Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

Last post 02-06-2009, 13:30 by Leon. 13 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  01-30-2009, 17:15 281732

iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

ik heb me pinnacle nu 4 dagen hij doet 3 dagen en nu elke keer als ik de beelden die ik heb gecaptured met me dazzle wil render valt hij steeds uit kan iemand AUB  mij helpen ik wordt helemaal gek ik heb all zo veel moeite gedaan om de progamma te krijgen nu doet hij het ook niet :'( en die beelden is ook belangerijk :( 
  •  01-31-2009, 2:16 281796 in reply to 281732

Betreft: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

Hallo,

Welkom op dit forum !! Big Smile

Even eerst een stapje terug, namelijk werkt studio wel goed !!

Kan je wel monteren (effecten, overgangen toevoegen) met een videobestand maken van de bij geleverde filmpje van de clowntjes ?

Test dit als eerste !

VERDERS:

Gegevens van jouw computer, dus de type grafische kaart, werkgeheugen, snelheid van de CPU etc.

Welke windows versie, welke studio versie (Update gedaan !!)

Zijn de captured beelden wel goed ! (geen verloren beelden tijdens Capture (teller onder voorbeeldscherm))

Waarkomt het programma vandaan als je zegt "ïk heb zo veel moeite gedaan om de programma te krijgen"....Huh?

•  01-31-2009, 3:32 281807 in reply to 281796

Re: Betreft: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

ik kan wel monteren maar als ik een bestaand project oprn valt hij weer uit :(

Gegevens AMD@ Turion 64 x2 Mobile Technology
    TL 60 (2.0 GHz, 2 x 512 KB L2 cache
    Up to 1535MB NVIDIA GeForece 8400M G TurboCache
    3GB DDR2
    320HDD
    DVD-Super Multi DL Bo2.11b/g WLAN
    ik heb windows vista want ik had 10 bij me dazzel gekregen maar die werkte niet dus liet ik me vriend langs komen die hij 3WEKEN UIT STELT en na 3 weken heb ik het hij doet het 3 dagen en nu crashed hij en de beelden die ik capture zijn goed ik heb ook de update gedaan ik heb vandaag ook voor me zelf een pinnacle studio 12 ultimate gekocht verwijdert opnieuwe geinstaleerd nog steeds valt hij uit :(
  •  01-31-2009, 4:02 281810 in reply to 281807

Betreft: Re: Betreft: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

het is een laptop, toch !

(video geheugen kan een probleem omdat het turbo cache is.... studio kan hier niks mee, moet een kaart met eigen videogeheugen zijn , zie doos......)

Wat je kunt doen is studio openen met een nieuw project.

via bestand alle tijdelijke bestanden verwijderen. project weer proberen te openen....

Anders kijken waar jouw rendermap is ondergebracht zie instellingen van studio.

Studio afsluiten,  gehele rendermap verwijderen (is alleen de werkmap van studio zelf, niet het project map).

Studio starten en project opnenen.

•  01-31-2009, 4:22 281817 in reply to 281810

Re: Betreft: Re: Betreft: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

ik heb alles gedaan wat er staat en ik heb me progamma daarna opnieuw gestart en toen ik iets ff opnamom te kijken probeerde te renderen viel hij weer uit :( ik heb een best wel een oude laptop in de woon kamer ik probeerde daarop pinnacle studio 12 en daar lukt het wel :S dus ik denk dat ik me beelden op een dics zet de laptop gewoon formateer tog bedankt voor de moeite :)

•  01-31-2009, 8:31 281872 in reply to 281817

Betreft: Re: Betreft: Re: Betreft: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

Windows er opniuew op zetten zal altijd wel wat helpen, computer is dan nagenoeg leeg dus lekker snel.

Denk dan ook aan

:De laatste drivers voor de video kaart !! (downloaden van de site van de fabrikant).

:Updaten drivers video kaart, 

:Aero weergave vista uitzetten, maakt de computer een stuk sneller,

:Updaten Studio naar 12.1

Maar lekker zal het nooit lopen door het type video kaart, als deze alleen Turbo cache geheugen heeft en geen eigen geheugen aanboord heeft.

Kan je zien bij Uitvoeren (bij vista onder Buro. acc), intikken DXdiag, tabbbald beeldscherm !!

•  02-02-2009, 1:47 282258 in reply to 281732

Re: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

Geef ook nog aan welk merk en type laptop je gebruikt.

Het uitvallen van Studio bij openen van projecten (of andere handelingen waarbij bepaalde mappen op de harde schijf worden aangesproken) is bijvoorbeeld een veel voorkomend probleem bij laptops van het merk Acer, en dan met name uit de M en/of G serie.

Mocht je dus een dergelijk type laptop hebben kijk dan ook even hier.

(Vergeet in dat geval niet ook Studio opnieuw te installeren)

•  02-03-2009, 8:48 282809 in reply to 282258

Betreft: Re: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

Nou met alle respect maar ik vind dit een beetje goedkoop. Ik had speciaal deze krachtige laptop (enfin enkele maanden geleden toch) gekocht voor bewerkings en presentatiemogelijkheden (full HD scherm, dual lamp).

En bij geen enkel merk word je vrolijk van alle voorgeïnstalleerde troep software.

Maar uit pure frustratie ben ik ook maar Premiere Elements gaan kopen en die heeft het probleem niet. Dan moet je ook zo eerlijk zijn dat er een conflict is tussen beiden. Acer zegt dan dat hun pc's volgens alle standaarden zijn en jullie beweren hetzelfde. Leuk allemaal, maar daar schiet niemand wat mee op.

•  02-03-2009, 11:36 282859 in reply to 282809

Zoek eens op dit forum op acer, dan kom je onder andere dit tegen.

Helaas staan ze bij Acer niet echt open voor een discussie, zelfs niet als dit op een inhoudelijke en opbouwende manier wordt gebracht. Hun reactie was `Acer ondersteunt de installatie van Pinacle niet. U kan de Empowering software proberen te verwijderen om te zien of het probleem dan wel opgelost is. Het verwijderen van de software is op eigen risico en u dient een recovery cd te maken voordat u de software daadwerkelijk verwijdert.`

Wat mijn PC betreft is alles inmiddels voor elkaar, de installatie van Studio 12 is inmiddels gelukt met medewerking van de Nederlands Pinnacle helpdesk daar waar het probleem toch echt een Acer specifiek probleem is! Voor de mensen die nog niet zo gelukkig zijn met hun nieuw aangeschafte Acer M3641 heb ik de volgende suggestie:

1. Herstel de PC naar de fabrieks instelling met behulp van Acer eRecovery Management (onder Vista: Start -> Alle programma's -> Acer Empowering Technology -> Acer eRecovery Management -> Opnieuw installeren

2. Vervolgens kiezen:

-> Systeem herstellen naar standaard instellingen (Acer fabrieks-instellingen)

OF 

-> Systeem herstellen vanaf CD/DVD (als je zelf een back-up hebt gemaakt met behulp van Acer eRecovery Management -> Schijf branden, bijvoorbeeld nadat je de verse Acer installatie hebt bijgewerkt met Microsoft/Windows update). Dit scheelt je weer tijd tijdens de her-installatie

3. Nadat het systeem opnieuw is ge-installeerd download je PCDecrapifier (http://www.pcdecrapifier.com/) en hiermee verwijder je in één klap alle door Acer meegeleverde software (alle spelletjes, etcetera....) en vervolgens download en gebruik je CrapCleaner (http://www.ccleaner.com/) om het registry op te schonen. De enige Acer software die er nu nog op het systeem aanwezig is is de Acer eRecovery Management (deze moet uiteraard aanwezig blijven voor het herstellen van het fabrieks image vanaf de harde schijf en kan ook niet op normale wijze worden verwijderd).

4. Zorg ervoor dat Vista up-to-date is met behulp van Windows update (onder Vista: Start -> Alle programma's -> Windows Update)

5. Maak een nieuwe backup naar CD of DVD met Acer eRecovery Management (onder Vista: Start -> Alle programma's -> Acer Empowering Technology -> Acer eRecovery Management -> Schijf branden -> Back updisk met huidige systeeminstellingen maken ). Dit is niet noodzakelijk voor de Studio 12 upgrade of installatie maar zorgt er wel voor dat mocht het mis gaan je terug kunt naar de situatie van de verse Acer fabrieksinstallatie, bijgewerkt met de laatste Windows updates maar zonder de Acer software die kennelijk niet compatible is met andere software...). Dit scheelt je weer tijd tijdens een mogelijke her-installatie omdat je dan onder punt 2 voor de tweede optie kunt kiezen waarna je bovenstaande punten 3 en 4 kunt overslaan.

6. Je bent nu klaar voor de installatie of upgrade naar Studio 12.

gr. Arie
  •  02-06-2009, 10:15 284039 in reply to 281732

Re: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

Hoi,

Ik heb geen laptop van acer maar wel een desktop  aspire M1641  .  Bij mij valt pinnacle ook steeds weg.  Ik kan niets opslaan of een andere map openen.  Ook ik heb Vista op de computer staan.Bij pinnacle zei men tot twee keer toe dat ik hem niet goed geinstalleerd had.  Ik doe precies wat ze zeggen maar het helpt geen zier. Ik had deze computer nog wel gekocht omdat ik mijn vorige te traag vond voor pinnacle. Is er iemand die pinnacle 12 wel op een computer van acer met vista heeft staan ?  Hoe heeft hij dat dan gedaan.

Pluisje Cool

•  02-06-2009, 10:22 284041 in reply to 284039

Als je het vorige bericht van Arie goed gelezen hebt kun je daaruit concluderen dat het niet aan de laptop ligt maar aan de vóórgeïnstalleerde rotzooi van Acer.
    Dat moet je dus verwijderen behalve de recoverytool, en daarna pas Studio installeren.
  •  02-06-2009, 10:47 284045 in reply to 284041

Re: Betreft: Re: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

Hoi Marten, Ik heb nu alleen de acer empowering soft ware verwijderd via het configuratiescherm.

Ik heb de computer overnieuw opgestart en walla  studio 12.1 draait en ik kan gewoon opslaan.

Jullie zijn allen geweldig.  Mijn complimenten.

Groeten Pluisje Cool 

•  02-06-2009, 10:53 284046 in reply to 284045

Betreft: Re: Betreft: Re: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

Nog simpeler dus >>> proficiat en succes verder. Yes
  •  02-06-2009, 13:30 284094 in reply to 284046

Betreft: Re: Betreft: Re: iemand HELP mijn pinnacle studio 12 valt steeds uit :(

tja, alleen het duurde wel even voordat we toen bij deze oplossing waren....

Ik denk dat deze Acer software het systeem bewaakt en een soort "eerlijke" verdeling maakt van zijn capaciteit over de lopende programma's inkl de besturing (windows dus).

Video bewerking is dus zwaar voor een computer, maar acer zal hier wel een soort rem op gooien, immers de rest wil ook nog wat....Tongue Tied.

De werkelijkheid is anders, "WIJ" willen immers het max. vermogen voor Studio (wat ook logisch is natuurlijk, daar kopen we ook een snellere computer voor, toch......).

Aktie, reactie, zeg maar....Party!!!

View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy