waarom kwamen de opname's door elkaar te staan?

Als je dit importeren op de bedoelde wijze hebt gedaan, kan het haast niet anders dan dat je zelf de reden moet weten.
    Normaal is dat je via  media importeren zelf een map aanwijst en zelf een naam bepaalt voor de bestanden die dan met volgnummer worden geïmporteerd.

•  08-05-2009, 3:55 327615 in reply to 327496

Hallo Marten,

1. Ik zal een iets nauwkeuriger omschrijving geven hoe dat "copieren" werkt met een JVC.

Ik start een programma op van JVC (PowerCinema NE voor JVC)

Daarin geef ik aan in welke map de bestanden moeten komen (D:).

Kan het zijn dat de lengte van de bedoelde film de oorzaak is? Ik had veel gefilmd (52 min.)

2. Dan nog mijn probleem met de chronologische volgorde.

Bij alle films die ik maak zie ik dat de beelden niet in de goede volgorde staan.

Dat levert heeeel veel werk op, en is een vervelende klus.

Wat moet ik doen om ze wel in een chronologische volgorde te krijgen.

•  08-05-2009, 9:56 327670 in reply to 327615

Re: Betreft: Omvang van opname's

Wat je 2de probleem betreft:]Misschien heb je hier wat aan.
  •  08-05-2009, 10:04 327676 in reply to 327670

Betreft: Re: Betreft: Omvang van opname's

Hallo paul,

Zo te zien hebben veel mensen een probleem met dit item.

Ik dacht echt dat ik er weer eens niets van begreep.

Met de aangedragen oplossingen in het door jou gegeven draadje (zo heet dat toch he) zal ik aan het werk gaan.

Hartelijk bedankt.

•  08-05-2009, 10:33 327687 in reply to 327676

Betreft: Re: Betreft: Omvang van opname's

En wat punt 1 betreft.
    Je moet Power Cinema helemaal niet gebruiken.
    Dat kun je gebruiken als je iets met de bij de camera bijgeleverde software wilt doen.
    Dat is altijd een programma met veel minder mogelijkheden dan een speciaal bewerkingsprogramma zoals Studio.

Camera via USB aansluiten en in Studio bij bestand  kiezen voor media importeren van (extern) apparaat.
    Daar zelf de map en naam opgeven.
    Vervolgens worden de bestanden vanuit de camera met volgnummer geïmporteerd in de volgorde zoals je opname knop van de camera hebt bediend.

Update:

Bovenstaande geldt in z'n algemeenheid voor camera's met vaste mediadragers, maar tegelijk geldt dat JVC een beetje een buitenbeentje is.
    Het zou dus volgens bovenvermelde methode goed en beter dan met Power Cinema moeten gaan, altans dat was mijn ervaring toen ik de HD 7 van JVC een tijdje op proef heb gehad en ook wat heb geëxperimenteerd  met Power Cinema.

•  08-07-2009, 7:00 328103 in reply to 326868

Misschien ben ik wel laat,maar wil toch wel even reageren.

dat jvc moeilijk doet met het importeren van beelden naar pinnacle 12 is onzin,je kan ze gewoon binnehalen ,alleen moet je vooraf  zelf op de camera een aantal beelden aanklikken die je wilt binnenhalen dan via pinnaccle binnenhalen je krijgt dan de tod bestanden als je ze dan hernoemt zet pnnacle ze zelf om in mpeg en ook inde volgorde zoals ze in je camera staan

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy