Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen om daar vooral films mee te maken met Studio, ik heb nu nog S10.8 maar ik wil naar S12 (of S13 moet eerdaags verschijnen?) Ik heb een buget van ± 1000 euro. Ik wil hem door de plaatselijke computerwinkel in elkaar laten zetten.
IK heb nu een Panasonic nv-gs 180 camera met mini dv bandjes. hiervoor had ik een Sony video 8 camera, en heb ik nog een stapel video 8 bandjes en om die af te spelen heb ik nog een Sony digital 8 camera.
Wat is het belangrijkste waar ik op moet letten, Ik heb al eerder begrepen dat de voorkeur bestaat voor een processor van Intel samen met een video kaart van Nvidia. Is een Intel i7 core 2 quad een optie of zijn die nog te duur en kan ik beter gaan voor een b.v. Intel Core 2 Quad. En de video kaart kan ik er een uit de b.v. 9000 serie nemen of zijn er weer nieuwe kaarten op de markt, en kan ik dan een met 1024 mb of is 512 mb genoeg. Ik heb wel eens gelezen dat je er ook twee in kan zetten, en heeft dat zin, of werkt dat totaal niet.
Wat is (werkt) beter Windows Vista (of later misschien Windows 7) met 32 bits of 64 bits, en wat heeft dat voor gevolg voor de rest van de programma's op de computer, kan ik dan nog, wat oudere programma's gebruiken die het nu onder Windows XP prima doen.
Zijn er nog andere zaken die belangrijk zijn waar ik op moet letten.
Verder heb ik een zgn. break out box voor de video 8 bandjes, die moet er ook weer in.
Het zijn een hoop vragen, wie kan er wat over zeggen.
b.v.d. Wim Hofland