Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

PCTV TO GO Wireless

Last post 02-01-2009, 22:29 by Leon. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  05-26-2008, 0:49 183662

PCTV TO GO Wireless

Vorig weekend heb ik me ook een PCTV TO GO wireless aangeschaft, met de bedoeling om tv programma's naar de pc's van de kinderen op de 1e en 2e verdieping te versturen. Alles werkt perfect behalve de ontvangst op de 1e en 2e verdieping. Ik werk met een draadloos netwerk dat via een Linksys range booster versterkt wordt op de 1e verdieping.

De draadloze pc's zien dus eigenlijk 2 netwerken met dezelfde naam (eentje met een signaal van +-40% en eentje met een signaal van +-100%). Wanneer ik de pc's laat connecten met het 100% signaal, het versterkte signaal via de range booster is het onmogelijk om de pctv to go op het netwerk te vinden. Wanneer ik ze (geforceerd) laat verbinding maken met het +-40% signaal (welk rechtstreeks van de draadloze router beneden komt) lukt dit wel, mits gehaper wegens de slechte kwaliteit van de verbinding. Natuurlijk gaan de pc's bij de volgende reboot automatisch het 100% signaal gebruiken en wordt het opnieuw onmogelijk om op de pc's boven tv te kijken. Met mijn niet-draadloze pc op de benedenverdieping is er via de router geen enkel probleem.

Mijn opzet om met dit toestel het tv signaal draadloos naar de bovenste verdiepingen te brengen valt zo uiteraard in het water. Iemand enig idee waarom de pctv to go console niet herkend wordt bij het gebooste draadloze signaal en liever nog, een oplossing voor dit probleem :)

Groeten,

Nic

•  05-26-2008, 2:14 183679 in reply to 183662

• Ichtus is not online. Last active: 23-06-2009, 3:09 Ichtus
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-10-2007
    • Poort naar De Kempen. Het mooiste stukje op aarde.
    • Posts 648

Betreft: PCTV TO GO Wireless

Nic,

Ik heb niet echt een oplossing voor jouw probleem. Misschien kun je toch je voordeel doen met een artikel uit Hardware.info nr. 2 van 13-05-08 over netwerk via het stopcontact

•  02-01-2009, 22:29 282240 in reply to 183679

Betreft: PCTV TO GO Wireless

een beetje laat, maar goed !

Deze Rangbooster is op zich al een router, de PCTV TO GO Wireless zit op de ander router en daar zit het probleem, De PCTV wordt niet gezien op de eerste router omdat daar niet gezocht wordt, immers jouw twee router (wireless) wordt gezien vanuit de computer als eerste router en daar wordt hij dan ook verwacht !

Nu kan je de PCTV verplaatsen naar de tweede router, of de tweede router zo instellen dat er verwezen wordt naar de eerste router als er verbinding gezocht wordt naar de PCTV (dit kan ook via windows)

Zoeken op Google: instellen gateway !

(deze instellingen hangen af van de windows versie en alles moet een vaste IP krijgen, dus enige netwerk kennis is wel vereist)

View as RSS news feed in XML
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy