Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Re: Betreft: Re: Pinnacle Studio 15: verschil in beelden per seconde

•  09-12-2018, 8:51

Re: Betreft: Re: Pinnacle Studio 15: verschil in beelden per seconde

Hallo, ik nog eens een keertje, na lange afwezigheid op dit forum.
    Hopelijk gaat het jullie allemaal goed.
    Maar ik zou hier niet terug zijn, als ik niet (alweer) met een probleempje zit.
    Jullie hebben mij enorm geholpen in 't verleden met deze thread, bij het omzetten van m'n videofiles naar mpeg2-ts. Maar nu ...
    Mijn videofiles hebben een framesnelheid van 25 frames per seconde, en in hun mpeg2-ts versie ook dus. (zie de nodige info in deze thread)
    Tijdens een kort verblijf in Frankrijk, ben ik tijdens een activiteit gefilmd met een gopro on-board camera van de organisatie zelf. Op zich prachtige beelden in full HD mp4 video, frame 1920*1080, 14987 kbps. Maar de framesnelheid is 29 frames per seconde.
    Mijn "droom" is natuurlijk om dit filmmateriaal tesamen te kunnen gebruiken en "mixen" in mijn montageproject. Ik heb reeds een testje gedaan door een stukje van die 29 p s file te knippen en om te zetten naar mpeg2-ts, maar het resultaat was hierdoor, na film maken, een stotterend beeld bij het afspelen. Alsof "er iedere seconde 4 frames ontbraken". Zou deze denkwijze kunnen kloppen?
    En, de daaruit volgende vraag is nu natuurlijk: kunnen jullie me hiervoor een oplossing geven.

vriendelijke groeten vanuit Edegem

View Complete Thread
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy