Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Beeld happert !!

Last post 05-30-2009, 15:55 by Leon. 7 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-29-2009, 14:52 311794

Beeld happert !!

Hallo,

ik heb me een nieuwe PC aangeschaft ( zie profiel ) nav aanschaf nieuwe camera (sony HDR-SR11) . Het heeft wat moeite gekost in het begin maar uiteindelijk heb ik mijn eerste DVD gebrand. Ik heb mijn beelden rechtstreeks ingeladen ( m2ts) en ze ook zo verwerkt. Dit ging behoorlijk vlot. Ik ondervind alleen bij sommige onbewerkte overgangen problemen in die zin dat het laatste beeld even blijft happeren alvorens een nieuwe scene begint. De overgangen die ik wel bewerkt heb lopen dan weer probleemloos en vloeiend. Wel moet ik erbij zeggen dat niet al mijn onbewerkte overgangen happeren?? Aan wat kan dit liggen? ( Dit zie ik alleen op mijn gebrande DVD en niet als ik mijn project op mij pc afspeel?)

tweede vraagje: Ik kan niet al mijn overgangen gebruiken ( verschijnt een uitroep teken)

By the way, ik gebruik nog steeds studio 11......de moeite om toch maar de 12 aan te schaffen?

Alvast bedankt voor de eventuele responsen...

Greetz,

Klutske

ps: graag wat hulp want ik moet dit weekend een plechtige communie gaan filmen en monteren voor 40 bestellingen en het zou leuk zijn dat dit probleempje zich dan niet meer zou voor doen!

•  05-29-2009, 16:10 311810 in reply to 311794

Betreft: Beeld happert !!

Wat je met bewerkte en onbewerkte overgangen bedoelt is me niet helemaal duidelijk.
    Omdat je er een DVD van maakt is het wellicht verstandig om vooraf een PAL widescreen project in te stellen.
    Ook adviseer ik, voor het geval je achtergrondrenderen hebt ingeschakeld, vóór dat je de DVD laat renderen eerst alle tijdelijke bestanden te verwijderen.

•  05-30-2009, 1:43 311891 in reply to 311810

Hallo, 

Vooreerst bedankt voor de snelle reactie. Wat ik met een bewerkte overgang bedoel is dat ik er een fade -in of fade-out of een andere overgang tss de scene plaats. In die gevallen loopt alles perfect doch in de gevallen dat ik geen overgang plaats tss de scenes durft het laatste beeld een fractie van een seconde te blijven happeren. Het vreemde eraan is dat dit niet tss elke onbewerkte scene  zich voordoet?

In ieder geval zal ik al eens beginnen met vooraf de instelling PAL widescreen in te stellen. De tijdelijke bestanden verwijderde ik ook al op voorhand. Ik ga het NU uitproberen en laat je nog iets weten,

Merciekes,

Klutske

•  05-30-2009, 2:09 311898 in reply to 311891

lees dit maar eens door:

http://forums.pinnaclesys.com/forums/thread/63147.aspx

Met name over het filmen met avchd. enkele van deze camera's hebben de eigenschap een het einde van scene's stilstaande frames te plaatsen. mogelijk dat dat het probleem is.

Knip van die fragmenten die in zijn geheel gebruikt worden, toch de laatste frames weg, mogelijk dat het nu over is......

•  05-30-2009, 3:20 311911 in reply to 311898

Leon:
    Met name over het filmen met avchd. enkele van deze camera's hebben de eigenschap een het einde van scene's stilstaande frames te plaatsen. mogelijk dat dat het probleem is.

Nou heb ik gelukkig niet zo'n camera, dus wat ik nu zeg is alleen maar theorie en geen ervaring.
    De camera zelf zal niet stilstaande beelden toevoegen, maar de nle (Studio in dit geval) .
    Het programma weet dat het videobestand een bepaalde lengte moet hebben, maar heeft geen juiste informatie hoe die beelden moeten worden opgebouwd en vult dus aan met onveranderde frames.
    Het wordt m.i. veroorzaakt omdat ook AVCHD werkt met GOP's (Group Of Pictures)
    In zo'n GOP staan maar een zeer beperkt aantal frames (I frames) met de juiste beeldinformatie en alle andere frames worden opgebouwd via informatie over veranderingen in beeld t.o.v zo'n I frame.
    De P frames daarvan zijn Predictive(voorspellend)
    Waarschijnlijk gaat het daar fout.
    Door de zeer sterke comprimering is daar voor de nle te weinig voorspellende informatie omdat het bestand niet verder gaat en dus worden de ontbrekende frames als niet veranderd vastgelegd.

Dit is mijn idee daarover, maar wellicht dat het toch anders is.
    Dat hoor ik dan graag.

•  05-30-2009, 3:56 311915 in reply to 311911

Hi Marten,

Nee het is een eigenschap van de camera,

Voor mijn Panasonic HDC-SD5 (handleiding camera).

Als is een opname start via de start knop, en vervolgens weer stop (pauze) wordt dit een scene genoemd, mooi toch Smile

De camera maakt verschil op de volgende punten,

1) opnames (scene's) op verschillende dagen dus op datum,

2) als er meer opnames(scene's)  zijn dan 99 scene's op de zelfde dag (max 999),

3) Als er een Scene korter is dan 3 seconden en de rest langer,

4) Als je Pre-rec Optie gebruikt (zit op de HDC-SD5, hij neemt dan 3 seconden eerder op voordat je de rec knop drukt),

5) wanneer je schakeld tussen de beeld weergave/opname opties, dus HG (1920x1080), HN (1440x1080), HE(1440x1080)

6) wissen tussentijd van scene's (delete),

Speel ik nu deze film af via een andere medium, (zoals in  Studio), zullen dus de scene's achter elkaar afgespeeld worden, nu komt het:

Nu zullen op de overgangen van de tussen liggende scene's die aan de bovenstaande punten voldoen, de beelden even stil staan. Tongue Tied,

Oorzaak ligt denk ik aan de opbouw van deze AVCHD bestanden Mts c.q. M2ts in deze camera, afspelen via deze camera geeft geen problemen !!

Raaaaaaaaaaaaaaarrrr maar waar....Confused.

•  05-30-2009, 5:00 311932 in reply to 311915

Leon:

Nee het is een eigenschap van de camera,..........
    ...........
    Oorzaak ligt denk ik aan de opbouw van deze AVCHD bestanden Mts c.q. M2ts in deze camera, afspelen via deze camera geeft geen problemen !!

En dus heeft het te maken met de opbouw van een/het AVCHD bestand.
    In de camera wordt een speciaal daarvoor geconstrueerde chip gebruikt voor het opnemen en afspelen, dat mag en kan dus niet fout gaan.
    In een NLE als Studio zit diezelfde chip niet en moet het afspeelbare videobestand softwarematig via de processor uit dat zwaar gecomprimeerde bestand gehaald worden.
    Daar gaat het m.i. niet helemaal goed  zoals ik omschreef en liggen onze zienswijzen dus niet zover uit elkaar.

•  05-30-2009, 15:55 312079 in reply to 311932

inderdaad het heeft ook te maken met de informatie over deze bestanden, deze informatie worden ook op de SD kaartjes weggeschreven echter weer in andere mappen, Terwijl de NLE zoals studio alleen maar naar de streaming kijken.

Het zou de oplossing zijn om een AVCHD-chip op een insteek kaart te "proppen" en die de AVCHD bestanden laten verwerken inkl. de nodige informatie over de bestanden en niet alleen de inhoud.

Het is raar dat de video files beinvloed worden als de datum veranderd, mogelijk dat dan deze insteekkaart dat opvangt net zoals de camera.

Dus ben het met jouw eens dat het aan de software ligt, maar de software kan het niet anders verwacht ik, we zijn er nog niet klaar voor........

(net zoals nu de LED lamp de uitkomst zou moeten zijn, over tien jaar misschien als ze dan eindelijk licht gaan geven Big Smile......)

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy