Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Advies gevraagd voor een grafische kaart

Last post 07-05-2009, 14:51 by Keek2. 4 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  07-05-2009, 11:08 320207

Advies gevraagd voor een grafische kaart

Dag Forumleden,

Welke grafische kaart kan ik het beste nemen om straks HD films te kunnen bewerken met Pinnacle 12 plus of Pinnacle 12 ultimate op mijn onderstaande PC?
    Ik weet dat ik een kaart nodig heb met 256 of misschien liever 512 mb (eigen gekoeld?) bv een NVIDIA, maar welke van de velen.
    Zijn er nog andere kwaliteiten waarop ik moet letten?

Nu heb ik een videokaart met geen eigen geheugen...Angry

met vriendelijke groeten,
    anneke

•  07-05-2009, 12:29 320225 in reply to 320207

Betreft: Advies gevraagd voor een grafische kaart

Mijn advies zou evenals dat van Hans zijn om eerst even de kat uit de boom te kijken.
    Het is helemaal niet zeker dat het nodig is.
    Heb je de test gedaan die ik geadviseerd heb?
    Wat is de uitkomst daarvan?
    Alleen als die test duidelijk negatief is moet je overwegen een videokaart aan te schaffen.
    Als er hier en daar een testonderdeeel geskipped is betekent nog niet dat je er niet mee kunt werken.
    Een advies voor een kaart zal op dit moment moeilijk zijn omdat het, mij in ieder geval, niet duidelijk is óf en zo ja welk type uitbreidingslot in je PC zit.
    Daar zul je eerst duidelijkheid over moeten hebben, dus óf het mogelijk is en of dat dat een AGP of PCI-E  slot is.
  •  07-05-2009, 13:19 320241 in reply to 320225

Hallo Marten,

De test heb ik toen meteen gedaan, (maar heb nu nog de 10.8 versie), en op het scherm stond
         Newer than qualified!

Nu weet ik niet waar ik dit slot moet vinden/zoeken?

Ik zal hem ook doen als ik Studio 12 plus of ultimate heb, dat wordt dan wel spannend....
    Welke Studio ik zou moeten kiezen..daar heb ik mij nog niet in verdiept.
    met vriendelijke groeten,
    anneke

•  07-05-2009, 14:49 320253 in reply to 320241

test is dus goed,

Proberen is dus de beste oplossing, heb je toch problemen. dan pas een andere videokaart,

http://forums.pinnaclesys.com/forums/permalink/319446/319991/ShowThread.aspx#319991

zoals ik hier nog een keer aanhaal, kletsen over sloten bij een packard bell heeft gewoon weg geen zin, het zijn rot computers als je dit zelf gaat doen !!! (geloof me maar Zip it!)

Google maar eens op Packard bell, dan weet je genoeg.........................

Dus hier kletsen over sloten en type kaarten heeft geen zijn, doe dat dus bij een dealer van Packard bell, wat je schijnbaar al gedaan hebt in jouw andere topic.Hmm

Over Studio zal ik me maar eens in ga verdiepen...............

Voor HD opnames moet je iedergeval min. de plus versie hebben.

Studio 12 plus of Ultimate moet je zelf bepalen. Ultimate kan gewoon meer dingen, zoals extra effecten, filters e.d.

Je moet zelf eerst gaan denken hoever ga ik met monteren, blijft het bij knippen en een muziekje, dan is plus al goed, wil je meer is de keus niet moeilijk................

zie link en klik op vergelijk rechts boven.

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/

•  07-05-2009, 14:51 320254 in reply to 320241

anneke23:
     Ik zal hem ook doen als ik Studio 12 plus of ultimate heb, dat wordt dan wel spannend....
    Welke Studio ik zou moeten kiezen..daar heb ik mij nog niet in verdiept.
    Voor zover ik weet zit er geen verschil in die testen.
    Deze ziet er niet slecht uit, ik zou het er eerst mee proberen.
    Je moet in ieder geval Studio Plus nemen voor HD bewerken.
    Met 10 plus kun je ook werken met HDV. . .
    Dus je kunt zo aan het werk.
    Mocht je toch 12 nemen, dan raad ik je aan eerst alles van Studio te verwijderen vóór je 12 installeert.

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy