Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

studio 11 sluit zichzelf af OPGELOST

Last post 04-05-2009, 14:25 by Vakantieman. 37 replies.
Page 1 of 2 (38 items)   1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  •  10-18-2008, 10:05 244660

studio 11 sluit zichzelf af OPGELOST

Wanneer ik bijvoorbeeld een video wil openen, maar ook in het menu van opnemen als ik dan de locatie wil openen. Als ik dn klik op het map icoontje, om in een map iets te open.

Als ik dat dus doen dan sluit studio 11 zichzelf af.

Is dit een bug of iets anders? Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank voor het reageren.

•  10-19-2008, 8:10 244887 in reply to 244660

Betreft: studio 11 sluit zichzelf af

hmmmm... ik heb dit ook met studio 11 met m'n acer notebook onder vista... ook met het openen van de video bestanden... ik heb de aspire 7730G deze zou snel genoeg moeten zijn... ik snap het ook niet! als je het gevonden heb dan hoor ik het graag! heb het soms ook als ik een fotoalbum maak met een programma van een webwinkel... misschien ligt het aan de configuratie van het notebook.... ben er zelf nog niet uit!

•  10-19-2008, 22:22 245032 in reply to 244660

Michaelberg:

Wanneer ik bijvoorbeeld een video wil openen, maar ook in het menu van opnemen als ik dan de locatie wil openen. Als ik dn klik op het map icoontje, om in een map iets te open.

Is dit een bug of iets anders? Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank voor het reageren.

Heb je wel de laatste versie ?

anders deze downloaden via de pinnacle site:

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+11+Support/Download+Sites/Drivers+-+Updates?mode=documents

Ik verwacht dat de installatie niet goed is verlopen, mede omdat je meerdere klachten hebt op dat gebied !

Goede deinstal en vervolgens opnieuw installeren zou een optie zijn.

Je kunt ook kijken naar de virus scanner, deze kijkt ook mee met het openen van bestanden, kan zijn dat studio dit niet "leuk"  vindt.

Scanner als test uitzetten bij het openen van deze bestanden. anders toch optie 1, ben ik bang.....

•  10-20-2008, 6:19 245127 in reply to 245032

OK bedankt voor de hulp, ik zal het proberen.
  •  10-20-2008, 7:45 245157 in reply to 245032

Ik heb het allemaal geprobeerd, maar tevergeefs. Maar in iedergeval bedankt voor de sugesties.

Ik heb studio 11 wel al eerder op een andere computer (thuis) geinstalleerd en nu dus ook op mn notebook,

zou het daar misschien aan kunnen liggen? En ook heb ik voor het registreren een ander e-mail adres gebruikt.

ps. In de bijlage heb ik de foutmelding (rapportdetails) staan, misschien is daar iets uittehalen?!

•  10-20-2008, 7:47 245159 in reply to 245157

kan ik mij niet voorstellen,

welke programma's draaien er op de achtergrond mee ?

welke media speler gebruikt je, alleen windows media speler ?

•  10-20-2008, 8:04 245164 in reply to 245159

mijn antivirus NORTON kan ik niet uitzetten.

Ik heb op de achtergrond niks draaien, alleen norton dan, maar daar had ik op de andere computer waar studio ook op staat geen last van. Ik probeer zo veel mogelijk uit te zetten als ik studio gebruik.

Ik gebruik Windows Media Player, ik heb ook Itunes van apple er op staan maar die gebruik ik haast niet, alleen voor mn Ipod. in mn vorige bericht heb ik nog een bijlage toegevoegd, misschien dat daar iets uittehalen is?

•  10-20-2008, 8:10 245168 in reply to 244660

Michaelberg:

Als ik dn klik op het map icoontje, om in een map iets te open.

Is dit altijd dezelfde map of hoofdmap of komt het voor bij elke willekeurige map?

•  10-20-2008, 8:13 245170 in reply to 245159

ik heb nu gemerkt dat studio bij alles zichzelf af sluit, als ik een project wil opslaan als, project openen, video bestand openen, en ga zo maar door.

Dus bij alles wat ik wil openen en opslaan sluit studio 11 af.

•  10-20-2008, 8:17 245173 in reply to 245168

Studio sluit zichzelf af bij alles wat ik wil openen of opslaan, als ik op het icoontje van een map click, of als ik  CTRL+O en CTRL+S en ga zomaar door, ook als ik een project wil openen.

Ik krijg nog geen map met bestanden te zien, hij sluit meteen als ik op het icoontje klik of een sneltoets gebruik af.

Ik kan wel de rapportdetails laten zien, zie bijlage.

•  10-20-2008, 11:12 245251 in reply to 244660

Re: studio 11 sluit zichzelf af

Hallo,

een eind verder op is ook een forum met hetzelfde item. Hierop heb ik ook gereageerd.

Ik heb het zelfde probleem (afsluiten van v11 als project wordt opgeslagen of geopend) met een Acer M1640 desktop waarop windows vista draait. Op mijn vorige computer met XP geen problemen gehad met pinnacle v11. Gek genoeg ondervind ik ook geen problemen wanneer ik v11 op mijn HP laptop met vista installeer.

Onderhand verwacht ik van pinnacle wel eens een patch om dit te verhelpen. Ik dacht slim te zijn en xp te installeren op de Acer desktop, maar dat was kansloos i.v.m. herkenning van sata schijf (zal allemaal wel). Daar is een driver voor nodig en aangezien Acer geen XP meer ondersteunt kun je nog lang op de driver wachten. Kortom je/we zit(ten) met onbruikbare DURE software opgescheept.

Alle trucjes die genoemt worden heb ik geprobeerd, ook van het engelse en duitse forum. Helaas, geen resultaat, dus bespaar je de moeite. En inderdaad ook op het duitse en engelse forum lees ik over ditzelfde probleem.

•  10-20-2008, 11:51 245275 in reply to 245251

Betreft: Re: studio 11 sluit zichzelf af

ok bedankt voor de reactie.

Ik heb kan trouwens wel werken met studio, alleen moet je daar eerst iets meer stappen voor ondernemen, namelijk:

De foto's kan ik wel openen, zonder dat studio afsluit.

Misschien dat je dat al wist.

Dus probeer eerst foto's te openen, alleen op het icoontje drukken en dan annuleren, en dan kan je een video openen of een project opslaan of openen. En dat moet je dus elke keer doen wanneer je Pinnacle weer opent.

Dit werkte in ieder geval bij mij, misschien niet bij iedereen.

Zo te zien heeft het dus met Acer te maken, want iedereen die het probleem heeft heeft een Acer Notebook of Desktop PC.

Probeer het eens en reageer weer.

Michael

•  10-20-2008, 12:26 245297 in reply to 245275

leverd acer een image mee of een losse windows versie ?

Anders eens een verse windows erop, dus niet van de image.

probeer anders eens de video kaart te updaten, dus zoeken naar nieuwe drivers of de zelfde alleen van de fabrikant van de kaart. verwijder de bestaande drivers en op een goede manier de nieuwe drivers !

Kan zijn Studio probeert te gaan renderen bij het opstarten van een project en daarom crasht , omdat hij problemen heeft met de drivers van Acer zelf !!!

•  10-20-2008, 14:32 245338 in reply to 245297

Leon:

leverd acer een image mee of een losse windows versie ?

Anders eens een verse windows erop, dus niet van de image.

probeer anders eens de video kaart te updaten, dus zoeken naar nieuwe drivers of de zelfde alleen van de fabrikant van de kaart. verwijder de bestaande drivers en op een goede manier de nieuwe drivers !

Kan zijn Studio probeert te gaan renderen bij het opstarten van een project en daarom crasht , omdat hij problemen heeft met de drivers van Acer zelf !!!

Er zat was een image van windows, als je bedoelt dat Vista al op de PC stond en alleen nog geinstalleerd moest worden.

Ik kan voor mijn video kaart geen update vinden. En als er updates zouden zij  voor mijn Nvidia Gefore, ik werd via de geforce site naar de site van Acer verwezen, omdat ze zelf geen updates maken voor de mobiele video-kaarten, dus als er een update is dan moest ik die zoeken op de site van Acer, maar ik kon geen update vinden.

•  10-21-2008, 0:23 245482 in reply to 245338

Ik heb zelf ook een Acer laptop, Intel Core2 Duo T5550, GForce 8400M, Windows Vista en heb geen last van afsluiten van Studio.

Studio werkt normaal (wel redelijk traag) op deze laptop.

Acer levert geen enkele cd/dvd bij aanschaf laptop mee, je kunt (eenmalig) een image van het systeem maken met eigen dvd's.

Jan Konings

•  10-21-2008, 22:29 245806 in reply to 245482

windows bevat logboeken, hierin worden foutmeldingen gedumpt. Zeker bij vista is dit leuk omdat je dan mogelijk ook een oplossing te krijgt.

meer info over logboeken:

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Aan-de-slag-met-Windows-logboeken.htm

kan je iets terug vinden over pinnacle en of studio ?

•  10-22-2008, 6:21 245921 in reply to 245806

Attachment: event log studio.jpg
    Leon:

windows bevat logboeken, hierin worden foutmeldingen gedumpt. Zeker bij vista is dit leuk omdat je dan mogelijk ook een oplossing te krijgt.

meer info over logboeken:

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Aan-de-slag-met-Windows-logboeken.htm

kan je iets terug vinden over pinnacle en of studio ?

Ik heb gekeken, er zijn wel een aantal errors, zie de foto in de bijlage.

Bij elke error staat in de beschrijving:  'in the hash map cannot be updated.'

en bij de details: 'Context: Application, SystemIndex Catalog Details: A device attached to the system is not functioning.'

En onder de system log vond ik dit nog, het is iets dat windows defender heeft ontdekt iets met de keys:

Windows Defender Real-Time Protection agent has detected changes. Microsoft recommends you analyze the software that made these changes for potential risks. You can use information about how these programs operate to choose whether to allow them to run or remove them from your computer. Allow changes only if you trust the program or the software publisher. Windows Defender can't undo changes that you allow.

For more information please see the following:

Not Applicable

Scan ID: {96BBACB4-537C-4E65-8F4B-8ED6638A7B5D}

User: Michael-PC\Michael

Name: Unknown

ID:

Severity ID:

Category ID:

Path Found: regkey:HKCU@S-1-5-21-3898940596-863353429-3059661417-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\LaunchList;runkey:HKCU@S-1-5-21-3898940596-863353429-3059661417-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\LaunchList;file:C:\Program Files\Pinnacle\Studio 11\LaunchList2.exe

Alert Type: Unclassified software

Detection Type:

•  10-22-2008, 16:11 246119 in reply to 245921

heb je bij het hardware overzicht ergens uitroep tekens staan ?

later:

zet in windows de defender eens uit.

1.

U kunt Windows Defender als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik op WindowsDefender.

2.

Klik in het menu Hulpprogramma's op Opties.

3.

Schakel onder Opties voor beheer het selectievakje Windows Defender gebruiken in of uit en klik op Opslaan.  Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

•  10-22-2008, 19:14 246147 in reply to 246119

En in de hardware log overzicht stond nog helemaal niks, geen 1 foutmelding.

En als ik windows devender uitzet is het nog steeds het zelfde. Ik heb wel twee andere problemen gevonden:

Dit is een probleem uit het logboek over de map: 'Patch_Backup' met het bestand 'studio.exe', als ik die probeer te openen staat er deze foutmelding: 

'The application has failed to start because its side-by-side configuration is in correct. Please see the application event log(=logboeken) for more detail.'

Bron/source: SidebySide
    Activation context generation failed for "C:\Program Files\Pinnacle\Studio 11\Patch_Backup\studio.exe".
    Dependent Assembly PCLE.DiscAPI,processorArchitecture="x86",type="win32",version="3.0.0.0" could not be found.
    Please use sxstrace.exe for detailed diagnosis.

LaunchList2.exe  Probleem,  in Taakbeheer kan ik launchlist2.exe niet vinden, misschien dat dat het probleem is??

Bron/source: Windows Devender
    Windows Defender Real-Time Protection agent has detected changes. Microsoft recommends you analyze the software that made these changes for potential risks. You can use information about how these programs operate to choose whether to allow them to run or remove them from your computer.  Allow changes only if you trust the program or the software publisher. Windows Defender can't undo changes that you allow.
     For more information please see the following:
    Not Applicable
      Scan ID: {96BBACB4-537C-4E65-8F4B-8ED6638A7B5D}
      User: Michael-PC\Michael
      Name: Unknown
      ID:
      Severity ID:
      Category ID:
      Path Found: regkey:HKCU@S-1-5-21-3898940596-863353429-3059661417-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\LaunchList;runkey:HKCU@S-1-5-21-3898940596-863353429-3059661417-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\LaunchList;file:C:\Program Files\Pinnacle\Studio 11\LaunchList2.exe
      Alert Type: Unclassified software
      Detection Type:

Dus iets met de/het  map/bestand patch_backup\studio.exe  en  Launchlist2.exe

En in de hardware log overzicht stond nog helemaal niks, geen 1 foutmelding.

•  10-23-2008, 2:20 246222 in reply to 246147

Hallo,

Wordt moeilijk, Launchlist2.exe is een onderdeel van Pinnacle studio. Kan inderdaad kloppen dat deze niet in taakbeheer staat.

Zit nu te denken aan aan de struktuur van jouw PC, is het een 64bit of een 32bit versie ?, heb je zodoende ook de goede Vista versie !.

De eerste foutmelding kan daar ook mee te maken hebben.

•  10-23-2008, 5:35 246282 in reply to 246222

Ik heb een Windows Vista Home Premium (Service Pack 1)

En een 32 bit PC

•  10-23-2008, 5:57 246293 in reply to 246282

Re: Betreft: Re: studio 11 sluit zichzelf af

Hoi,

Kijk hier eens

Schijnt te helpen wanneer Studio blijft afsluiten wanneer bestandslocatie gekozen moet worden.

Nieuwe installatie proberen in het root admin account

•  10-23-2008, 7:36 246320 in reply to 246293

Betreft: Re: Betreft: Re: studio 11 sluit zichzelf af

hoi randy,

Bedankt voor de reactie, maar dat met die root admin account werkte bij mijn pc niet.

maar in ieder geval bedankt voor de hulp.

•  10-23-2008, 14:27 246490 in reply to 246320

even volhouden....

nog een keer onder app. beheer, dan vervolgens onder tabblad Beeld,

vinkje zetten bij verborgen apparaten weergeven.

Ktijg je nu wel ergens een uitroep teken...

•  10-23-2008, 16:10 246515 in reply to 246490

Ik heb alles in het engels, maar bij view(beeld) staat er bij mij 'Show analystic and debug logs' als dat 'verborgen apparaten weergeven' is, dan staat er bij hardware nog steeds niks.
Page 1 of 2 (38 items)   1 2 Next >
View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Dealer Login | Store Locator
Avid Technology, Inc. brands:
Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius

©2007 Pinnacle Systems, Inc. All Rights Reserved.All trademarks and registered trademarks are the property of their respective owners.Site content and product specifications are subject to change.  Privacy Policy |  Terms Of Services |   Environmental Policy