Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

kwaliteit foto's wordt minder

Last post 08-02-2009, 12:56 by Bakie. 6 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  07-23-2009, 4:23 324579

kwaliteit foto's wordt minder

In Pinnacle heb ik een aantal foto's (Lumix FZ-18) tot een presentatie gemaakt. Als ik dit op mijn monitor bekijk (Samsung DTV-monitor) is de kwaliteit van de foto's beduidend minder. Staat er een instelling verkeerd  in Studio of ligt het ergens anders aan?

Ik gebruik Pinnacle Ultimate 12 Plus. Mijn dvd brander is een Sony RW DVD 7200S

•  07-23-2009, 5:19 324590 in reply to 324579

Betreft: kwaliteit foto's wordt minder

ge4861:

Staat er een instelling verkeerd  in Studio

Welke?
    En hoe staan die dan?
    Wat en hoe vergelijk je?

•  07-24-2009, 5:07 324797 in reply to 324590

Re: Betreft: kwaliteit foto's wordt minder

Bij codec, in projectinstellingen, heb ik aangevinkt: MPEG 2 beste voor uitvoer naar schijf.

Ik vergelijk de scherpte van de foto's. In de presentatie op dvd zijn de foto's een stuk minder scherp

Verder weet ik niet precies hoe de instellingen moeten staan voor een optimale presentatie.

Groet

•  07-24-2009, 14:51 324922 in reply to 324797

Betreft: Re: Betreft: kwaliteit foto's wordt minder

Met deze info komen we niet veel verder.
    Ik hoop dat je er bewust van bent dat megapixel foto's niet alszodanig op een video DVD komen.
    Bij een Video DVD is de resolutie altijd beperkt tot 720x576 pixels, nog geen halve megapixel dus.
    Dat verschil zie je altijd op een beeldscherm met een grotere beeldresolutie dan die van Video DVD.

•  08-01-2009, 3:34 326698 in reply to 324922

Wil dit dan zeggen dat hoe je het in het voorbeeld ziet, dat het ook zo onduidelijk later op tv verschijnt? (Heb met fotoshop wat dingen uitgeknipt en die in mijn titelmenu geplaatst)

Zijn er geen andere manieren om het nog aardig duidelijk te krijgen? Of moet je dan gefilmde opnames als stilstaande beelden in je film monteren?
    Ik heb dit trouwens ook met mijn lettertypes, die willen bij mij niet mooi scherp in beeld komen, enig idee hoe dat zou kunne komen?

•  08-01-2009, 9:07 326746 in reply to 326698

Attachment: Image2.jpg

Standaard wordt in Studio het voorbeeld in lage resolutie weergegeven.
    Dat betekent dat je in het voorbeeldschermpje en zeker wanneer je dat op het volledige scherm bekijkt, zaken niet scherp kunnen zijn.
    Je kunt dat in Setup veranderen, zie de bijlage.
    Heb je dat al en is het desondanks toch allemaal onscherp, dan heeft dat een andere oorzaak.

•  08-02-2009, 12:56 327046 in reply to 326746

Marten!!!

Je hebt me ongelofelijk vrolijk, blij en relaxed gemaakt!!! Ik zat al langer met het idee van "zou het aan mijn camera liggen die strepen op het beeld en dat onscherpe, heb ik te ver ingezoomd, is Pinnacle toch niet zo fijn als ik dacht"
    Maar niks daarvan is waar!!! Top beeld!!! Top programma! en Top scherpte ondanks het ver inzoomen! Het lag inderdaad aan de instelling. En bedankt voor de printscreen erbij want ik had het anders niet goed gevonden ben ik bang;)

Ik ga weer verder knutselen!
    Hartelijk dank voor deze voor mij al perfecte tip!

Met vriendelijke groet,
    Erik!

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy