Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

ruis in film

Last post 07-31-2009, 17:26 by Keek2. 6 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  07-29-2009, 16:47 326055

ruis in film

dag mensen allemaal ik ben hier nieuw en mijn vraag is het volgende, ik heb onlangs een film gemaakt en bijna gemonteerd maar hoor hier en daar bij momenten licht geruis, nu zou ik willen weten of ik dat geruis kan verwijderen. ik werk met studio 12 ultimate

dank bij voorbaat

•  07-29-2009, 23:49 326110 in reply to 326055

Betreft: ruis in film

zit de ruis in de film ?

Moet ik het geluid "zien" als windruis ?

Onder geluidseffecten staat SoundBias, moet je maar eens mee stoeien, hiermee kan men ruis weghalen, maar let op dat je geluid niet dof maakt  (alleen lage tonen) !

Je moet wat stoeien met dit filter om het gewenste resultaat te krijgen.........

•  07-30-2009, 1:31 326132 in reply to 326110

Leon:

Onder geluidseffecten staat SoundBias, ........

????????

Was dat niet Studio 11?
    En heb jij daar ooit resultaat mee kunnen boeken.?
    Omdat gebruikers die ook Studio 11 hebben dit progje met Studio 12 kunnen gebruiken, ben ik wel benieuwd naar een werkende handleiding.

Wellicht kan Walter het eerst eens proberen met het standaard audioeffect ruisonderdrukking van Studio 12, te vinden in de audio gereedschapskist.

•  07-30-2009, 2:14 326138 in reply to 326132

Bij mij ook in Studio 12 !! Huh?

Handleiding staat reeds op de computer in de map van Bias. (engels of duits)

Program files\bias\bias Soundsoap 2\

Het zijn PDF bestanden dus je moet wel de Reader ervoor hebben.

Downloaden kan ook:

http://www.bias-inc.com/downloads/documentation/

Zelf al goede resultaten gehad, zeker met ruis, harde wind ruis werkt alleen goed als de wind konstant is anders wordt het geluid mijn inziens erg dof......

later:

nog meer info en demo's

http://www.youtube.com/watch?v=Gu14p1g-W_8

zie ook de ander 'parts'

•  07-30-2009, 15:04 326373 in reply to 326138

deze is heel duidelijk:

http://www.youtube.com/watch?v=PwGtJR2V0co&feature=related

en zo werk ik met Bias.

•  07-31-2009, 4:37 326486 in reply to 326373

ik heb het kunnen oplossen met het standaard audioeffect ruisonderdrukking van Studio 12

toch wil ik iedereen bedanken voor de tips

•  07-31-2009, 17:26 326637 in reply to 326486

casc:

ik heb het kunnen oplossen met het standaard audioeffect ruisonderdrukking van Studio 12

Fijn dat je resultaat hebt en blijkbaar tevreden bent.

@ Leon.
    Hoe Bias werkt weet ik.
    Bij mij is het me echter nooit gelukt  iets van die filtering in een opgeslagen bestand terug te vinden.
    Tijdens het instellen in de interface ging alles best naar tevredenheid, maar bij het opslaan en afsluiten van Bias Soundsoap bleek daarna, ook  na rendering niets van het filter terug te vinden in het gewenste videobestand.
    Daarmee was ik niet de enige.
    Zal vast liggen aan het feit dat ik het achtergrondrenderen niet gebruik. Wink
    Ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat ik ook niet uitputtend heb geprobeerd, omdat ik een goed alternatief als audiofilter voor handen had.

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy