Welcome to Pinnacle Systems - Forums Sign in | Join | Help

vakantiefilm op dvd, omzetten naar geschikt videobestand, om op usb-stick te zetten en op flatscreen weer te geven

•  02-20-2015, 19:27

vakantiefilm op dvd, omzetten naar geschikt videobestand, om op usb-stick te zetten en op flatscreen weer te geven

Hallo,

De laatste tijd maak ik mpeg-2-bestanden van m'n vakantiefilmen, om deze dan via usb-stick weer te geven op de flatscreen.

Maar vroeger brandde ik deze filmpjes op een dvd, en als backup maakte ik een image-file (iso)

Nu zou ik graag deze dvd's via Pinnacle Studio 15 willen omzetten naar een type videobestand dat ik dan ook via een usb-stick kan weergeven op mijn flatscreen.

Mijn vraag is: nadat ik Pinnacle mijn dvd heb laten lezen en herkennen, met welk type van videobestand ik het beste resultaat (beeldkwaliteit) ga hebben.

Deze oudere filmpjes zijn zowel in het 4:3 formaat, als 16:9.

De oorspronkelijke opnames (filmbestanden) waren toen nog met een DV(cassette)-camera, maar zijn niet meer beschikbaar.

Ik had toen de gewoonte: eenmaal de filmproject af: dvd branden, iso image maken als backup (waarmee ik, telkens een dvd "versleten" was, een nieuwe kon branden) en dan alles verwijderen.

Iemand die me kan raadgeven?

View Complete Thread
Copyright © 2012 Corel, Inc.. Terms of Use | Privacy Policy