Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

Betreft: Geen geluid bij dvd

•  07-15-2015, 6:23

Betreft: Geen geluid bij dvd

Bedoelt wordt: hernoem (rename) de geïmporteerde VOB bestanden afkomstig van de geïmporteerde DVD naar MPG. Dus XXXX.VOB wordt XXXX.MPG. Vervolgens deze MPG bestanden op de tijdlijn zetten. Let wel dat het geluid in de MPG zit en niet afzonderlijk meer is te bewerken. Dan moet je gaan remuxen, maar wordt het ook wat gecompliceerder. Sorry, maar als je met video/DVD en audio werkt heb je naast het videobewerkingsprogramma nog een doos vol met tools nodig als je dit soort zaken wil bewerken. Velen zijn wel eens besproken hier op het forum. Maar om ermee te werken zijn vele uren mee gemoeid. Houd ook rekening dat als je een DVD importeert en opnieuw bewerkt, de uitgangspositie een gecomprimeerd (MPG2) bestand is. Het originele format komt niet meer terug. Bewaar dus altijd de bron.

Is de DVD zelf ooit gemaakt, of is dit een DVD waar een professionele film opstaat. Vaak wordt het geluid op andere sporen gezet (meertalig) en zal dus de import functie van Studio niet meer voldoende zijn. Het kan ook Dolby/DTS/AC3 of ander formaat waar de audio mee gecodeerd is. Dan zoek ik weer die doos op en zoek ik naar de juiste tool om de DVD te ontrafelen. zo is er ook een tool om ondertiteling te grabben. Echt leuk om met die tools (buiten Studio om) te werken. Je gaat dan begrijpen hoe het een en ander echt werkt.

Maar ik maak het weer te ingewikkeld. Probeer eerst eens te hernoemen naar MPG en kijk of je verder kan. 

Hans

View Complete Thread
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy