Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Hellep!! Mijn nieuwe camera heeft geen FireWire!!

Last post 10-10-2009, 4:26 by Erik Jan. 3 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  06-30-2009, 11:47 318992

Hellep!! Mijn nieuwe camera heeft geen FireWire!!

Ik heb onlangs een nieuwe video camera gekocht, de Sony DCR-SR57, voorzien van een harddisk voor de opslag voor beelden. Maar.....ik kan nergens een fire wire aansluiting vinden...En nu krijg ik mijn video beelden niet in Pinnacle.... Ik gebruik versie 10.8, maar met alleen een USB aansluiting (die de camera wel heeft), herkent Pinnacle de camera niet. Kan dus geen beelden ervan opnemen....

Kan wel gewoon beelden overzetten op de PC, maar ook daarvandaan krijg ik ze niet in Pinnacle. Ja, dan moet ik elke scène apart openen, maar dan krijg ik ik weet niet hoeveel losse "boekjes" met scènes.
    Plus dat het natuurlijk geen doen is....

Kan iemand me helpen, iemand een gouden tip???
  •  07-01-2009, 0:36 319112 in reply to 318992

Re: Hellep!! Mijn nieuwe camera heeft geen FireWire!!

Studio 10 heeft geen optie om op te nemen van een camera met een harde schijf. Dit is pas geintroduceerd in versie 11.
    Je kunt een trial versie downloaden van onderstaande link om de laatste versie 12 uit te proberen. Dit is een volledig werkende versie voor 2 weken.

Als je de software geinstalleerd hebt, sluit de camera dan aan via de meegeleverde USB kabel. Ga in de software naar bestand > importeer van extern apparaat
    Je kunt nu de film van je camera importeren naar de harde schijf en direct gebruiken.
  •  07-02-2009, 11:32 319587 in reply to 318992

Betreft: Hellep!! Mijn nieuwe camera heeft geen FireWire!!

Erik Jan:

Kan wel gewoon beelden overzetten op de PC, maar ook daarvandaan krijg ik ze niet in Pinnacle. Ja, dan moet ik elke scène apart openen, maar dan krijg ik ik weet niet hoeveel losse "boekjes" met scènes.
    Plus dat het natuurlijk geen doen is....

Kan iemand me helpen, iemand een gouden tip???
    Je zult er toch aan moeten wennen.
    Je camera slaat allemaal losse bestandjes op iedere keer als je de start/stop knop van  je camera hebt ingedrukt.
    Een nadeel van camera's met harde schijf of geheugenkaart.
    Je kunt en hoeft dus niet te capturen, gewoon kopiëren van camera naar PC via USB.
    Capturen via firewire kan vrijwel alleen bij camera's met tape. JVC is met enige modellen de enige uitzondering.
  •  10-10-2009, 4:26 345124 in reply to 319587

Re: Betreft: Hellep!! Mijn nieuwe camera heeft geen FireWire!!

Lange tijd geen tijd gehad om te hobby-en, maar nu het weer slechter wordt, kruip ik er weer wat meer achter...en dan meteen de volgende vraag....

Het is dus nu -met de nieuwe camera- niet meer mogelijk om een werkboekje (ik noem het altijd maar werkboekje, want het ziet er toch ook uit als een boekje), te hebben zoals voorheen?

Dus zoals dit (situatie met oude camera): 

[click to view image]

Een werkboekje met 9 scénes per pagina, en een niet al te dik boekje.

Hoe het er nu uitziet, met de nieuwe camera,  is bijvoorbeeld zo:

[click to view image]

Pictogram weergave....niet zichtbaar welke scène je 'pakt' , en 50 bladzijdes...wat niet erg snel werkt.

Of zo:

[click to view image] 

Detail weergave; je ziet nog wel welke scène je pakt, maar met dik 160 blz werkt het niet lekker om een scène aan het eind van je film te willen selecteren.

Ik meen het een keer wel zoals in de oude situatie gehad te hebben, dus mét de nieuwe camera, 9 scènes per blz,......maar ik kan niet meer vinden hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Ik meen toen ook op de rechter blz een soort van brilletje te hebben zien staan, waarmee je aan kon geven hoe de weergave eruit moest zien.

Is een nieuwer versie van Pinnacle wellicht een optie? Kan het daar wel mee??

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy