Forums
in > Search
Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Route generator

Last post 12-16-2008, 12:04 by Ichtus. 43 replies.
Page 1 of 2 (44 items)   1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  •  04-30-2008, 12:14 166802

• Ichtus is not online. Last active: 23-06-2009, 3:09 Ichtus
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-10-2007
    • Poort naar De Kempen. Het mooiste stukje op aarde.
    • Posts 648

Route generator

Michiel Jansen heeft zelf een route generator gemaakt. Op deze site vind je een (Engelse) beschrijving en de download. Een Nederlandse beschrijving vind je bijna onder aan de pagina onder "Reviews".
  •  05-01-2008, 4:47 167184 in reply to 166802

Betreft: Route generator

De linken zijn volgens mij niet goed!!!

Kan dit ?

gr

cas

Embarrassed

•  05-01-2008, 6:35 167269 in reply to 167184

De linken zijn wel goed.

Alleen de link waar je de download vandaan kunt halen heeft een datalimiet..... Morgen maar weer proberen............

Groeten Mandy

•  05-01-2008, 6:56 167297 in reply to 167269

Het is een erg leuk tooltje. Heb er al mee zitten spelen, maar mij Pinnacle 11 zegt dat hij de gegenereerde avi niet kan openen. Daar moet ik dus nog maar eens mee oefenen denk ik.

Het zou ook leuk zijn als je zelf icons kunt toevoegen. Met wat voor programma kun je zo'n icons eigenlijk maken? Is daar ook freeware van?

Groeten Mandy

•  05-01-2008, 9:40 167355 in reply to 167297

@Mandy,

om zelf Icons te maken kun je het gratis programma Easy Picture2Icon gebruiken.

http://www.picture2icon.com/

Misschien is het wat je zoekt. Ook voor eigen desktop icoontjes.

•  05-01-2008, 9:41 167357 in reply to 167355

@Moviemaker63: Thanx voor de link !

Groeten Mandy

•  05-03-2008, 10:50 168523 in reply to 167297

Re: Betreft: Route generator

Mandy:

Het is een erg leuk tooltje. Heb er al mee zitten spelen, maar mij Pinnacle 11 zegt dat hij de gegenereerde avi niet kan openen. Daar moet ik dus nog maar eens mee oefenen denk ik.

Het zou ook leuk zijn als je zelf icons kunt toevoegen. Met wat voor programma kun je zo'n icons eigenlijk maken? Is daar ook freeware van?

Groeten Mandy

Ik krijg het niet geïmporteerd in Studio 11.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

•  05-03-2008, 11:02 168532 in reply to 167297

Re: Betreft: Route generator

Hallo Mandy,

Ik heb me zojuist ook aangemeld op dit forum, om je vraag te kunnen beantwoorden. Zo zijn er onverwachts opeens een stuk meer gebruikers gekomen dan ikzelf. 

Zelf gebruik ik nog steeds Pinnacle 9.4 en dat is ook de enige applicatie waarin ik de gegenereerde AVI's heb gebruikt. Daarin werkt het met de standaard instellingen. Onder water wordt dus bmp2avi gebruikt om de frames te converteren naar een AVI file. Hierin zijn nog dingen te configureren, zoals de codec die gebruikt wordt, aantal frames per seconde, etc. Standaard is het ongecomprimeerd, 25 fps. Er is een (omslachtige) manier om de settings die routegenerator gebruikt voor bmp2avi aan te passen via het Windows register. Alleen, zoals gezegd is dit een beetje omslachtig en je moet wel weten wat je doet. Ook zou je moeten weten welke codec Pinnacle verwacht voor de AVI file, hoeveel frames per seconde, etc.

Ik weet hier zelf niet veel vanaf, maar als iemand anders weet hoe dit zit, kan ik je vertellen hoe je bmp2avi kunt configureren om dit formaat te krijgen.

Michiel

•  05-04-2008, 1:28 168959 in reply to 166802

Re: Route generator

Bedankt voor de link, Ichtus, en bedankt voor het programma, Michiel Jansen! Simpel en doeltreffend. Ja, er zijn nog allerlei toeters en bellen aan toe te voegen -- zoals optionele icons en de richting ervan, meerdere kleuren voor de routeaanduiding, de mogelijkheid om de snelheid van de route-intekening aan te passen en constant te houden, het gebruik van 'Bezier curves', pan- en zoommogelijkheden om de route als met een camera te volgen en ga zo maar door -- maar dan praat je al vlug over een professioneel pakket.
  •  05-04-2008, 2:35 168978 in reply to 168959

Ik kan er inderdaad nog genoeg aan toevoegen, maar daar wordt de applicatie natuurlijk weer gelijk een stuk complexer door en daarbij kom ik dan waarschijnlijk zelf niet meer aan videomontage toe Smile

Maar een aantal simpele dingen zoals, aanpassen kleur van de routelijn en zelf icoontjes toevoegen heb ik al vaak gehoord, dus dat gaat in ieder geval in de volgende versie komen.

Michiel

•  05-04-2008, 4:41 169000 in reply to 168978

Weet iemand hoe je het gegenereerde AVI bestand kunt inlezen in Studio 11?

Ik kom er niet uit.

Krijg steeds de melding dat het bestand niert herkend wordt.

Koos 

•  05-04-2008, 5:40 169007 in reply to 169000

Hallo Koos,

Zoals gezegd, werkt het bij mij zonder problemen met Pinnacle 9.4.3, maar het kan zijn dat Pinnacle 11 het ongecomprimeerde AVI formaat (dat standaard wordt gegenereerd), niet meer slikt. Maar er is een manier om ervoor te zorgen dat bmp2avi (dat onder water gebruikt wordt) een andere codec te laten gebruiken. Je moet daarvoor wat aanpassen via het windows register, omdat dit nog niet configureerbaar is in route generator zelf. Het is dus nog een beetje omslachtig, maar het zou wel moeten werken.

Ik hoop dat je een beetje thuis bent in het gebruik van Windows en ouderwetse DOS commando's? (zo niet, dan moet ik het misschien nog iets duidelijker uitleggen, maar ik doe mijn best) Deze uitleg is trouwens voor Windows XP. Als je Vista gebruikt, werkt het misschien anders. Je moet hiervoor een wijziging maken in het windows register, via de registry editor, waarin veel  applicaties hun configuratie opslaan. Dus pas op dat je geen verkeerde dingen aanpast. Dus alleen de key die ik hieronder beschrijf!

Je moet er eerst achter komen uit welke codecs je kunt kiezen. Dit kan door handmatig het commando 'bmp2avi.exe -l' uit te voeren vanuit een windows command shell (start->uitvoeren, vervolgens intypen "cmd.exe"). Er opent nu een windows prompt. In dit window moet je een cd doen naar de submap genaamd 'bmp2avi' in de map waar je routegen geinstalleerd hebt. (Bijvoorbeeld: cd c:\routegen). Als je hier vervolgens het commando 'bmp2avi.exe -l' uitvoerd, zie je welke codecs bmp2avi kan gebruiken. Bij mij staat er ook een codec PIM1 bij, dit is een codec van Pinnacle, alleen ik heb dit zelf dus nog nooit geprobeerd.

In ieder geval. Nu moet je route generator duidelijk maken dat ie deze codec moet gebruiken. Dit moet op dit moment via een aanpassing in het windows register (start->uitvoeren, vervolgens intypen "regedit"). Deze applicatie werkt vergelijkbaar met windows explorer.
    Ga nu naar het pad HKEY_CURRENT_USER\Software\MJProductions\Route Generator. Hierin zie je een key, genaamd bmp2aviArgCompression. Daarin staat op dit moment "DIB", de default uncompressed codec. Deze key kun je aanpassen naar een van de andere codecs die je zag na uitvoeren van 'bmp2avi.exe -l' (onder de kolom "code"), dus bijvoorbeeld PIM1. Als deze codec in je lijstje staat, tenminste. Je kunt de waarde van key aanpassen door hier met de rechter muisknop op te klikken en "Modify" (of "Aanpassen") te selecteren. Typ nu de nieuwe waarde in.

Als je vervolgens routegenerator opnieuw opstart, zou hij deze nieuwe codec moeten gebruiken.

Ik hoop dat je eruit komt. Sorry dat het nu nog op deze omslachtige manier moet. Ik was er nog niet vanuit gegaan dat hier al zo snel tegenaan zou gelopen zou worden. In een volgende versie zal ik deze configuratie wat toegankelijker maken.

In de submap bmp2avi kun je trouwens ook nog wat meer documentatie over bmp2avi zelf vinden. Ik heb verder helaas weinig invloed op de werking hiervan. Eventueel kun je ook nog andere opties aanpassen, zoals frames per seconde, key frames, etc.

Succes!

Michiel

•  05-04-2008, 6:31 169031 in reply to 169007

Hoi Michiel,

Bedankt voor je uitvoerige uitleg.

Ik snap wel wat ik moet doen, maar ben een te grote angsthaas om het register te veranderen.

Maar ik wacht al jaren op een dergelijk programma, dus een beetje langer wachten op een nieuwere versie ;-)) kan ook nog wel.

Trouwens m'n complimenten dat je zoiets kunt en ook ter beschikking wilt stellen aan anderen.

Groet, Koos

•  05-04-2008, 6:54 169040 in reply to 169031

Ongecomprimeerde AVI 25fps wordt ook door S10 aanvaard. Heb nog niet met S11 geprobeerd.

Wat de codec betreft, ik heb bmp2avi 2.0 los van routegenerator geinstalleerd, de door route generator gemaakt bitmaps to avi verwerkt buiten de eigenlijke route generator. Op die manier kan je eventueel een andere codec kiezen. Het aanbod is echter zeer beperkt en ik heb ondervonden dan ongecomprimeerde avi nog het beste is wat je kan doen.

Studio doet er wel zeer lang over om de avi op te halen in het video-album. Als je hem dan vanuit het album naar de tijdlijn sleept duurt het weer zeer lang vooaleer hij effectief op de tijdlijn verschijnt.  

Mooi gedaan overigens Michiel. Yes

Ik werk uitsluitend met HD opnames/projecten, heb wat zitten experimenteren met je programma en vroeg me af of als achtergrondkaart geen bitmap met hoge resolutie kan gebruikt worden. Ik begrijp dat nu 768x576 de aangewezen resolutie is.
    Een route die ik op die manier gemaakt heb heeft een zeer wazige achtergrond, ... naar mijn normen amper bruikbaar. Moet er wel bij vertellen dat het een kaart is die "gemaakt" is van een gedownload pdf bestand en "geschaald" naar 768x576 bij 96bpi. Ik moet dit eens van naderbij bekijken in de komende dagen.  

•  05-04-2008, 8:03 169063 in reply to 169040

Betreft: Re: Route generator

net nog een test gedaan voor studio 11. Kan hem gewoon afspelen en slepen naar de tijdlijn !

Hier dus geen problemen met Studio 11, Maak tevens in die map een berg .bmp aan. ik neem aan de losse frames.

Maar werk mooi, inderdaad een pluim Michiel !

•  05-04-2008, 8:07 169064 in reply to 169063

Goedemiddag Michiel,

ik heb met Vista home premium en Studio 11 plus nergens last van.

Het loopt als een tirelier zo lekker, nogmaals bedankt voor dit programmaatje en driemaal bravo!  Yes Big Smile

m vr gr

•  05-04-2008, 10:08 169165 in reply to 169064

Re: Betreft: Re: Route generator

Naar aanleiding van de bevindingen van Leon Vlems heb ik opnieuw geprobeerd een kaartje te maken in Studio 11.

Nu gaat alles wel goed, en heb dus eerder blijkbaar iets niet goed gedaan.

•  05-04-2008, 10:48 169188 in reply to 169040

Hallo Paul,

In principe zou de resolutie van de BMP's niet uit moeten maken, zolang bmp2avi het maar slikt en die maakt het volgens mij ook niet uit. Ik gebruik zelf rechtstreeks screenshots die ik met mijn eigen camera gemaakt heb. Hier komen standaard dus BMP's van 768x576 uit. De BMP's die door route generator gegenereerd worden krijgen dezelfde resolutie als de input BMP's, dus HD formaat zou ook gewoon moeten werken.

Michiel 

•  05-04-2008, 10:59 169192 in reply to 169064

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie enthousiaste reakties Big Smile

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zo'n grote groep mensen zou zijn die hierop zat te wachten. Blijkbaar was ik toch niet de enige die naar zoiets op zoek was. Ik moet zelf nog even aan het idee wennen dat er opeens ook andere gebruikers zijn, naast mezelf.

Ik zal proberen om binnenkort een paar extra features toe te voegen, waar ik al veel mensen over gehoord heb. Zoals o.a. het zelf kunnen importeren van icoontjes. Ik moet dit in mijn vrije tijd doen, dus ik hoop dat jullie me even de tijd willen gunnen. En daarbij heb ik zelf ook nog een aantal videomontage projecten liggen die ik nog moet bewerken. Smile

Groeten,
    Michiel

•  05-04-2008, 12:32 169223 in reply to 169188

Hallo paul,

Na wat puzzelen is het me gelukt en het werkt met Studio 11 Ultimate zonder storing.

Heb een willekeurig plaatje gepakt,

En het werkt,vraag me wel af al die BMP's maar goed kan je gewoon weg gooien naar de prullenbak.

Maar ben ook met proDad&heroglyph aan het proberen hier kan je ook een lijntje meetrekken(Title Extreme)

van Pinnacle.

gr.CasEmbarrassed

•  05-05-2008, 14:02 169715 in reply to 169223

Hallo Cas,

Tja, een professioneel pakket kan ik waarschijnlijk niet tegenop. Maar het voordeel van dit tooltje is dat het gratis is ;-)

Al die BMP's komt doordat bmp2avi nu eenmaal een lijst met BMP's nodig heeft als input. Ik zou ze achteraf natuurlijk automatisch kunnen verwijderen, zodat alleen de avi file overblijft. Maar zelf gebruik ik de losse frames ook nog in Pinnacle, om aan het begin eerst een paar seconde de kaart te laten zien voordat de route begint te bewegen. En het laatste frame, om de route nog even zichtbaar te houden.

Groeten,
    Michiel

PS. Ik heb zojuist een update van route generator op mijn homepage gezet. In deze versie kun je ook zelfgemaakte icoontjes toevoegen (ipv fiets, autootje, etc.). Wil dit nog niet te hard zeggen, vanwege de data limiet op mijn home page. ;-) Ik werk nog aan een oplossing hiervoor dmv een externe link.

•  05-06-2008, 0:17 169969 in reply to 169715

mjansen:

PS. Ik heb zojuist een update van route generator op mijn homepage gezet. In deze versie kun je ook zelfgemaakte icoontjes toevoegen (ipv fiets, autootje, etc.). Wil dit nog niet te hard zeggen, vanwege de data limiet op mijn home page. ;-) Ik werk nog aan een oplossing hiervoor dmv een externe link.

Nou, dat ging snel! En het werkt prima, ook met png's van groter formaat. Ook de kleur van de route kan nu ingesteld worden. Mijn complimenten, Michiel, en hartelijk bedankt!

Ik denk overigens dat het niet lang zal duren voordat de andere Pinnacle websites (Engels, Duits, etc.) lucht zullen krijgen van Route Generator en dat velen het zullen willen downloaden....

•  05-06-2008, 1:11 169981 in reply to 169715

Betreft: Re: Betreft: Re: Route generator

Volgens mij kan je er zo gaan werken, heel knap en complimenten, werkt inderdaad als een speer.

Groeten,

Rob

•  05-06-2008, 8:28 170142 in reply to 169981

Hi Michiel,

Prima programaatje, bedankt voor de links.

Mvg,

Etienne

•  05-25-2008, 7:46 183369 in reply to 169715

hallo Michiel

heb het programma ook uitgeprobeerd en het werkt inderdaad uitstekend. Heb ook een combinatie gemaakt van het programma Mapcreator dat gratis is en waarmee je eerst de kaart kan maken en opslaan als bmp, en dan via routegen verder bewerken. Mapcreator was wat te ingewikkeld voor mij, voor wat het gebruik van Paint shop Pro betreft voor aanmaak voertuigen etc.

Je kan dit programma vinden op de wesite van http://www.studio9plus.nl/lessen%20woldman/index.htm waarin een afdeling staat voor gebruik van Mapcreator. Het houdt je wel even zoet......

graag reactie of je er iets mee kon doen ????

groetjes

Page 1 of 2 (44 items)   1 2 Next >
View as RSS news feed in XML
About Us | Contact Us | Support | Store Locator

Other Avid websites: Avid | Digidesign | M-Audio | Sibelius | Euphonix
Copyright ©2010 Avid Technology, Inc. Legal Notices | Privacy Policy | Careers